TD koneeseen vapaavirtaussuodatin..?
TD koneeseen vapaavirtaussuodatin..?
Elikkäs autona on tuo -97 turbo diesel escortti. Syöttöjä on ihan kivasti jne.
Nyt kysymys kuuluukin että mitä tykkää dieselin ilmamassamittari vapaavirtaussuodattimesta? Eräs kokenut AD-asentaja sanoi kun mainitsin kartiofiltterin asentamisesta että se rikkoo helposti ilmamassamittarin?!? Olivat kuulemma jossai koulutus päivillä ajaneet penkissä jotai TDI autoa josta oli otettu ilmansuodatin pois kokonaan ja sano että kun penkitti loppuun ja löysäsi kaasun pois ni mittarit hajos.. kaksi kuulemma ajoivat koe mielessä hajalle!?! Asentaja sanoi että älä missään nimessä laita mitään muita suodattimia kuin alkuperäisiä..
Eli uskallanko tuohon omaan laittaa sen kartio filtterin? Pitää saada selvyys asiaan ennen kun menen kokeiluillani hajottamaan 150€ osan! En tosin ole keksinyt syytä että miksi se menisi hajalle?!?
Kokeilin jo vähän sitä filtteriä siinä autossa ja ihan kivat äänet sai aikaiseksi varsinkin turbon viehellys, mutta hieman arveluttaa..
Osaako diesel miehet sanoa asiaan mitään?
Nyt kysymys kuuluukin että mitä tykkää dieselin ilmamassamittari vapaavirtaussuodattimesta? Eräs kokenut AD-asentaja sanoi kun mainitsin kartiofiltterin asentamisesta että se rikkoo helposti ilmamassamittarin?!? Olivat kuulemma jossai koulutus päivillä ajaneet penkissä jotai TDI autoa josta oli otettu ilmansuodatin pois kokonaan ja sano että kun penkitti loppuun ja löysäsi kaasun pois ni mittarit hajos.. kaksi kuulemma ajoivat koe mielessä hajalle!?! Asentaja sanoi että älä missään nimessä laita mitään muita suodattimia kuin alkuperäisiä..
Eli uskallanko tuohon omaan laittaa sen kartio filtterin? Pitää saada selvyys asiaan ennen kun menen kokeiluillani hajottamaan 150€ osan! En tosin ole keksinyt syytä että miksi se menisi hajalle?!?
Kokeilin jo vähän sitä filtteriä siinä autossa ja ihan kivat äänet sai aikaiseksi varsinkin turbon viehellys, mutta hieman arveluttaa..
Osaako diesel miehet sanoa asiaan mitään?
Escort 1.8 td -97
Saab 900 T8 -88
Saab 900"i" -88
Saab 900 T8 -88
Saab 900"i" -88
On se ollut toukokuusta lähtien, mitään ongelmaa ei ole ollut, sen pienen letkun vain tukin tiiviisti.JL kirjoitti:Juu.. onko ollut jo pitkään käytössä? onko ilmennyt mitään ongelmia? Hirvittää vaan jos se ilmamassamittari sanoo itsensä lopullisesti irti..
Mikä on muuten se pieni letku mikä menee siihen vakio ilman putsarin koteloon? Mihinkä olet sen laittanut?
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Tossa kuvassa oleva oli ainakin päältä päin ihan samannäkönen kuin mun korpparissakin. Ei sen miksikään luulis menevän. Kunhan laittaa semmosen kartioputsarin jota ei kuulu öljytä. Siitähän oli joskus juttua, että se voi hajottaa kuumalanka mittarin jos on öljyttävä putsari josta irtoaa sitä öljyä lankoihin.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
ookkei.. itsellä on se suodatin halvin Raid HP:n.. Ja hommasin sen kaverilta noin kuukauden vanhana ja sano ainakin että ei tullu mitään öljyä mukana.
Mutta miten olisivat sitten saaneet penkissä hajalle mittareita kun ei ollut putsaria ollenkaan..? En kyllä oikeen ymmärrä..
Mutta miten olisivat sitten saaneet penkissä hajalle mittareita kun ei ollut putsaria ollenkaan..? En kyllä oikeen ymmärrä..
Escort 1.8 td -97
Saab 900 T8 -88
Saab 900"i" -88
Saab 900 T8 -88
Saab 900"i" -88
Millanen toi TD on tekniikaltaan, jos siinä on ilmamäärämittari? Sierran TD:ssä ei käsittääkseni moista ole, kun on esikammio-diesel mekaanisella jakopumpulla.
En nyt pysty ymmärtämään, miksi penkitys _ilman_ putsaria olisi rikkonut mittarin, ellei siinä lähellä ole ollut ihan älyttömästi paskaa (btw. diesel autoissa ei ole kaasupoljonta, vaan syöttöpoljin
Se pitää paikkansa, että öljyttävät vapaavirtaussuodattimet ovat särkenee noita kuumalanka-antureita nopeammin. Syy on se, että öljy irtoaa putsarista, tarttuu vastuslankaan ja kerää paskaa siihen. Tuohonkin auttaa lankan putsaaminen, jos ei ole poikkipalanut.
Megado, saako tuo putsariviritys mistään tuoretta ilmaa, vai onko juuri sellainen väärinrakennettu, eli imee konetilasta?
En nyt pysty ymmärtämään, miksi penkitys _ilman_ putsaria olisi rikkonut mittarin, ellei siinä lähellä ole ollut ihan älyttömästi paskaa (btw. diesel autoissa ei ole kaasupoljonta, vaan syöttöpoljin

Se pitää paikkansa, että öljyttävät vapaavirtaussuodattimet ovat särkenee noita kuumalanka-antureita nopeammin. Syy on se, että öljy irtoaa putsarista, tarttuu vastuslankaan ja kerää paskaa siihen. Tuohonkin auttaa lankan putsaaminen, jos ei ole poikkipalanut.
Megado, saako tuo putsariviritys mistään tuoretta ilmaa, vai onko juuri sellainen väärinrakennettu, eli imee konetilasta?
Mekaaninen jakopumppu tuossa omassakin on.markkul kirjoitti:Millanen toi TD on tekniikaltaan, jos siinä on ilmamäärämittari? Sierran TD:ssä ei käsittääkseni moista ole, kun on esikammio-diesel mekaanisella jakopumpulla.
En nyt pysty ymmärtämään, miksi penkitys _ilman_ putsaria olisi rikkonut mittarin, ellei siinä lähellä ole ollut ihan älyttömästi paskaa (btw. diesel autoissa ei ole kaasupoljonta, vaan syöttöpoljin
Se pitää paikkansa, että öljyttävät vapaavirtaussuodattimet ovat särkenee noita kuumalanka-antureita nopeammin. Syy on se, että öljy irtoaa putsarista, tarttuu vastuslankaan ja kerää paskaa siihen. Tuohonkin auttaa lankan putsaaminen, jos ei ole poikkipalanut.
Megado, saako tuo putsariviritys mistään tuoretta ilmaa, vai onko juuri sellainen väärinrakennettu, eli imee konetilasta?
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW