Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
No jokos tänää tuli kellekkää ikävä tota lämmitettävää tuulilasia?
Oli se vaan aamulla kiva katella kun porukka raapi tienvarsilla laseja puhtaaks ja ite paineli menemään lasi sulana
eipä aamulla kerinny pahemmin laseja raapimaan ku olin jo herättyäni myöhässä töistä.. eikä mulla ainakaan jäädy lasi uudestaan jos välillä pyyhkäsee pyyhkijöillä puhtaaks ja lämppäri puhaltamaan lasia kohden..
Aamulla kun kuuden jälkeen körötteli töistä kotio, niin ei viä lunta satanut.
Eikä toi mun mielestä mikää maailman hienoin keksintö oo.
Kyllä autossa ennemmin tarvii olla ilmastointi, kuin lämpölasi.
Et ilmeisesti joutunu siihen kaikkein pahimpaan jäätihkuun.
Juu meillä meni hyvin töissä. Firman autossa ei toiminu puhallin ja oli 40km matkaa työmaalle. Revin siinä matkalla kojelaudan auki ja nitkutin liittimiä ni alko pelaamaan. Sitte ku saatii hytti lämpimäks ni pamahti lasi halki koko matkalta
lalli69 kirjoitti:Aamulla kun kuuden jälkeen körötteli töistä kotio, niin ei viä lunta satanut.
Eikä toi mun mielestä mikää maailman hienoin keksintö oo.
Kyllä autossa ennemmin tarvii olla ilmastointi, kuin lämpölasi.
Kuuden jälkeen mäki olin liikenteessä. Siinä se pikkuhiljaa alko muuttumaan tihkuks. Pahin tuli kylläki vasta seittämän jälkee ku oltii työmaalle matkalla.
No mut mitäs jos saiski olla autossa molemmat? Lampölasi ja ilmastointi
TeRoK kirjoitti:
Kuuden jälkeen mäki olin liikenteessä. Siinä se pikkuhiljaa alko muuttumaan tihkuks. Pahin tuli kylläki vasta seittämän jälkee ku oltii työmaalle matkalla.
no ku ois edes aluks penkinlämmitin ja kunnon lämppäri
En ole ikinä saannut tuolla mk2 ekkerillä lasia jäähän, vaikka mitä tulisi taivaalta niin joko se ei tartu siihen tai sitten sen saa pyyhkijöillä pois, ja lämppäri on juuri sitä luokkaa että jaksaa pitää lasin auki, olisi melkeempä juhlaa jos saisi jaloillekkin lämmintä siten että lasillekkin tulee , saati sitten vielä sellaiset puhaltimet jolla saisi naamalle lämmintä
TeRoK kirjoitti:
löytyy lämmin tuulilasi, ilmastointi ja jopa penkinlämmittimet... 8)
Mut eipä tuosta lämpölasista suuremmin oo hyötyä, jos on oiken v***umainen jää ikkunas niin sitte se auttaa vähä.
TeRoK kirjoitti:No jokos tänää tuli kellekkää ikävä tota lämmitettävää tuulilasia?
Oli se vaan aamulla kiva katella kun porukka raapi tienvarsilla laseja puhtaaks ja ite paineli menemään lasi sulana
Onhan se hyvä 8) Mutta onneksi on keksitty sisätilan lämmitin....
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Asia on näin et lämmitettävä tuulilasi on ihan v@tun hyvä ja sillä siisti. Ei siinä auta ilmastoinnit ja sisätilanlämmittimet mitään, ellei pidä roikassa puolta päivää. Miettikääs nyt, normaalistihan menee niin että starttaat auton käyntiin ja meet skrapaan laseja ja harjaat lumet pois. Tuut sisälle autoon jolloin jo snadisti hönkää lämmintä ja lähdet ajaan. Tässä vaiheessa moottorin lämpö on sulattanut ne lasin ja konepellin välistä menneet lumet sinne kaukaloon josta puhallin sitten vispaa sen kostean ilman suoraan lasiin. Niin, eikös?? No huuruunhan se vähintään menee, ellet voi napsauttaa sitä lämmitintä päälle. Maailman yksinkertaisimpia asioita ja aiheuttaa näinkin paljon "keskustelua", ihmeellistä. Todella ihmeellistä
Eipä mulla koskaan tota ongelmaa oo ollut minkää auton kanssa.. Täysillä kun lämpö on ja puhaltaa suoraan tuulilasiin, niin sulanahan se pysyy.. Jos ei, niin sit riippuu nopeudesta tai sit on lämppäri heikkona.. 8)
CRSC #813 Black Shadow Team -Lasien tummennusta ja maalausta-
Ford Sierra 2.0 Cosworth -89
Peugeot 205 1.0 -88
btw.. olettekos nähnyt jossain muussa merkissä lämmitettävää tuulilasia..? foordilla ollut jo 80-luvun lopussa saatavilla, muilla ei vieläkään. liekö patentoitu homma?
toniwe kirjoitti:btw.. olettekos nähnyt jossain muussa merkissä lämmitettävää tuulilasia..? foordilla ollut jo 80-luvun lopussa saatavilla, muilla ei vieläkään. liekö patentoitu homma?
Mulla oli '83 Bmw:ssä tuulilasin lämmitin, et ei se voorttin oma juttu oo.
zak69 kirjoitti:Asia on näin et lämmitettävä tuulilasi on ihan v@tun hyvä ja sillä siisti. Ei siinä auta ilmastoinnit ja sisätilanlämmittimet mitään, ellei pidä roikassa puolta päivää. Miettikääs nyt, normaalistihan menee niin että starttaat auton käyntiin ja meet skrapaan laseja ja harjaat lumet pois. Tuut sisälle autoon jolloin jo snadisti hönkää lämmintä ja lähdet ajaan. Tässä vaiheessa moottorin lämpö on sulattanut ne lasin ja konepellin välistä menneet lumet sinne kaukaloon josta puhallin sitten vispaa sen kostean ilman suoraan lasiin. Niin, eikös?? No huuruunhan se vähintään menee, ellet voi napsauttaa sitä lämmitintä päälle. Maailman yksinkertaisimpia asioita ja aiheuttaa näinkin paljon "keskustelua", ihmeellistä. Todella ihmeellistä
Nii-in, on lasi paras tähän mutta ei kyl ole ollut kertaakaan auto huurus tai jäässä koko talvena, ja joka päivä on ajeltu kuitenkin aamuin illoin.
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
TuningUkkeli kirjoitti:
Nii-in, on lasi paras tähän mutta ei kyl ole ollut kertaakaan auto huurus tai jäässä koko talvena, ja joka päivä on ajeltu kuitenkin aamuin illoin.
Varmin keino laittaa lasi huuruun on harrastaa urheilua X automatkan päässä ja ottaa vielä varmistukseksi kaveri tai pari kyytiin. Myös ihan kauppareissulta palatessa saa nopeampaa apua huurteenpoistoon lasilta. Jäätyviin tihkuihin en ole täällä pohjoisessa tänä talvena törmännyt. Eihän se nyt mikään maailman tärkein varuste ole - ilmankin pärjää eikä sitä osaa koskaan moista käyttänyt edes kaivata.
Kumpikin käsitys on jollakulla käyttäjällä tasan yhtä pätevä, mutta pätee tosiaan vain omassa käytössä. Erityisesti, jos auto sattuu olemaan katoksessa, ei lasinlämmitystä käytännössä koskaan ainakaan aamuisin tarvitse.
Focus 1.6 ambiente -99 -> Toyota Avensis 1.8VVTi STW Sol 10/03 ->Subaru Legacy 3.0R MY04
mjtee kirjoitti:Varmin keino laittaa lasi huuruun on harrastaa urheilua X automatkan päässä ja ottaa vielä varmistukseksi kaveri tai pari kyytiin. Myös ihan kauppareissulta palatessa saa nopeampaa apua huurteenpoistoon lasilta. Jäätyviin tihkuihin en ole täällä pohjoisessa tänä talvena törmännyt. Eihän se nyt mikään maailman tärkein varuste ole - ilmankin pärjää eikä sitä osaa koskaan moista käyttänyt edes kaivata.
Kumpikin käsitys on jollakulla käyttäjällä tasan yhtä pätevä, mutta pätee tosiaan vain omassa käytössä. Erityisesti, jos auto sattuu olemaan katoksessa, ei lasinlämmitystä käytännössä koskaan ainakaan aamuisin tarvitse.
Varmaan ihan ok herkku etelässä
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Niin ja säästää kuljettajaa skrapaamasta, se on iso asia tällaiselle mukavuudenhaluiselle.
Oon muutenkin semmonen kesämies että ilmastointia kaipaan kolmena päivänä vuodessa, kun taasen kaikenmoisia lämmittimiä yli puolet vuodesta.
Voortti ei oo auto eikä piika ihminen, mutta väliäkös sillä, jos kerta kyyit o hyvät.
"Jokainen meistä on joskus omistanut taunuksen, ainakin henkisesti" - sanoi ? Ford Transit Forum