Jakohihnan Vaihdon hinta-arvio?
Jakohihnan Vaihdon hinta-arvio?
Elikkäs paljonkohan maksais vaihtaa jakohihna ja muut tarpeelliset osat 1.8 dieseliin(siis teetettynä jollakin)? On varmaan kahdella remmillä. Käytin Shellillä mut eivät suostuneet vaihtamaan eikä arvailemaan hintaa Itse en ole koskaan vaihdattanut moista niin olis kiva tietää paljonko pitäis rahaa säästellä
//))==Ford Escort 1.8D -96
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
- Paikkakunta: Tampere
tää nyt ei ihan asiaan liity mutta ostin tohon 1.8 zetecciin kaikki jakopään hilut niin oli n.90€ ilman vesipumppua... vaihtohan ei mitään maksanu kun sen itte sipasin.. niin en usko että td vehkeeseen osat maksaa ainakaan paljoa enempää... mun mielestä aika sika hinta jos jossain joutuu maksaan 400€ tosta hommasta toi 210€ on jo hinta jonka ehkä suostuisin maksaanonkitie kirjoitti:Just viime viikolla vaihdatin omaan Eskoon remmit + kiristimet.
Hinta yhteensä (osat+työ) 210€
nii- i, voi kun toi puhallin on pieni....
siihe 1.8 tdci koneesee hihnan vaihto on ihan älyttömän helppo homma. pumppu pyörii ketjulla kampiakselilta ja se hihna on sellainen pieni lenkki vaan pumpun ja nokan välillä.. hoituu yläkautta helposti ja vaivattomasti. vaihtotyö on 30min luokkaa.. ford-huolto antoi tästä arvioksi 1200e
Arvatkaa kannattaako viedä merkkiliikeeseen..
Arvatkaa kannattaako viedä merkkiliikeeseen..
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
- Paikkakunta: Tampere
"Mun mielestä aika sika hinta jos jossain joutuu maksaan 400€ tosta hommasta"
No mietippä hetki vielä (hypoteettinen laskelma):
Hammashihna ja kiristin + rullat ~130 €
Moniurahihna ja kiristin ~120 €
Vesipumppu ~40 €
2 litraa j-nestettä ~20 €
Kampiakselin stefa ja pultti ~30 €
3 h työtä ~230 €
Merkkiliikkeessä työlle ja varaosille myönnetään kuitenkin aina takuu, ei toi mun mielestä oo mitenkään "sikahinta", vaikka reilusti yli neljänsadan meneekin.
No mietippä hetki vielä (hypoteettinen laskelma):
Hammashihna ja kiristin + rullat ~130 €
Moniurahihna ja kiristin ~120 €
Vesipumppu ~40 €
2 litraa j-nestettä ~20 €
Kampiakselin stefa ja pultti ~30 €
3 h työtä ~230 €
Merkkiliikkeessä työlle ja varaosille myönnetään kuitenkin aina takuu, ei toi mun mielestä oo mitenkään "sikahinta", vaikka reilusti yli neljänsadan meneekin.
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
- Paikkakunta: Tampere
hammas hihna + muut sälät n.95€, samat jäähdytys nesteet + 1l n.4€, moniura remmi n.20€ kiristintä ei tarvi vaihtaa koska vanha ajaa asiansa, vesi pumppu n.40€ jos jaksaa, stefa ei vuoda niin mitäpä sitä vaihtelemaan n.3 h töitä tallin lattialla tunkin varassa(n.0€), askillinen norttia n.4€ ja 1 tkl batterya n.2.3€ niin mun mielestä toi 400€ on ihan v*tusti liikaa, merkkiliikkees oon töissä ollu ja tiedän niissä hinnoissa on noin 35% pelkkää "ilmaa" tietysti riippuu paikasta mutta ainakin kyseisessä Nissan korjaamossa oli mahdollisesti isommissa paikoissa on vielä enemmän paikallinen delta-auto velotti kia pikku-huollosta 200€ ja eikä tehneet mitään muuta kuin vaihtoivat öljyt ja putsarin aikaa meni tunti s*atanan ketkutMizka kirjoitti:"Mun mielestä aika sika hinta jos jossain joutuu maksaan 400€ tosta hommasta"
No mietippä hetki vielä (hypoteettinen laskelma):
Hammashihna ja kiristin + rullat ~130 €
Moniurahihna ja kiristin ~120 €
Vesipumppu ~40 €
2 litraa j-nestettä ~20 €
Kampiakselin stefa ja pultti ~30 €
3 h työtä ~230 €
Merkkiliikkeessä työlle ja varaosille myönnetään kuitenkin aina takuu, ei toi mun mielestä oo mitenkään "sikahinta", vaikka reilusti yli neljänsadan meneekin.
nii- i, voi kun toi puhallin on pieni....
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Ainahan se on kotiin päin jos esim hammashihnan vaihto sujuu omin käsin ilman ammattitaitoista merkkihuoltoa. Se merkkihuoltamo ei vaan tule toimeen pelkällä varaosamyynnillä, pitäähän sen mm. maksaa työntekijällekkin siitä tehdystä työstä jotain.
Ja mitä huoltoihin tulee, ainahan asiakas loppupeleissä päättää mitä autolle tehdään; jos ns. vuosihuollon tarkastukset tuntuu turhilta, tilaa sitten pelkkä öljynvaihto - ei varmaan maksa reilua satasta enempää. Vanhempaan (paljon ajettuun) autoon on usein syytä tehdä koko auton läpikäynti, josta sitten ilmenee ne mahdolliset viat, ei sitä auton läpikäyntiä kannata väheksyä. Uusiin autoihin ei oikeesti muuta tarttis tehdä kuin öljynvaihto + suodattimet ja tulpat sitten määräajoin, perusteellisempaa tarkastatelua sitten vasta ennen toista katsastuskäyntiä.
Ja mitä huoltoihin tulee, ainahan asiakas loppupeleissä päättää mitä autolle tehdään; jos ns. vuosihuollon tarkastukset tuntuu turhilta, tilaa sitten pelkkä öljynvaihto - ei varmaan maksa reilua satasta enempää. Vanhempaan (paljon ajettuun) autoon on usein syytä tehdä koko auton läpikäynti, josta sitten ilmenee ne mahdolliset viat, ei sitä auton läpikäyntiä kannata väheksyä. Uusiin autoihin ei oikeesti muuta tarttis tehdä kuin öljynvaihto + suodattimet ja tulpat sitten määräajoin, perusteellisempaa tarkastatelua sitten vasta ennen toista katsastuskäyntiä.
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Zetecin jakohihnan vaihto on kohtuu helppoa. Aikaa menee eka kerralla tunteja. Pitää päästä "osin" auton alle eli oikea puoli tunkata ylös. Monteossa joutuu motin tukemaan, Eskossa ei. En kyllä ole kaikkiin malleihin vaihtanut joten voi olla toisinkin. Suosittelen korjausoppaan ostamista ja vesipumpun hihnapyörän pulttien löysäystä ennen moniurahihnan poistoa. 8)
Elikkä Helsingissä pari paikkaa teki tarjouksen: Automaa Konala 370€, Alppilan Autohuolto 340€. Vemix Oy Pitäjänmäellä ei ilmoittanut hintaa ollenkaan Vastasi vain, että Stockmannin luottokortti käy maksuvälineenä!! Molemmat ilmoittivat, että vaihtoväli Focuksessa olisi 150 000km, huoltokirja ilmoittaa 120 000km/5v. Kumpaa tässä nyt sitten uskoisi?????
Joo no vanha tuttu oli joka vaihto
Viime vloppuna vaihdatin sen ja hyvä tuli 2 päivää siinä meni ku toisena päivänä metästettiin oikeanlaista kiristintä
Ois voinu tulla korjaamolla kalliiks pitää autoo yönyli tallissa ku ei osa ollu käypä eli yhteensä tuli maksamaan remppa 200 e mut annoin korjaajalle 10 e tippiä 8)
Viime vloppuna vaihdatin sen ja hyvä tuli 2 päivää siinä meni ku toisena päivänä metästettiin oikeanlaista kiristintä
Ois voinu tulla korjaamolla kalliiks pitää autoo yönyli tallissa ku ei osa ollu käypä eli yhteensä tuli maksamaan remppa 200 e mut annoin korjaajalle 10 e tippiä 8)
//))==Ford Escort 1.8D -96
Ite vaihatin tossa kesällä, 6e teki vaihto ei siinä kyllä mennykkään ku joku 2min
Ja kiristimen unohin hommata kokonaan
Ja kiristimen unohin hommata kokonaan
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92