Eskon käynnistyongelmia :)

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
gasxf
Viestit: 6
Liittynyt: 24 Syys 2006 19:09

Eskon käynnistyongelmia :)

Viesti Kirjoittaja gasxf »

Lueskelin näitä juttuja läpi ja paljon onkin tietoa, mutta vielä kerran... Esko 1.6 chv -91:n on nykinyt pirun kauan, mutta nyt tilanne huononi omituisesti. Pesin konehuoneen ja jouduin spruuttaamaan tietysti joka liittimeen kosteudenpoisto sprayta ja sehän auttoikin. Kone käyntiin ja paanalle ja vanha rouvahan lähti kuin nappi takista, siis veti ihan puhtaasti :D Ihmettelin outoa käytöstä onnellisena, mutta sitten alkoi ritsa käynnistyä heikosti, joskus auttoi, kun painoi kaasun pohjaan. Nyt tilanne on se, että kun auto seisoo aikansa, niin kone käynnistyy, mutta jos sen sammuttaa, niin kone pyörii iloisesti, mutta eipä käynnistykään :( Tulpat ovat rutikuivat. Valistuneita arvauksia/tietoa otetaan vastaan
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Pese ja ruuttaile uudestaan! :roll:
Brainstorm
Viestit: 80
Liittynyt: 12 Maalis 2006 17:40

Viesti Kirjoittaja Brainstorm »

90-luvun alun escorttien/orionien nykymisongelmat johtuu suurimassa osassa tapauksia sulakerasian kylmäjuotoksista
Mitsubishi Lancer GTi -94
ex. Ford Orion 1.6 EFi -91
jakep1982
Viestit: 23
Liittynyt: 31 Loka 2005 13:53

Viesti Kirjoittaja jakep1982 »

ota virranjakajankansi irti ja kato,onko kosteutta/likaa siellä.jos on,niin kuivaa/puhdista.
gasxf
Viestit: 6
Liittynyt: 24 Syys 2006 19:09

Viesti Kirjoittaja gasxf »

Joo, kosteutta on epäilemättä jossain, mutta mikä selittää sen nykimisen jäämisen pesuhalliin :shock: Samat liittimet on ennekin moneen kertaan käsitelty samalla sraylla.
gasxf
Viestit: 6
Liittynyt: 24 Syys 2006 19:09

Viesti Kirjoittaja gasxf »

Vastaan itselleni, jotta josko joku muu saisi avun.Kun otin kaasuläpän asennontunnistimen johdon irti, niin johan toimii :D
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Joo se ei pidemmän päälle kannata. Haulla oliskin voinu löytyä, että kun jonkun anturin (mukaan lukien kaasuläopän asentoanturi) johto otetaan irti, moottorin ohjaus menee automaattisesti vikatilaan jolloin käytössä on perus asetukset seokselle ja ennakoille eli tehot ja taloudellisuus ei ole huipussaan.

vikakoodin lukua suosittelisin ensimmäiseksi tossakin tapauksessa ensimmäiseksi. jos ei koodeja ole niin sitte myös se sulakerasia saattaa olla syyllinen.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
gasxf
Viestit: 6
Liittynyt: 24 Syys 2006 19:09

Viesti Kirjoittaja gasxf »

Taloudellisuudesta en ole varma, mutta ikinä ei Esko ole liikkunut näin liukkaasti :shock: Kyllä sen havaitsee, että ihan kaikki ei ole välttämättä kohdallaan, mutta tämä vikatila sopii minulle mainiosti :P Sivumennen sanoen tämä ritsa on vienyt pensaa ennenkin aivan kohtuuttomasti.
Vastaa Viestiin