1.6 Zetecci vie bensaa liikaa
1.6 Zetecci vie bensaa liikaa
Etenkin pyörityksessä hörppii mielestäni melkoisesti, noin 15litraa/100km ja ajotyyli kuitenkin suht rauhallista. Matka-ajossa kulutus oli noin 9litraa. Toinen vika joka ilmeisesti liittyy tähän on sellainen että jättää välillä kierroksia päälle, varsinkin vaihdoissa ja kun tulee risteykseen kytkin pohjassa jää kierrokset huutamaan.
Voisiko kylmäkäynnistyspiiri tavallaan jäädä päälle vai mistä noi johtuu?
Voisiko kylmäkäynnistyspiiri tavallaan jäädä päälle vai mistä noi johtuu?
Sen verran käytin hakua ja löysin tuon lämpoanturin (termostaattikotelossa) resistanssiarvot ja kun mittasin omasta oli anturin res. luokkaa Megaohmeja vaikka kone oli lämmin eli vika lienee siinä?
Kävin ajamassa lenkin anturin piuha irrallaan ja kieroksetkin tippuivat eikä kone huutanut vaihdoissa joten ansi viikolla lienee anturin osto edessä. Mitäköhän maksaa Fordin tiskillä?? Vika ilmeisesti jää silti anturin uusimisen jälkeenkin tuonne vikamuistiin mutta haittaako käytännössä vai tartteeko käydä merkkihuollossa nollaamassa?
Kävin ajamassa lenkin anturin piuha irrallaan ja kieroksetkin tippuivat eikä kone huutanut vaihdoissa joten ansi viikolla lienee anturin osto edessä. Mitäköhän maksaa Fordin tiskillä?? Vika ilmeisesti jää silti anturin uusimisen jälkeenkin tuonne vikamuistiin mutta haittaako käytännössä vai tartteeko käydä merkkihuollossa nollaamassa?
moteonetissa makso ainakin 1.8 zeteciin n.20e toi anturi.
Ei tarvii fordilla nollata. Otat akun irti n. puoleksi tunniksi niin nollaantuu.
Sitte auto käyntiin ja annat käydä muutaman minuutin pyhjäkäyntiä. Kun normaali käyntilämpötila on saavutettu nostat kierrokset sinnw 1200 nurkille ja pidät muutaman minuutin. Lopuksi heität n.10kilsan lenkin vaihtelevaa ajoa. Sillä lailla ecu opettelee uusiksi asetukset.
Ei tarvii fordilla nollata. Otat akun irti n. puoleksi tunniksi niin nollaantuu.
Sitte auto käyntiin ja annat käydä muutaman minuutin pyhjäkäyntiä. Kun normaali käyntilämpötila on saavutettu nostat kierrokset sinnw 1200 nurkille ja pidät muutaman minuutin. Lopuksi heität n.10kilsan lenkin vaihtelevaa ajoa. Sillä lailla ecu opettelee uusiksi asetukset.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
niin... kun se vika ei siis ollut siinä anturissa eikä testerillä saanut mitään vikakoodia ulos... jos osien vaihtaminen on sen jälkeen arpapeliä niin mieluummin vaihdan sellaiseen merkkiin jonka viat löytyy diagnostiikka järjestelmällä. toisekseen, missään muussa autossa (merkissä) ei minulla ole ollut vastaavaa vikaa.
Ei ehkä vastaavaa, mutta muita vikoja, oravan pyörä nää autot on.samip kirjoitti:niin... kun se vika ei siis ollut siinä anturissa eikä testerillä saanut mitään vikakoodia ulos... jos osien vaihtaminen on sen jälkeen arpapeliä niin mieluummin vaihdan sellaiseen merkkiin jonka viat löytyy diagnostiikka järjestelmällä. toisekseen, missään muussa autossa (merkissä) ei minulla ole ollut vastaavaa vikaa.
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW