Escort -89 vaeltaa&puoltaa
Escort -89 vaeltaa&puoltaa
Mikähän mahtaisi eskoa vaivata, kun ohjaus puoltaa ja etenkin tuulisella säällä auto tahtoo vaeltaa puolelta toiselle ja rattia saa puristaa rystyset valkoisena. Tyynellä kelillä voi jo ajella vähän rennommin, mutta silloinkin ohjaus puoltaa kohtuullisen vahvasti oikealle.
Vaihdoin siihen kaikki iskarit ja jouset toissa syksynä ja toisen etuiskarin yläpään laakerit ovat myös vaihdettu. Pyöränkulmat tarkastutin vuosi sitten mutta kaikki oli mukamas oikeissa arvoissa. Sama ongelma oli siis jo silloinkin.
Ongelma korostuu kesärenkailla (Nokian NRe 175). Pari pykälää kapeammilla talvipalloilla ainakin puoltaminen oli lievempää. Renkaat ovat silmämääräisesti kuluneet aika tasaisesti.
Vaihdoin siihen kaikki iskarit ja jouset toissa syksynä ja toisen etuiskarin yläpään laakerit ovat myös vaihdettu. Pyöränkulmat tarkastutin vuosi sitten mutta kaikki oli mukamas oikeissa arvoissa. Sama ongelma oli siis jo silloinkin.
Ongelma korostuu kesärenkailla (Nokian NRe 175). Pari pykälää kapeammilla talvipalloilla ainakin puoltaminen oli lievempää. Renkaat ovat silmämääräisesti kuluneet aika tasaisesti.
Kolaroitu auto ei ole. Historia on tiedossa. Sinänsä ylläri oli kun nuo jouset/iskarit vaihdoin, niin toinen etujousista oli selkeästi alkuperäinen - ruosteessa ja aika väsähtäneen oloinen. Toinen puolestaan oli hyvin ryhdissään ja hyvässä maalissa. Kuitenkin auto oli ennen minulle siirtymistä huollatettu suht säännöllisesti merkkihuollossa.
Haritusta itsekkin epäilen kun oireet täsmäisivät aika hyvin siihen. Pyöräkulmat tosiaan tarkastutin eräässä firmassa jousien ja iskareiden vaihdon jälkeen ja kaikki oli ok. Näkeekö harituksen kulmien tarkastuksen yhteydessä vai pitääkö se tarkistaa erilaisilla metodeilla?
Haritusta itsekkin epäilen kun oireet täsmäisivät aika hyvin siihen. Pyöräkulmat tosiaan tarkastutin eräässä firmassa jousien ja iskareiden vaihdon jälkeen ja kaikki oli ok. Näkeekö harituksen kulmien tarkastuksen yhteydessä vai pitääkö se tarkistaa erilaisilla metodeilla?
Jos pääset auton alle, niin vaikka mittanauhalla näkee suurinpiirtein, että onko sinnepäinkään... Mittaa vaikka vanteen etu-ja takareunasta, renkaan korkeussuunnassa puolestavälistä. Etuvetoon 3mm haritusta ja takavetoon saman verran aurausta. Pitäs olla ihan toimivat perussäädöt. Mutta, jos nuo on pielessä nehän pitäis näkyä myös nelipyöräsuuntauksessa!?!
Ei se ota, jos ei annakkaan!
kun kulmat mitataan, niin siinä katotaan auraus/haritus ja camber jne. haritus on aurauksen vastakohta, ja joidenkin autojen kuuluukin harittaa. mutta jos ekkeri harittaa niin sillon on v*tullaan, koska muistaakseni ekkerin (ainakin vähän uudemman) kuuluu aurata.
ps. pistähän 205 leveet nakit ekkeriin jossa on puslat väljät ja iskarit loppu. voin kertoo kokemuksesta, että sitten se vasta puoltaa ja vetelee urakalla.
nyt on onneks alusta kunnossa, ja auto menee kuin juna.
ps. pistähän 205 leveet nakit ekkeriin jossa on puslat väljät ja iskarit loppu. voin kertoo kokemuksesta, että sitten se vasta puoltaa ja vetelee urakalla.

Millonkas on katsastus, mulla teki auto vähän samaa. Ihmettelin vikaa pitkään, sitten katsastusmies sano, että raidetangon oikea pää(nivel) on väljä (korjauskehotus)
Kun se vaihdettiin, niin nyt kulkee ku kiskoilla, tai ei ihan, mutta paremmin kuin ennen. Taitaa seuraavaksi mennä sitten toinen pää.

Kun se vaihdettiin, niin nyt kulkee ku kiskoilla, tai ei ihan, mutta paremmin kuin ennen. Taitaa seuraavaksi mennä sitten toinen pää.

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon