Lisävalojen asennus Focus mk1
Lisävalojen asennus Focus mk1
Syksyn pimeät alkavat tulla, lisävalot foccerin keulalle pitäisi asentaa.
Kuinka olette lisävalonne kiinnittäneet?
Keulalleni tulevat jykevät valot, niin kiinnitys pitää olla tukeva.
Ajatuksissa oli, jos poraisin rek.kilven takaa reiät, jolloin saisi alatuennan suoraan rautaan ja ylätuenta sitten jotenkin ritilöiden välistä rautaan.
Itseäni *tuttaa värisevä lisävalojen valokuvio, niin sen vuoksi epäilyttää kilven taakse tuleva kiinnitys.
Sitten btw onko nettiosassa myynnissä olevasta merkkikohtaisesta kiinnikkeestä kenelläkään kokemusta?
Ihan kaikki vinkit ja ideat ovat tervetulleet!
Kuinka olette lisävalonne kiinnittäneet?
Keulalleni tulevat jykevät valot, niin kiinnitys pitää olla tukeva.
Ajatuksissa oli, jos poraisin rek.kilven takaa reiät, jolloin saisi alatuennan suoraan rautaan ja ylätuenta sitten jotenkin ritilöiden välistä rautaan.
Itseäni *tuttaa värisevä lisävalojen valokuvio, niin sen vuoksi epäilyttää kilven taakse tuleva kiinnitys.
Sitten btw onko nettiosassa myynnissä olevasta merkkikohtaisesta kiinnikkeestä kenelläkään kokemusta?
Ihan kaikki vinkit ja ideat ovat tervetulleet!
...tohon karjapuskuri ehotelmaan
vähän erilainen ratkaisu.
http://ralliradio.yle.fi/system/files?f ... 6(2)_0.jpg
Joo nettiauton kautta on paljonkin nähny noita pikkusille ovaalivaloille ratkaisuja...ihan vaan sitten muutama silloin tällöin on ollu samaa kaliiberia, kun mitä itelleni on tulossa.

vähän erilainen ratkaisu.
http://ralliradio.yle.fi/system/files?f ... 6(2)_0.jpg
Joo nettiauton kautta on paljonkin nähny noita pikkusille ovaalivaloille ratkaisuja...ihan vaan sitten muutama silloin tällöin on ollu samaa kaliiberia, kun mitä itelleni on tulossa.
Ihan kuin joku olis joskus sanonut että maskin takana on jotku tehdasvalmiit reiät kulmaraudoille. Riittävän paksua peltiä kilven taakse ni ei tärise. Motonetissä on valmis pala, aika jykeväkin taisi olla.
Mondeo 2.0 -01
---------------
Exät: Granada 2.0 -76, Focus 1.8TCI -99, Mondeo 1.8 -00, Galaxy 2.3 -01, Galaxy 2.0d -10
+ monia muita
---------------
Exät: Granada 2.0 -76, Focus 1.8TCI -99, Mondeo 1.8 -00, Galaxy 2.3 -01, Galaxy 2.0d -10
+ monia muita
Mulla on sierran nokalla tollaset rallye 1000ff valot, ne on kiinnitetty sellaiseen rekisterikilven alle tulevaan telineeseen, sekä lampun kuvusta maskiin menevillä säätötuilla. Eivät tärise edes pahemmilla sorateilläkään ja valotehoakin riittää. Tosin eihän nuo tonniset oo mitkään ämpärit, muttei mitkään kaks-eurosetkaan, mutta veikkaan että noissa menis myös jotkut hellan kolmitonniset tai mitkä tahansa yli 20cm halkaisijaltaan olevat valot.
Mulla oli Fokkerin keulalla FF1000 lisäpitkät. Varaosa liikkeestä sellanen tukirauta rekkarintaa... Vähä porakonetta käteen ja 8 uutta reikää peltiin. Sit vaan itseporautuvilla 4x20mm ruuveilla rekkarin taa puskuriin kiinni. Pitkät ylätuet maskinläpi jonnekki kiinni. Mä käänsin ne tuet alas päin heti verkon sisäpuolella ja hyvin pysy kiinni eikä täristäny. Eikä fokkerinkaa valoilla tee mitää jos katuvaloja ei ole :S
Nyt valot on kiinni Mondeon keulalla ja siihen piti tehä uus kiinnitys tyyli rekkarin taa, ku ei ollu rautaa. Vastaavan kokonen pelti puskurin sisäpuolelle jossa on 8kpl 6mm kiinteää jenkaa ja taas pysyy hyvin kiinni.
Nyt valot on kiinni Mondeon keulalla ja siihen piti tehä uus kiinnitys tyyli rekkarin taa, ku ei ollu rautaa. Vastaavan kokonen pelti puskurin sisäpuolelle jossa on 8kpl 6mm kiinteää jenkaa ja taas pysyy hyvin kiinni.
______________________
Mondeo 2.0 TDCi (96) STW -03
Mondeo 2.0 TDCi (96) STW -03
Joo ei nuo tosiaan vastaantulevia häikäse, siis noi orkkis pitkät.. Hyvä että itse edes eteen näkee..pm kirjoitti:Monessakos mk1 Focuksessa olet nähny lisäkaukovaloja keulalla? Parin vuoden ajokokemuksella uskalla väittää että tehtaalla asennetut lyhdyt näytttää paremmin kuin 90% muilla tielläliikkujilla. Arvaas tarviiko noita ohitella että näkee eteen......
Ei taida miestä homma kiinnostaa..
Oletteko huomanneet eroja facelift focusI:n ja ensimmäisen versioiden valojen välillä? Tuossa ekassahan on H4:set ja uudemmassa erilliset polttimot lähi ja kauko, mitä nyt numeroiltaan lie. Mielestäni erillisillä kaukopolttimoilla saadaan parempi valoteho kuin H4:lla.
Tietty jos ei halua lisäpitkiä asennella niin uudemman mallin umpoit tuo hieman helpotusta. Onko joku kokiellut tai teitoinen onko mahdollista saada asennettua xenonit jälkikäteen Focuksen keulalle? Tarkoitan alkuperäisiä xenon umpioita. Kerran näin vanhemmassa Focuksessa xenonit. Oli ilmeisesti näitä polttimonvaihto kikkoja vakioumpioon.
Tietty jos ei halua lisäpitkiä asennella niin uudemman mallin umpoit tuo hieman helpotusta. Onko joku kokiellut tai teitoinen onko mahdollista saada asennettua xenonit jälkikäteen Focuksen keulalle? Tarkoitan alkuperäisiä xenon umpioita. Kerran näin vanhemmassa Focuksessa xenonit. Oli ilmeisesti näitä polttimonvaihto kikkoja vakioumpioon.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Tein itse rekkarin taakse paksusta pellistä telineen, porailin 5llä itseporautuvalla kiinni rautaan puskurin taakse.
Keulalle tulivat rallye 225set, nyt alkaa jotain näkemäänkin
Valot eivät tärise asfaltti olosuhteissa, vielä pitäisi ylätuenta hoitaa maskin välistä kuntoon...niin kehtaa sitten hiekkatielläkin metälle ajella.
Keulalle tulivat rallye 225set, nyt alkaa jotain näkemäänkin

Valot eivät tärise asfaltti olosuhteissa, vielä pitäisi ylätuenta hoitaa maskin välistä kuntoon...niin kehtaa sitten hiekkatielläkin metälle ajella.
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 28 Huhti 2006 14:06
- Paikkakunta: Lahti
- Viesti:
Juurikin tällä viikolla sain lisäpitkäni pelittämään ekkerin keulalla.
Hain Motonetista sellaisen kilven alle asennettavan raudan jonka
porailin itseporautuvilla (pelastus monessa hommassa) puskuriin.
Siihen sitten Hellan 3-tonniset kiinni ja lisätukiraudoilla naama-
peltiin syylärin päälle kiinni (ja taas itseporautuvilla). Suurimmaksi
ongelmaksi osoittautui piuhan vienti releeltä kytkimelle. Ei meinannut
löytyä läpivientiä. No reilun tunnin ähistelyn jälkeen löytyi yksi läpivienti
rintapellistä, jarrutehostajan ja runkopalkin välistä. Sieltä sitten veto
Fordin kakstoimiselle sumarikytkimelle (autossa ei etusumareita). Ja
wörkkii hienosti! Pitäs vaan suunnata.
Hain Motonetista sellaisen kilven alle asennettavan raudan jonka
porailin itseporautuvilla (pelastus monessa hommassa) puskuriin.
Siihen sitten Hellan 3-tonniset kiinni ja lisätukiraudoilla naama-
peltiin syylärin päälle kiinni (ja taas itseporautuvilla). Suurimmaksi
ongelmaksi osoittautui piuhan vienti releeltä kytkimelle. Ei meinannut
löytyä läpivientiä. No reilun tunnin ähistelyn jälkeen löytyi yksi läpivienti
rintapellistä, jarrutehostajan ja runkopalkin välistä. Sieltä sitten veto
Fordin kakstoimiselle sumarikytkimelle (autossa ei etusumareita). Ja
wörkkii hienosti! Pitäs vaan suunnata.