Mistä lastuja ja muuta viriosaa sierraan?
Mistä lastuja ja muuta viriosaa sierraan?
Tilailetteko ulkomailta vai löytyykö suomestakin jotain asiallisia pajoja?
Ei se ota, jos ei annakkaan!
Re: Mistä lastuja ja muuta viriosaa sierraan?
Laita mieluummin megasquirt kun lastu. Tulee paljon halvemmaksi.jiiwee kirjoitti:Tilailetteko ulkomailta vai löytyykö suomestakin jotain asiallisia pajoja?

Mustang GT -12
RIP: Cortina -69, Cortina -72, Taunus -77, Capri -69, Escort -84, Taunus -76, Fiesta -83, Fiesta -84, Sierra -87, Taunus -78, Sierra -88, Mondeo 1.8 -93
RIP: Cortina -69, Cortina -72, Taunus -77, Capri -69, Escort -84, Taunus -76, Fiesta -83, Fiesta -84, Sierra -87, Taunus -78, Sierra -88, Mondeo 1.8 -93
no niin, asiallinen laite, ajelin pari vuotta tuollaisella..
mulle se riitti vakiona jos ei kartiofilteritä lasketa.
megasquirtilla siihen saat halvimmalla lisää potkua, peltisarjoja voisit myös miettiä vaikkei ne valurautaiset tuossa niin ahtaat ole kun 2,8:ssa on.. ahtaminen olis jees mutta oletan että se auto on vähäpäästöinen niin ahdettuna turha haaveilla leimaa helpolla.

megasquirtilla siihen saat halvimmalla lisää potkua, peltisarjoja voisit myös miettiä vaikkei ne valurautaiset tuossa niin ahtaat ole kun 2,8:ssa on.. ahtaminen olis jees mutta oletan että se auto on vähäpäästöinen niin ahdettuna turha haaveilla leimaa helpolla.
Joo, vähäpäästöinen on ja filtteritkin löytyy.. Tarkoituksena vain jotain "pientä" laittaa, eli turbottamaan en rupea. Tarkoitus kaivaa ne muutamat halvimmat ja helpoimmat hevoset reservistä käyttöön. Työmatkojakin tällä ajan, joten kovin mittaviin projekteihin ei mahdollista ryhtyä.
Ei se ota, jos ei annakkaan!
Kyllä niillä sitte jo muutaman kymmentä hepoa vois lisää ilmaantua noitten jo paikassa olevien kanssa.
Ja jos ei jaksa lähteä megasquirtia rakentelemaan niin esim. perfectpowerin smt6 moottorinohjauksen lisäyksikkö on ainakin hemmetin helppo laittaa ja saa läppärillä säädeltyä seos ja sytkäkartat.
Ja jos ei jaksa lähteä megasquirtia rakentelemaan niin esim. perfectpowerin smt6 moottorinohjauksen lisäyksikkö on ainakin hemmetin helppo laittaa ja saa läppärillä säädeltyä seos ja sytkäkartat.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Ite oon ajatellu laittaa lastua 90-vm 2.0i dohc sierraan.
Tällähetkellä ois kaks lastu vaihtoehtoa.
1. http://www.tmuukkonen.fi RPM-lastu, tehonlisäys 10-12hp, 440e ja asennus sisältyy hintaan.
2. Rice Rockets SMT6 tehonlisäys?, hinta 370e + 45e/h. Ite en viitti alkaa säätämään, koska en elektroniikasta kauheesti ymmärrä ja kuitenki käyttöauto kyseessä.
Vai oisko virinokista enemmän hyötyä hintaan nähden? http://www.rallyracefin.fi Pipercams nokat 311e, tehonlisäys? Nokat voisinki saaha "ite" vaihettua koska kaveripiirissä on kuitenki enemmän tietoa tuosta ku lastun säätämisestä.
Tällähetkellä ois kaks lastu vaihtoehtoa.
1. http://www.tmuukkonen.fi RPM-lastu, tehonlisäys 10-12hp, 440e ja asennus sisältyy hintaan.
2. Rice Rockets SMT6 tehonlisäys?, hinta 370e + 45e/h. Ite en viitti alkaa säätämään, koska en elektroniikasta kauheesti ymmärrä ja kuitenki käyttöauto kyseessä.
Vai oisko virinokista enemmän hyötyä hintaan nähden? http://www.rallyracefin.fi Pipercams nokat 311e, tehonlisäys? Nokat voisinki saaha "ite" vaihettua koska kaveripiirissä on kuitenki enemmän tietoa tuosta ku lastun säätämisestä.
Aikas suolaista pelkästä muistipiirin vaihtamisesta...bildo- kirjoitti:1. http://www.tmuukkonen.fi RPM-lastu, tehonlisäys 10-12hp, 440e ja asennus sisältyy hintaan.
Mustang GT -12
RIP: Cortina -69, Cortina -72, Taunus -77, Capri -69, Escort -84, Taunus -76, Fiesta -83, Fiesta -84, Sierra -87, Taunus -78, Sierra -88, Mondeo 1.8 -93
RIP: Cortina -69, Cortina -72, Taunus -77, Capri -69, Escort -84, Taunus -76, Fiesta -83, Fiesta -84, Sierra -87, Taunus -78, Sierra -88, Mondeo 1.8 -93
No niinhän se on että kun vaihtaa enemmän palikkaa niin tehot kasvaa, mutta pitäs jäähä rahaa elämiseenki.
Tuolla smt6 topikissa, kessi kirjotti että "2.0i dohc sierrassa tehot nousi 15hp". Aloin nyt tuota smt6:sta miettimään, että jos ei tarvii kovin hirveesti kolvailla ja ohjelma löytyy netistä suoraan, niin semmosenhan vois laittaa. Mutta eikö siinä tarvii dynoa?
Tuolla smt6 topikissa, kessi kirjotti että "2.0i dohc sierrassa tehot nousi 15hp". Aloin nyt tuota smt6:sta miettimään, että jos ei tarvii kovin hirveesti kolvailla ja ohjelma löytyy netistä suoraan, niin semmosenhan vois laittaa. Mutta eikö siinä tarvii dynoa?
Tuo piper cams:in nokka ois BP270. Enempää tietoa ei löytyny, eli onko tuo ihan katu-ajettava? Luettelossa myös lukee että nokat hiotaan vakio nokista, eli kuinkahan kauan siinä kestää että saan auton taas kulkemaan, ei kait rally race niitä nokkia englantiin lähetä?
No pitääpä huomenna soittaa ja kysyä. Pitäs vielä keretä massaamaan pohjaki, töiden ohella
Tuli tässä vielä mieleen että onhan kokkolassaki moottorihiomo. Pitäs vaan löytää jostain tuon nokan tiedot. piper cams:in luettelossa ei tietenkään ollu
No pitääpä huomenna soittaa ja kysyä. Pitäs vielä keretä massaamaan pohjaki, töiden ohella

Tuli tässä vielä mieleen että onhan kokkolassaki moottorihiomo. Pitäs vaan löytää jostain tuon nokan tiedot. piper cams:in luettelossa ei tietenkään ollu

Tämä EI ole faktaa, mutta muistan kuulleeni, että vakionokista hiotuilla ei välttämättä saada samoja tuloksia, kuin samanasteisilla alkup. virinokilla. Liittyiköhän se jotenkin siihen venttiilin aukioloaikaan??? Ja mitenhän on tuo kulutuskestävyys? Kertokaa asiasta paremmin tietävät.
Ei se ota, jos ei annakkaan!
Mihinkäs koneeseen tuota laittamassa ?bildo- kirjoitti:Tuo piper cams:in nokka ois BP270. Enempää tietoa ei löytyny, eli onko tuo ihan katu-ajettava? Luettelossa myös lukee että nokat hiotaan vakio nokista, eli kuinkahan kauan siinä kestää että saan auton taas kulkemaan, ei kait rally race niitä nokkia englantiin lähetä?
No pitääpä huomenna soittaa ja kysyä. Pitäs vielä keretä massaamaan pohjaki, töiden ohella
Tuli tässä vielä mieleen että onhan kokkolassaki moottorihiomo. Pitäs vaan löytää jostain tuon nokan tiedot. piper cams:in luettelossa ei tietenkään ollu
Ainakin itse löysin OHC/DOHC tuon BP270 tiedot "PC" luettelosta.
gti golo palloilija
viewtopic.php?t=301Vempula kirjoitti:"megasquirtilla" sanottiin tuolla... kiinnostaisi tietää että miten eroaa lastusta?.. ja mikä itseasiassa tämä megasquirt on... kun itekki oon miettiny ton kaks litrasen ruisku dohcin lastutust..
Itelläni on dohcis noi samaset nokat mitä katoit, tosin minulla on kansi portattu myös ja peltisatsi ja vapaavirtaus suodatin ja bensapainete nostettu. Mutta kyl se noilla nokilla hönkii..tosin kyl tarkotus vielä lastuttaa..jos et kannelle tee mitään tai et halua pistää 500-600e että saat osat ni muukkosella saa melko samat tehot ku nokilla...ja ei mitään ongelmaa ajaa kadulla... Mäkiin pystyy ajaa vitosella ihan surutta elikkä vääntäävät ihan hyvin ja tehoja vasta rupee löytyykki 4000 jälkeen.
Eiköhän sen SMT6:n säätöön tarvita dyno. Kaverin vapari 2.0ohc Capria säätivät penkissä varmaan yli 500€ edestä ja lisäksi osa oli talkootyötä. Eikä silti toiminut täysin kaikilla alueilla, vaan tuntui olevan paras lähinnä täyskaasuajoon.bildo- kirjoitti:No niinhän se on että kun vaihtaa enemmän palikkaa niin tehot kasvaa, mutta pitäs jäähä rahaa elämiseenki.
Tuolla smt6 topikissa, kessi kirjotti että "2.0i dohc sierrassa tehot nousi 15hp". Aloin nyt tuota smt6:sta miettimään, että jos ei tarvii kovin hirveesti kolvailla ja ohjelma löytyy netistä suoraan, niin semmosenhan vois laittaa. Mutta eikö siinä tarvii dynoa?
Vai löytyykö siis DOHC:iin suoraan SMT6:een sytkä- ja bensakartat jotka voi ladata?
Eli kannattaa miettiä kokonaisuutta ja lopputulosta, ei pelkkä edullista hankintahintaa. Siinä suhteessa Megasquirt on varmasti loistava vaihtoehto, mutta sekin vaatii aika lailla perehtymistä. Itse en edes lähtisi jotain parilitraista käyttisvaparia lastuttamaan, jos juurikaan muuta ei tehdä. Hyöty tosi minimaalinen kustannuksiin nähden. Mutta toisaalta varmasti ihan mielenkiintoista ja opettavaa.
Capri -76
Mustang ht 289+C4 -67
Mustang ht 289+C4 -67