Käänsin ykkös männän yläkuolokohtaan ja mittasin astelevyllä 109 astetta ykk:sta vastapäivään kampiakselin hihnapyörällä mahdollisimman tarkasti. Tähän kohtaan merkkasin kynällä merkin.
sitten käänsin nokka-aselia siten että ykkösen imuvena oli täysin auki. Kään telin sitä nokkaa että se oli mahdollisimman keskellä sitä "tyhjää" kohtaa missä ei tapahdu mitään venttiilille kun se on auki. Oisko se jotain 10 astetta.
Sitten laitoin jakohihnan paikalleen ja motti kiinni ja käyntiin. Kone toimii kyllä hyvin mutta mitenkä voin säätää nokan ajoituksen täysin oikein kun se kone on jo paikallaan? Kai sitä nokka pyörää nyt pitäs säätää jos siellä jotain säädettävää on mutta kuinka se onnistuu kun sitä cvh22 nokan 109 astetta on vaikea päätellä kampiakselilta kun kone on paikallaa. Osaako ne ammattilaiset säätää sen vaikka dynossa tai jotain? Onko mulla itellä mitään mahkuja säädellä sitä?
Ja sitte vielä kysymys niille kenellä on cvh22 nokka: Millainen tyhjäköynti on? Mulla vähän päkeltää ja on vaikea käymään. No kuulostaapa ralli autolta
