Millainen operaatio vaihtaa puhaltimen moottori uuteen jos hiilet loppu? Puhallin lopetti yhtäkkiä pyörimästä ja ajattelin kokeilla suoraan moottorin persiiseen akusta jotta pyöriikö, pitääkö tuota kokeilua varten purkaa enemmänkin moottorin päältä tavaraa pois vai löytyykö virransyöttö jostain helpostakin paikasta (liitin?)?
Sulakerasian liitokset (eli juotokset) ovat kai näissä malleissa aika usein renkanneet myös?
Escort '94 sisätilan puhaltimen moottori.
Itellä kun meni escosta sulakerasia, niin ensimmäisenä lopetti toimintansa juuri puhallin. Aika yleistä, että juuri puhallin lopettaa ensimmäisenä toimintansa, kun sulakerasia alkaa hajoilee. Toki kannattaa tutkia eka tuo puhaltimen moottori.
Kuga PHEV ST-line X -20
Ex: Mondeo HEV ST-line -20, Focus 1.5 182hv ST-line -20, Focus ST TDCI -15 ja -16, Mondeo ST220 -03, Focus RS-09, Fiesta ST-14, Focus ST-07, Focus ST170 x 2, Mondeo 2.0 mk3- 01, Focus 1.6 -05, Escort 1.8 -93, Escort 1.3 -82 ja -83
Ex: Mondeo HEV ST-line -20, Focus 1.5 182hv ST-line -20, Focus ST TDCI -15 ja -16, Mondeo ST220 -03, Focus RS-09, Fiesta ST-14, Focus ST-07, Focus ST170 x 2, Mondeo 2.0 mk3- 01, Focus 1.6 -05, Escort 1.8 -93, Escort 1.3 -82 ja -83
"sulakerasia"
Tosiaankin kaivoin sulakerasian esiin ja purin siitä etulevyn irti ja sieltähän se vika löytyi, eli puhaltimen sulakkeen juotosyhde oli tärissyt irti. Lienee ollut nk. kylmäjuotos joka ajan myötä irtoaa. Ei muuta kuin kolvasin takaisin kiinni ja nyt pelittää! Kiitoksia edelleen vinkeistä, ilman tätä foorumia en olisi tuotakaan vikaa varmasti löytänyt 8)