Focuksen "pikkuhuolto", hinta ihmetyttää

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
EskoS

Focuksen "pikkuhuolto", hinta ihmetyttää

Viesti Kirjoittaja EskoS »

Moi,

mitä porukalta on veloitettu 60000 huollosta, joka on siis pienempi huolto?
Varailin tuossa aikaa omalle -02 focukselle, hinnaksi ehdotettiin vähän alta 200 euroa. Mielestäni kova hinta öljynvaihdosta ja leimasta h-kirjassa.

Vaikuttaako takuuseen jos vaihdan öljyt itse, jolloin huoltoleima tietysti jää saamatta.
Voin kai mä itsekin h-kirjan ruutuun jonkun kuvan piirtää, mutta ei se taida sanottavammin asiaan vaikuttaa :lol:
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

...no 2004 maksoi focuksen eka huolto vähän yli 160€, niin ihan normi taksa tuo on.
Vie johonkin toiselle pajalle, missä suorittavat huollon ja saat leiman myös huoltokirjaan.
Leima on yhtä pätevä, kuin merkkiliikkeen, vaikka siellä toista väittäisivätkin.
jaska74

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

viiskymppii tunti ja tarvikkeet varmaan satasen luokkaa niin eipä tuo niin ihme hinta ole...
Focus 1.0 edition a6 2017
arska82

Viesti Kirjoittaja arska82 »

No joo. ite tein "pikkuhuollon" entiseen corollaan muka rahaa säästäen?!

Merkkiliike olis veloittanu huollosta johon kuuluu alla olevat osat 129€ sisältäen auton pesun

-öljyt n. 50€
-suodatin 6€
-tulpat n. 30€
yhteensä n. 85€

Tein huollon itse ja kaupan päälle sain v*tutuksen ja tuskallisen palohaavan kuumasta pakosarjasta suodatinta vaihtaessa. :roll: Ja jäi muuten autoki pesemättä tossa kohtaa.

Eli ei se nyt niin hirmu kallista ole loppujen lopuksi. Jättää vaikka pari baarikierrosta nakkikiskalla käyntien kera väliin. :wink:
Up The Irons!
Elmeri -74
EskoS

lalli69 kirjoitti:...no 2004 maksoi focuksen eka huolto vähän yli 160€, niin ihan normi taksa tuo on.
Vie johonkin toiselle pajalle, missä suorittavat huollon ja saat leiman myös huoltokirjaan.
Leima on yhtä pätevä, kuin merkkiliikkeen, vaikka siellä toista väittäisivätkin.
Kysyin maahantuojalta, onko autossa mitään takuita enää voimassa jotka vaativat merkkihuoltoa. Jäljellä on 12 vuoden koritakuu.
Jos käytän auton muualla kuin merkkihuollossa, minun tulee pystyä osoittamaan esim. kuiteilla että huollossa on käytetty Fordin hyväksymiä osia ja nesteitä, mikäli tulee jotain takuun alaisia hommia.
Taidan viedä auton merkkihuoltoon, eipähän tarvi tapella maahantuojan kanssa jos ja kun tulee ruostehommia.

Maahantuojan aspassa puhuivat myös Fordin nettipalvelusta osoitteessa http://www.epis.ford.com, jossa pitäisi pystyä tarkastelemaan kunkin mallin sillä hetkellä voimassa olevaa huolto-ohjelmaa. Mä en kyllä saanut tuolla osoitteella mitään sivua auki, oletteko muut käyttäneet tuota palvelua?
Krisse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

160e kantturoissa oli '04 Fiestan huolto ja kyseessä on sentään pienemmän luokan auto ja kuvittelen vielä olevani jossain suhteissakin tuohon firmaan, joten ei tuo vajaa 200e kuulosta mitenkään omituiselta.

Ja Fordeissahan on vain 2 vuoden takuu joten '02 auton takuusta ei kannata enää huolta kantaa jos ei ole otettu sitä maksullista max 3 (?) vuoden lisäturvaa. Ja nykyäänhän takuuajan huollotkin saa teettää 'missä vaan' jos sen 'missä vaan' paikan laitteisto ja asiantuntemus on riittävällä tasolla. En tosin itse alkaisi ihan muutaman kympin eron takia riskeeraamaan takuuta käyttämällä jotain muuta kuin merkkiliikettä. Mutta nyt menee jo aika OT:ksi.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
henu

Re: Focuksen "pikkuhuolto", hinta ihmetyttää

Viesti Kirjoittaja henu »

EskoS kirjoitti:Moi,

mitä porukalta on veloitettu 60000 huollosta, joka on siis pienempi huolto?
60 000 huolto on kylläkin "iso" huolto focuksessa, eli siihen kuuluu bensan suodatin + ilman suodatin näiden normaalin huollon osien kanssa ja takajarrujen auki käyttäminen (jos rummut)
CJH

Viesti Kirjoittaja CJH »

Kyllä 60000 huolto on ns. kuntohuolto, joka sisältää laajemman tarkastuksen, tulpat oljyt, suodattimen ja kaikki ilmansuodattimet.

Ite käytin just 120000 huollossa joka on sama kuntohuolto ja hintaa tuli 286 euroa josta noin puolet oli osista ja puolet työstä. Kallista? No omasta mielestäni oli, itse tehden olisi säästänyt aika paljon mutta saipahan sen leiman kirjaan.

Pienemmät huollot teen yleensä itse ja jakopäänhihnanvaihdon taidan teettää jossain muualla kuin merkkihuollossa.
Focus STW
EskoS

Kilometrien puolesta olisikin ison huollon paikka, mutta se tehtiin viime vuonna kun ikää tuli 3 vuotta täyteen.
Vastaa Viestiin