Pissapojasta ja Kiihtyvyydest.
-
Pissapojasta ja Kiihtyvyydest.
Mulla on Mondeo vm.-93 1.8 TDi. Miten mä saan pissapojan irti ku se vuotaa jostain pissapojan moottorin luota ja haluaisin ottaa sen irti ja korjata irrallaa ku syksyki on tulos. Sit toinen juttu. Miten must tuntuu et toi mun auto ei oikein jaksa kiihtyy ku se on lämpimänä. Ku Kylmämä ku lähtee ajaa ni tehoja näyttää olevan iha kivasti mut sit ku se lämpenee ni ei tahdo kiihtyy ja auto kiihtyy paremmin ku ei paina kaasua iha pohjaa vaan jättää noin "puolikaasul". Onko normaalia et turbo lähtee ottaa vast jossai 2300- 2500 kierroksen vaiheil? Voiko tota jotenki säätää tee se itse mies tyylil.? 80 vauhist joutuu aina nakkaa nelosen silmää et pääsee ohi autoist ku jos on vitone silmäs ni menee jonkin aikaa ennen ku satane on lasis. Et tällaista. Tarvisin pikaisii vastauksii asioille...
Ford mondeo 1.8 TDi -93
Ford Mondeo 2.0 TDci -03 AT
Ford mondeo 2.0 TDci -08 103kw aut.
Re: Pissapojasta ja Kiihtyvyydest.
- Vitosella ei kuulu ohitella vaikka ois tehokkaampaaki alla. Pienempää, ku ohittamaan mennään.. Jotkut vaihtaa kolmosel.Kasperi_83 kirjoitti:Mulla on Mondeo vm.-93 1.8 TDi. Miten mä saan pissapojan irti ku se vuotaa jostain pissapojan moottorin luota ja haluaisin ottaa sen irti ja korjata irrallaa ku syksyki on tulos. Sit toinen juttu. Miten must tuntuu et toi mun auto ei oikein jaksa kiihtyy ku se on lämpimänä. Ku Kylmämä ku lähtee ajaa ni tehoja näyttää olevan iha kivasti mut sit ku se lämpenee ni ei tahdo kiihtyy ja auto kiihtyy paremmin ku ei paina kaasua iha pohjaa vaan jättää noin "puolikaasul". Onko normaalia et turbo lähtee ottaa vast jossai 2300- 2500 kierroksen vaiheil? Voiko tota jotenki säätää tee se itse mies tyylil.? 80 vauhist joutuu aina nakkaa nelosen silmää et pääsee ohi autoist ku jos on vitone silmäs ni menee jonkin aikaa ennen ku satane on lasis. Et tällaista. Tarvisin pikaisii vastauksii asioille...

- Kai se on boxissa "säädetty", mis vaihees turbo alkaa ahtamaan. Vai pitäiskö sanoa et "mis kohtaa ruisku rupee antaa enempi kakkua, jotta turbo rupee ahtamaan.. Mut kuitenki.
- Toho lämpimänä tehottomuuteen on paha sanoa mitää... Onko väsy ja paljon ajettu?
- pissapojasta sen verran, että ota se koko säiliö pois sieltä, ja tiivistä se reikä, jossa ppoika on kii. Vanhemmissa ainaki näitä onkelmia oli...
Transit 3.55 '00
Ollut joskus:
Vaikka ja mitä!!
Nykyään:
VW LT55 '87
Capri II '75 projekti
Transit 3.55 '00
Ollut joskus:
Vaikka ja mitä!!
-
Pissapojasta
Miten sen pissapojan saa irti eli tietääks kukaa et miten se on siel kii ja saako sen helposti irti? On tällä mun autol ajettu kohta 500tkm eli varmaa alkaa muutenki kone jo väsyy jos se ei kerta kiihdy... 

Ford mondeo 1.8 TDi -93