Ongelmien "syy löydetty" mondeon käynnistyminen
Ongelmien "syy löydetty" mondeon käynnistyminen
Noni, ihan säkällä kokeilin tänään iltapäivällä startata autoo käymään, kone oli kylmä..käänsin virta-avaimen suoraan starttausasentoon, ilman virta päällä asentoon jättämistä ja sitten vasta start..noo kuitenkin moottori lähti käyntiin välittömästi! , kuitenkin kun ajoin koneen kuumaksi ja koitin startata niin sai sahata sen tutun 10sek jotta lähti, mielestäni tässä haiskahtaa jokin anturi, mutta mikä!? hinta ja missä se sijaitsee? kyse on kuitenkin jonkinsortin lämpötila-anturista? VAI?
mutta kuitenkin kuumana käynnistyy kaasun kanssa lähes heti?!
Onneksi selvisi nämäkin murheet, seuraavaks tutustutaan kuskinpuolen etupään kolinoihin!
mutta kuitenkin kuumana käynnistyy kaasun kanssa lähes heti?!
Onneksi selvisi nämäkin murheet, seuraavaks tutustutaan kuskinpuolen etupään kolinoihin!
Mondeo Mk1
No siis ei ne volvo foorumillakaan osaisi ton sun selostuksen perusteella suoraan sanoa mikä siellä on sökönä.
Voihan siellä esim. ruisku suutin olla tiensä päässä ja kuumana alkaas uittamaan. Näitäkin on tapahtunut.
Mielestäni ei ole mikään vallan kamala ehdotus, että luetutat ne vikakoodit siitä. Jos ei vika selviäkään niin aika monta mahdollisuutta saadaan kumottua ja voidaan jatkaa vian selvittämistä täällä.
Jos se on ylivoimainen tehtävä niin ostaa vaan volvon takasin ja menee volvolandiaan ruikuttamaan.
Voihan siellä esim. ruisku suutin olla tiensä päässä ja kuumana alkaas uittamaan. Näitäkin on tapahtunut.
Mielestäni ei ole mikään vallan kamala ehdotus, että luetutat ne vikakoodit siitä. Jos ei vika selviäkään niin aika monta mahdollisuutta saadaan kumottua ja voidaan jatkaa vian selvittämistä täällä.
Jos se on ylivoimainen tehtävä niin ostaa vaan volvon takasin ja menee volvolandiaan ruikuttamaan.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Monteonisti kirjoitti:Tuossa vikakoodien luvussa on vain se ongelma että joskus joku vikakoodi voi johtua esim. viidestä eri viasta ja neljän turhan osan vaihtamisen jälkeen se viides vasta auttaa!
Usein halvempi itse vaihdella osia, siis turhiakin, kun viedä merkkipajalle!
Tarviiko sitä välttämättä merkkipajalla muutakun luetuttaa koodit? Vaihtelee sitten sen mukaan itte mitä pystyy.. Samat lähtökohdat on ilman vikakoodien lukua, pitää vaan itte päättää (tai kysellä täältä) missä järjestyksessä lähtee testailemaan ja vaihtamaan palikoita vai mitä? Koodit kun lukasee ja niin tietää vähän mistä lähtee.
On siihen netissä ohjeita ja taitaa täällä foorumillakin olla, että miten pystyy ledin ja etuvastuksen kanssa lukemaan ne koodit.
Itellä on fordin oma FDS2000 testikeskus jolla ne pystyy ja lukemaan.
Joku ketä on ton led systeemin rakentanut niin voi kertoa tarkemmin.
Ja sitten on ihan ostettavissa vikakoodin lukulaitteita esim. gunsons.
Mutta sulla taitaa jo ollakin EEC-V moottorin ohjaus että siitä en tiedä saako enää samalla lailla luettua.
Ei kai se mitään hirveän kallista oo luetuttaa jossain autosähkö pajalla niitä. Kunhan ei fordille vie, koska siellä se ainakin maksaa hunajaa.
Itellä on fordin oma FDS2000 testikeskus jolla ne pystyy ja lukemaan.
Joku ketä on ton led systeemin rakentanut niin voi kertoa tarkemmin.
Ja sitten on ihan ostettavissa vikakoodin lukulaitteita esim. gunsons.
Mutta sulla taitaa jo ollakin EEC-V moottorin ohjaus että siitä en tiedä saako enää samalla lailla luettua.
Ei kai se mitään hirveän kallista oo luetuttaa jossain autosähkö pajalla niitä. Kunhan ei fordille vie, koska siellä se ainakin maksaa hunajaa.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96