Escortin käynnistys ongelmat
Escortin käynnistys ongelmat
Eilen esko teki tenät ja ei lähtenyt kuin toisen auton apuvirralla käyntiin(on tehnyt pari kertaa saman homman).Startti kyllä pyörii mutta kone ei käynnisty, akun jännite on n12.5v sammuksissa ja samanverran kun on tyhjäkäynnillä(n900rpm, nuo jännitteet siis ilman ylinmääräistä kuormaa, ei siis lataa kunnolla) mutta kun antaa kierroksia(n1250-1500rpm) niin jännite on n13.5v. Vika ilmeisesti piilee laturissa, koitin kyllä toista laturia paikoilleen mutta sama homma(käytin tosin samaa jännitteensäätäjää.) Vai onko vika siis tuossa säätäjässä? vai jossain heräte piuhassa? Akku on pari vuotta vanha. Hiilet ovat hyvässä kunnossa)
Jatkampa tuas samaan ketjuun..
Auto siis RS2000 Escortti -92. Ollut miulla vasta noin kuukauden. Ja äsken se sitten teki tenät ekaa kertaa prkl.
Starttaa starttaa starttaa mutta ei elettäkään ettäkö olisi käyntiin lähtenyt. Kiireessä työpaikan pihalla ja vielä kun tuo ymmärrys tuonne konepellin alle on kovin rajallinen (ei kait sitä nyt voi piiloblondiakalta enempiä odottaakaan...
), puhumattakaan sitten meikäläisen hermoista. Nooh, avasin sitten konepellin ja yksinkertaisesti tökin ja paukuttelin jokaikistä osaa ruiskupoksista lähtien, heiluttelin piuhoja ja letkuja ja tekipä siinä sivussa mieli sytyttää koko helahoito palamaan..
Kuitennii, sitten takasin starttoomaan ja taas starttaastarttaa ja jossakin vaiheessa rupesi keräämän taas elämää ja hörähti käyntiin kovin vaivalloisesti. Saman tien annoin mokomalle kenkää hellällä naisen otteella
ja eipä se siitä sitten sammumisen merkkejä näyttänyt. Bensankatku tuli jostakin reiästä.
Tämän jälkeen toiminut ihan ok, käynnistäessä saman tien hörähtänyt tulille. *kopkopkop* Ja ennen tuota tapausta auto oli seisonut noin parisen tuntia, ei sen enempiä.
Mikähän lie iski meitin kaunokaiseen?
Auto siis RS2000 Escortti -92. Ollut miulla vasta noin kuukauden. Ja äsken se sitten teki tenät ekaa kertaa prkl.
Starttaa starttaa starttaa mutta ei elettäkään ettäkö olisi käyntiin lähtenyt. Kiireessä työpaikan pihalla ja vielä kun tuo ymmärrys tuonne konepellin alle on kovin rajallinen (ei kait sitä nyt voi piiloblondiakalta enempiä odottaakaan...

Kuitennii, sitten takasin starttoomaan ja taas starttaastarttaa ja jossakin vaiheessa rupesi keräämän taas elämää ja hörähti käyntiin kovin vaivalloisesti. Saman tien annoin mokomalle kenkää hellällä naisen otteella

Tämän jälkeen toiminut ihan ok, käynnistäessä saman tien hörähtänyt tulille. *kopkopkop* Ja ennen tuota tapausta auto oli seisonut noin parisen tuntia, ei sen enempiä.
Mikähän lie iski meitin kaunokaiseen?


Mitäs ei kai siinä mitään jos se nyt on sentään pelannut. Ei osaa oiken sanoa mikä olis voinut olla. Ilmeisesti joku esim. kampiakselin asento-anturin piuha ollu löysällä tai muuten vaan kosketus häiriötä.
Ei oikein ennen varmaan selviä ennenkun se tekee saman uudestaan.
Sitte vaan vaikka samalla heiluttelu tekniikalla yks osa/piuha kerrallaan heilutat ja aina joka välissä koitat startata. Sitte hörähtää käyntiin niin annat vaikka täällä kuvauksen osasta jota sillä hetkellä roplasit.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Ja nyt se teki sen taas. Eilen liikennevaloissa lähes 70 kiloisen tanskandoggiuroksen kanssa oli erimielisyyksiä siitä kuinka istutaan nätisti takapenkillä läpsimättä mammaa tassuilla päähän, niin onnistuin sitten vihreiden vaihtuessa siinä rytäkässä sammuttamaan auton. Hienoa.
Jumalan kiitos ei ollut muita autoja perässä kun autopa ei käynnistykkään. Siinä vaiheessa ei käynyt pienessä mielessäkään että olisin autosta pompannut pihalle keskellä katua konepellin alle vaan starttasin ja starttasin ja starttasin just niin pitkään kunnes Esco keräsi ihtensä ja hörähti tulille kovin köykäisesti. Ja taas tossua.. Lämä pohjaan ja kiireesti pois kysyvien ohikulkijoiden katseiden alta. Ja koiraa syyttämään tästäkin, tottakai. 8)
Taas tuli se pensankatku, taisi tosin tulla siinä vaiheessa kun hermostuksissaan polkaisin kaasua vähän reilumman puoleisesti jotta pysyy rottelo käynnissä.
Ensimmäistä kertaa noista volttimittareista oli oikeesti hyötyä, pystyi seuraamaan että missä vaiheessa akku lähenee loppuaan = missä vaiheessa joutuu vetämään paperipussin päähän ja ruveta soittelemaan apuvirtaa...
Siinä vaiheessa olisin kyllä laittanut tuon koiran vetämään auton tienposkeen.. 

Jumalan kiitos ei ollut muita autoja perässä kun autopa ei käynnistykkään. Siinä vaiheessa ei käynyt pienessä mielessäkään että olisin autosta pompannut pihalle keskellä katua konepellin alle vaan starttasin ja starttasin ja starttasin just niin pitkään kunnes Esco keräsi ihtensä ja hörähti tulille kovin köykäisesti. Ja taas tossua.. Lämä pohjaan ja kiireesti pois kysyvien ohikulkijoiden katseiden alta. Ja koiraa syyttämään tästäkin, tottakai. 8)
Taas tuli se pensankatku, taisi tosin tulla siinä vaiheessa kun hermostuksissaan polkaisin kaasua vähän reilumman puoleisesti jotta pysyy rottelo käynnissä.
Ensimmäistä kertaa noista volttimittareista oli oikeesti hyötyä, pystyi seuraamaan että missä vaiheessa akku lähenee loppuaan = missä vaiheessa joutuu vetämään paperipussin päähän ja ruveta soittelemaan apuvirtaa...


-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Pensankatku viittaa liikaan pensansyöttöön, vuotoon tai huonoon kipinään tulpissa. Nyt kun on pimeää niin kytke tulpanjohtoihin tulpat vebakopan päälle lapeelleen ja pyydä kaveria tarttaan, pitäs nähdä jos kipunat oireilee. 8) Jos saa liikaa pensaa niin kaasu pohjassa tarttauksen pitäisi auttaa, siis kun tulpat ja johdot paikallaan ja kunnossa! 

Jeps.
Kertokaahan missä vika luuraa. Auto ei tahdo lähteä nollakelillä käyntiin.(1.6i efi) Saa sahailla useampaan otteeseen ennen kuin auto herää.
Lämpimällä ja kylmällä säällä sekä kaatosateessakin auto lähtee kuitenkin ihan loistavasti käyntiin.
Huomasin tuossa käynnistellessä, että juuri ennen kuin auto lähtee käyntiin sulakeboxista kuuluu releen naksahdus.
Tämä ilmenee parhaiten juuri tuossa kun joutuu sahailla jonkin aikaa. Ja naksahdus kuuluu aina juuri ennen auton käynnistymistä.
Eli mikäs rele tuo voisi olla?
Kertokaahan missä vika luuraa. Auto ei tahdo lähteä nollakelillä käyntiin.(1.6i efi) Saa sahailla useampaan otteeseen ennen kuin auto herää.
Lämpimällä ja kylmällä säällä sekä kaatosateessakin auto lähtee kuitenkin ihan loistavasti käyntiin.
Huomasin tuossa käynnistellessä, että juuri ennen kuin auto lähtee käyntiin sulakeboxista kuuluu releen naksahdus.
Tämä ilmenee parhaiten juuri tuossa kun joutuu sahailla jonkin aikaa. Ja naksahdus kuuluu aina juuri ennen auton käynnistymistä.
Eli mikäs rele tuo voisi olla?
Mulla on ollu samoja oireita. Välillä sierra ei haluu lähtä millään käyntiin ja kun lähtee niin käynti ei oo hääppöstä ja lemahtaa mukava bensan tuoksu koppiin.
Joskus liikennevaloihin sammu, lähti käyntii mutta ei oikeen ottanut kaasua, nyki vaan eteenpäin ja siinä vaiheessa kun nytkähti kunnolla liikkeelle niin lemahti pensatuoksut taas.
Myöhemmin parin päivän seisomisen jälkeen starttas hyvin, sammu, ei lähe käyntii enää millää. Kaiken näköstä tuli sörkittyä konepellin alla ja jossaan vaiheessa lähtee käyntiin mutta pörisee jännästi ja käy huonosti.
Tosin mulla on pari tulpanhattua löysällä (ei pysy paikallaan) että se vois selittää aika paljon. Toissa maanantai aamuna lähdin hesaan ja kirosin ku sierra nykii ja tyhjäkäynti heilahtelee silleen että just ja just pysyy käynnissä.. Erään ABC:n pihalla sit konepelti auki, silmät ristissä että mitäs vi**ua nyt.. sörkin sit vähä jonnee johtoi heiluttelee ja siihen tyylii. Ni katos prkl rupes käymää kunnolla. ÄrÄssän korjaus tyyli toimii!!
Mutta tosiaan se veemäinen tulpanhattu paljastu syyksi. Nyt sit on vähä putsailtu ja toivon mukaa jopa pysyy paikallaan. No tietääpä ainakin minne lähtä sörkkimään jos käynti huononee. Tietty en tiedä johtuuko se bensan tuoksu sit tulpanhatun löysyydestä vai pitäisikö jotain muutakin tarkistella..?
Joskus liikennevaloihin sammu, lähti käyntii mutta ei oikeen ottanut kaasua, nyki vaan eteenpäin ja siinä vaiheessa kun nytkähti kunnolla liikkeelle niin lemahti pensatuoksut taas.
Myöhemmin parin päivän seisomisen jälkeen starttas hyvin, sammu, ei lähe käyntii enää millää. Kaiken näköstä tuli sörkittyä konepellin alla ja jossaan vaiheessa lähtee käyntiin mutta pörisee jännästi ja käy huonosti.
Tosin mulla on pari tulpanhattua löysällä (ei pysy paikallaan) että se vois selittää aika paljon. Toissa maanantai aamuna lähdin hesaan ja kirosin ku sierra nykii ja tyhjäkäynti heilahtelee silleen että just ja just pysyy käynnissä.. Erään ABC:n pihalla sit konepelti auki, silmät ristissä että mitäs vi**ua nyt.. sörkin sit vähä jonnee johtoi heiluttelee ja siihen tyylii. Ni katos prkl rupes käymää kunnolla. ÄrÄssän korjaus tyyli toimii!!
Mutta tosiaan se veemäinen tulpanhattu paljastu syyksi. Nyt sit on vähä putsailtu ja toivon mukaa jopa pysyy paikallaan. No tietääpä ainakin minne lähtä sörkkimään jos käynti huononee. Tietty en tiedä johtuuko se bensan tuoksu sit tulpanhatun löysyydestä vai pitäisikö jotain muutakin tarkistella..?
Sierra 2.0i DOHC -90
Juu eipä tuossa tyhjäkäynnissä omassa autossani mitään ongelmia ole ollut.
Ainoa vika on siis tuo erittäin huono käyntiin lähteminen nollakelillä!!!
Ei ole edes mitään kovin vahvoja bensan tuoksujakaan autoon tullut kovan sahaamisen jälkeen.
Käynnistyttyään auto käy ihan tasaisesti ja varmasti riippumatta siitä sataako vai paistaako tai onko pakkasta vai ei.
Kun vain tietäisi mikä rele siellä ennen käyntiin lähtemistä naksahtaa niin tietäisi mistä tuota vikaa lähtisi etsimään.
Ainoa vika on siis tuo erittäin huono käyntiin lähteminen nollakelillä!!!
Ei ole edes mitään kovin vahvoja bensan tuoksujakaan autoon tullut kovan sahaamisen jälkeen.
Käynnistyttyään auto käy ihan tasaisesti ja varmasti riippumatta siitä sataako vai paistaako tai onko pakkasta vai ei.
Kun vain tietäisi mikä rele siellä ennen käyntiin lähtemistä naksahtaa niin tietäisi mistä tuota vikaa lähtisi etsimään.
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45