-
-
- Viestit: 207
- Liittynyt: 26 Huhti 2006 20:40
- Paikkakunta: Ylä-Savo
Äkkiseltään kuulostaisi siltä, kuin olisi jako sekaisin... Nimittäin Transiteissa ilmenee samaa vikaa, kun jako on hieman pielessä. Toisaalta kannattaa tarkistaa myös turbolle menevä imuputki, että se on kunnossa. Itselläni nimittäin oli Focuksesta poikki kyseinen letku.
Nyt kalustossa: Transit MK6 X3, yksi faceliftattuna MK7:ksi
Yli 40 diesel-Fordia ollut, ollut mm. 9XMondeo MK4 ja liki 30 MK6 / 7 Transitia
facebook.com/tikatechky

Yli 40 diesel-Fordia ollut, ollut mm. 9XMondeo MK4 ja liki 30 MK6 / 7 Transitia
facebook.com/tikatechky
coolerin pois otanti ei pitäs paha olla, vanhemmassa tarttee pari torx ruuvia aukoo ja putki klemmaria ja nostaa pois.
ei siitä kyllä varmaan saa mitään selkoo puhaltaako turbo vai ei,enkä suosittele käynnistelemäänkään ilman cooleria.
ootkos polttoainesuodatinta vaihtana.tukossa ei saa kunnolla soppaa,ei kiihy.
eikä oo ilma vuotoja löpö linjoissa
ota maf anturin johto irti ja käy kokeilemassa.mitään ei hajoo.
jos maf on mustaa nokea mittauslangoissa niin kannataa yrittäää puhistella jarru tai elektroniikka puhistusaineella
itellä oli maf sökö mutta ei tuon ehjän paikallleen laitanta mitään eroa minusta tuona, mutta sulla uudempi, enempi elektroniikkaa
toi jakohihna kannattaa kans tarkistaa millo vaihettu, yms.
kulutus tuntuu olevan linjassa kyllä, itellä noin 6.5-7.5l satasella.
joku hyvä diisseli huolto vois osata paremmin noi vika jutut kuin ford huolto.
turbo pajoilta vois kysellä tuosta turbosta, olen yleensä ihan asiallista palvelua saanu noista.
ei siitä kyllä varmaan saa mitään selkoo puhaltaako turbo vai ei,enkä suosittele käynnistelemäänkään ilman cooleria.
ootkos polttoainesuodatinta vaihtana.tukossa ei saa kunnolla soppaa,ei kiihy.
eikä oo ilma vuotoja löpö linjoissa
ota maf anturin johto irti ja käy kokeilemassa.mitään ei hajoo.
jos maf on mustaa nokea mittauslangoissa niin kannataa yrittäää puhistella jarru tai elektroniikka puhistusaineella
itellä oli maf sökö mutta ei tuon ehjän paikallleen laitanta mitään eroa minusta tuona, mutta sulla uudempi, enempi elektroniikkaa
toi jakohihna kannattaa kans tarkistaa millo vaihettu, yms.
kulutus tuntuu olevan linjassa kyllä, itellä noin 6.5-7.5l satasella.
joku hyvä diisseli huolto vois osata paremmin noi vika jutut kuin ford huolto.
turbo pajoilta vois kysellä tuosta turbosta, olen yleensä ihan asiallista palvelua saanu noista.
rockford mondeo td-95 stw
Olipas tutun kuulloista, mä oon repiny omastani saman liittimen auki.petrim kirjoitti:Löysin konehuoneesta irtonaisen pistokkeen, siis naaras ja uros olivat vierekkäin, mutta täysin irti toisistaan. Taisi olla 5 johtoa, mutta pistoke isompi, eli siinä tyhjiä paikkoja. Sijainti: konehuoneessa, aivan lähellä tuulilasia ns. rintapellissä, apukuskin puolella, lähellä oikeaa etuiskarin yläpäätä.
Mikä pistoke tämä on?

Se on Eberin johto, joka siellä menee. Ite jouduin repimään liittimen auki kun se Eberi kävi silloin kun auto oli sammuksissa, ja sammui kun laittoi käyntiin. Eli täysin väärinpäin. Niin, se Eberi kävi niin kauan kuin akussa riitti virtaa... Eli sun Eberi on rikki. Aika varmasti.
Ford Mondeo 1.8 TD STW -98
Ford Sierra 2.0 IS -86
Ford Sierra 2.0 IS -86
eberi
eberi
kartanlukijan puolel rintapellis kiinni, siinä laturin ja turbon välis
pikku pakoputki tulee saman puolen eturenkaan taakse helmaan, ja sit kun tämäkin ilmeisesti asennettu -98 Fordil, ei käynnistys nappeja oo, kun käynnistyminen / sammuminen automaattista..
Mondeo TD STW -98
kartanlukijan puolel rintapellis kiinni, siinä laturin ja turbon välis
pikku pakoputki tulee saman puolen eturenkaan taakse helmaan, ja sit kun tämäkin ilmeisesti asennettu -98 Fordil, ei käynnistys nappeja oo, kun käynnistyminen / sammuminen automaattista..
Mondeo TD STW -98
kaverilla oli kerran sellanen pensa autossa ei antanu kiihyttää kunnolla ja nyki kun ei saanu kunnolla korvausilmaa tankkiin.tosin kun sitte oli kunnossa söi puol litraa eelleen satasella kuulemma.
jakohihna kannattaa myös tarkistaa oikeesti,on aika kallista korjattavaa jos kilahtaa ja vaihtokoneet maksaa aikas reilusti.
jakohihna kannattaa myös tarkistaa oikeesti,on aika kallista korjattavaa jos kilahtaa ja vaihtokoneet maksaa aikas reilusti.
rockford mondeo td-95 stw
eberi
käynnistyy ulkoilmalämpötilan mukaan noin +5´C ja tästä kylmemmil keleillä, ainoastaan auton käynnissä ollessa
sammuu kun moottori kuuma tai kun moottrin ollessa viileä sammuttaessa auto
yleisin eberin vika FORD:ssa, eberin hehkutulppa entinen... ja oli itelläki parivuotta sitten,tämän vaihdettua toiminut kuin unelma
lämmitää kyl nopeasti talvella moottorin ja näin ollen puhaltaa kuumaa sisätiloihin todella nopsasti
Mondeo TD -98 STW diamond White
sammuu kun moottori kuuma tai kun moottrin ollessa viileä sammuttaessa auto
yleisin eberin vika FORD:ssa, eberin hehkutulppa entinen... ja oli itelläki parivuotta sitten,tämän vaihdettua toiminut kuin unelma
lämmitää kyl nopeasti talvella moottorin ja näin ollen puhaltaa kuumaa sisätiloihin todella nopsasti
Mondeo TD -98 STW diamond White
Re: eberi
Saisko ohjeet miten toi vaihdetaan?janttu kirjoitti:käynnistyy ulkoilmalämpötilan mukaan noin +5´C ja tästä kylmemmil keleillä, ainoastaan auton käynnissä ollessa
sammuu kun moottori kuuma tai kun moottrin ollessa viileä sammuttaessa auto
yleisin eberin vika FORD:ssa, eberin hehkutulppa entinen... ja oli itelläki parivuotta sitten,tämän vaihdettua toiminut kuin unelma
lämmitää kyl nopeasti talvella moottorin ja näin ollen puhaltaa kuumaa sisätiloihin todella nopsasti
Mondeo TD -98 STW diamond White
Ford Mondeo 1.8 TD STW -98
Ford Sierra 2.0 IS -86
Ford Sierra 2.0 IS -86
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 23 Elo 2006 20:59
- Paikkakunta: Kellokoski
Mulla oli Mondeossa hieman samanlaista oiretta, siitä oli haljennut semmoinen pikku letkun pätkä pumpun kyljestä. Se on semmonen letku, joka on kiinni pumpussa n.8mm liitoksella ja toinen pää on kiinni n.5-6mm putkessa joka menee ahtimelle, jossa samanlainen liitos. Oli hieman erikoinen letkunpätkä...
ookkos kokeillu löysätä suihkun löpö putkia ja startata pitäs tulla kunnolla löpöä kaikista linjoista.
yhelle kaverille oli laitettu sähkönen bensapumppu antamaan löpöä pumpulle.olivat diisseli huollosta sanoneet että pumppu ei jaksa kunnolla
imeä vanhetessaan löpöä niin tuollain olivat neuvoneet tekemään.
yhelle kaverille oli laitettu sähkönen bensapumppu antamaan löpöä pumpulle.olivat diisseli huollosta sanoneet että pumppu ei jaksa kunnolla
imeä vanhetessaan löpöä niin tuollain olivat neuvoneet tekemään.
rockford mondeo td-95 stw
petrim kirjoitti:
Tehottumuus fordin dieseleissä ei ole kuulemma yleinen vika. Turbot ja ilmamassamittarit ei yleensä rikki.
Mulla escortissa samat ongelmat poislukien nykiminen.
tehot vaan kateissa ja välillä tuntuu, että hyytyy kokonaan...
Remmin vaihto kohta edessä, katotaan löytyykö sieltä syy.
Tehottumuus fordin dieseleissä ei ole kuulemma yleinen vika. Turbot ja ilmamassamittarit ei yleensä rikki.
Mulla escortissa samat ongelmat poislukien nykiminen.
tehot vaan kateissa ja välillä tuntuu, että hyytyy kokonaan...
Remmin vaihto kohta edessä, katotaan löytyykö sieltä syy.
Ford Focus, 1.6 -05
Nissan Micra, 1.4 -03
Fiat 127, 903 -74
Nissan Micra, 1.4 -03
Fiat 127, 903 -74