Escort mk5: Vitosvaihde rusahtaa vaihdettaessa
Escort mk5: Vitosvaihde rusahtaa vaihdettaessa
Vika ilmeni laatikon laakeroinnin ja ulostuloakselin vaihdon jälkeen eli välillä kun vaihtaa vitoselle kuuluu pehmeä rusahdus ei kuitenkaan joka kerta.. onko vitosvaihteessa laatikon päässä joku säätö tai vastaava joka ei ole kohillaan? Auto siis Escort mk5 -94 1.6i 16v..
synkronit siellä aiheuttaa sitä. mutta voi korjaantua kuullemma ihan lootaöljyjen vaihdolla..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Vitosvaihteelle on erillinen säätö ja sitä saa rukattua ilman lootan irroittamistakin. Otetaampa näytille kuva, kun ei sitä mitenkään saa sanallisesti kuvailtua. Kun avataan se peltinen kansi siitä laatikon perästä, niin tulee suurinpiirtein tällainen näkymä:
http://www.quantums.info/pictures/gearbox/gb264-896.jpg
Kuvan ihan vasemmassa laidassa keskellä on tuo tuollainen palikka minkä keskellä on tuo tanko (se pyöreä joka tulee palikasta läpi). Sen tangon ja tuon palikan asento on tarkka, jos se on pielessä niin koko vitos vaihde ei edes toimi. En nyt muista kumpaan suuntaan tuo palikka pitää säätää siihen tankoon nähden, mutta toisessa äärilaidassa vitonen ei edes toimi ja oikea asento on sitten tietenkin vastakkaiseen suuntaan äärilaitaan asti käännettynä.
Voihan se vika toisaallakin olla, mutta tuota veikkaisin. Yleinen kämmi tuon laatikon kasauksen yhteydessä.
Toivottavasti tämä selostus oli nyt sen verran tarkka ettei kenenkään tarvitse alkaa kitisemään epäselvistä ilmaisuista.
http://www.quantums.info/pictures/gearbox/gb264-896.jpg
Kuvan ihan vasemmassa laidassa keskellä on tuo tuollainen palikka minkä keskellä on tuo tanko (se pyöreä joka tulee palikasta läpi). Sen tangon ja tuon palikan asento on tarkka, jos se on pielessä niin koko vitos vaihde ei edes toimi. En nyt muista kumpaan suuntaan tuo palikka pitää säätää siihen tankoon nähden, mutta toisessa äärilaidassa vitonen ei edes toimi ja oikea asento on sitten tietenkin vastakkaiseen suuntaan äärilaitaan asti käännettynä.
Voihan se vika toisaallakin olla, mutta tuota veikkaisin. Yleinen kämmi tuon laatikon kasauksen yhteydessä.
Toivottavasti tämä selostus oli nyt sen verran tarkka ettei kenenkään tarvitse alkaa kitisemään epäselvistä ilmaisuista.