Mondeo v6 -97 automaatti häikkää + tehot hukassa ?????

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
larhatheman

Mondeo v6 -97 automaatti häikkää + tehot hukassa ?????

Viesti Kirjoittaja larhatheman »

Eli auto on 97 mallin 2,5 v6 ghia, aj alle 190tkm. Yhtäkkiä hävis kaikki veto koneesta... ihan kun ois 1.3 mylly.. ei lähde vetämään, ja automaatti ei heitä pienempää..eli kickdown vittuilee ?? koneessa on uudet tulpat, johdot, öljyt, suotimet, egr tulpattu, jne. Laatikko lisäksi sekoilee, niin että ykköseltä kakkoselle vaihtaessa tulee hillitön nykäys ( varsinkin jos kiihdyttää täyskaasulla ) Lootaan on vaihdettu öljyt.. tai oikeastaan nin että päästettiin ropusta öljyt pihalle ( about 3 litraa ) ja sit uutta fordin omaa öljyä vastaavamäärä tilalle ( vanhatkin öljyt oli tosi hyvännäköiset...ei yhtään tummunut )

Vikakoodit luettu fordilla, ja ainoa mitä herjas oli toisen lohkon joku imuläppä virhe tms.. eikös tuolla ole joku(t )sähkömoottorilla ohjatut läpät ?? vikakoodin nollauksen jälkeen se ei antanut sitä virhettä enää uudestaan, ja asentaja kokeili meisselillä että läpät ei ole mekaanisesti jumissa. Sain ohjeeksi kokeilla lukita nuo läpät, niin että ne on auki jatkuvasti.. ei mitään vaikutusta ( mikäli tein sen oikein ? ) eli vedin sellaisella pienellä jousella siitä kammesta joka kääntää läppiä, ja "lukitsin" sen niin että läpät jäis auki ?

Nyt ois hyvät neuvot enemmän kuin tarpeen.. alkaa menee hermo ihan tosissaan...
Mondeomies

Viesti Kirjoittaja Mondeomies »

varmaan ihan paska ja turha neuvo, mutta mulla v#ttuili mun ´97 2.0 maatti-mondeossa aski ja vilkutteli ylivaihteen vikavaloa ja nykäisi kans ihan saatanasti vaihtaessa ykköseltä kakkoselle. kun sammutti pariks tunniks ni pari kilsaa ku ajoi, vilkkuminen loppui ja kaikki oli ihan ok. olin jo melko epätoivoinen ja vaihdoin kans öljyt (joku 3 litraa kans). sitten painelin kuukauden sisään pari kertaa perniöstä keskisuomeen ja ilmeisesti se teki askille hyvää kun vähän monotti. viisaammat sanos et oli vaan tukkeessa.
tk

Viesti Kirjoittaja tk »

Aski vissii rupeaa nikottelemaan jos tehot on hukassa. Itse kun vein kontillisen painavaa tavaraa, niin rupes ajon aikana vilkuttaa od/off valoa ja vaihtaminen muuttui. Sit kun heivas lastin pois niin palasi ennalleen.
Mondeo Tdci 1,8 2008
Vastaa Viestiin