Alkaa keittämään hermo ton auton kanssa.
Sähköissä on aika ajoin iha nihme vikoja.
-Välillä nykii ajossa ja kierrokset jää korkealle tyhjäkäynnillä.
-Välillä tulee ajossa tasakaasulla semmonen sekunnin mittanen episodi kun tehot häviää.
-Välillä ei starttaa ollenkaan. Joskus kyllä naksahtaa rele kun starttaa joskus ei tee edes sitä. Kun antaa jonkun vartin levätä niin lähtee taas käyntiin.
- Välillä ei bensapumppu lähe pyörimään ennen kun käy potkasemassa tankin kylkeen.
-Nyt on pari kertaa tehnyt myös sen, että vaikka saan pumpun pyörimään ja starttaamaan niin ei saa kipunaa. Tämäkin vika kuittaantuu kun antaa hetken seistä.
-Muita vikoja on esim. pyyhkijät elää välillä omiaan märällä ilmalla. Esim. tihkulla saattaa pyyhkiä jatkuvasti tai sitte pysähtyä kokonaan. Joskus pysähtyy keskelle lasia.
-Takaluukun sähkölukko avaa luukun kesken ajon. irrotin töpselin niin vika tuli kuntoon
- varashälytin (jälkiasennettu) ei tiedä enää mitään. kojelaudan ledi vilkkuu kokoajan kun auto on sammuksissa.
-keskuslukotkin tuntuu joskus aukeavan yön aikana itsekseen.
-Siubbareista tulee ihme humputus läpi kun vaihtaa kappaletta tai koskee volume namikkaan.
Mikä hemmetti voi aiheuttaa noin paljon sähkö häiriöitä???
Voiko huono akku sekottaa vehkeen noin pahasti? Tai huono maa?
Entä moottorinohjaus boksi? Se on saanut vettä niskaansa ja on aika hapettunut. Se voisi noi moottorin häiriöt selittää?
Jotenkin tuntuisi, että kaikkien tai lähes kaikkien vikojen taustalla on sama syy. Ne on kuitenkin melko yhtäaikaa ilmaantunutkin.
Scorpio cossun sähköt sekasin
Scorpio cossun sähköt sekasin
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Jaahas samoja vikoja kun oli aikanaan mullakin mut auto oli 12valve 2.9 ghia.Emäntä repi paritkin pikkupöksyt ku joku paikka vähän väliä oli epäkunnossa.Ja se perkeles söi akkuja ihan tautiseen tahtiin.Vaan vikaa ei sit löytyny kun sitä alko ehtiin.Osta multa hyvä ranata ja ajat huolettomia kilometrejä.
Vaikka aob(sisäpiirijuttu)

2.8i chasseur stw -80
2.9 cosworth scorpio -97
2.9 cosworth scorpio -97



Cossuklubin puolella puhuivat, että noi sulakeboksit hapettuu näissä samalla lailla kun muissakin samanikäsissä voorteissa ja aiheuttaa aivan ufo vikoja. Ei ole tähän mennessä niitä tullu putsattua kun aikasemmin oli juttua, että noita olis facelift scorppeihin paranneltu, ettei hapetu.
Tänään olis tarkotus mennä verstaalle repimään ne irti... jos riittää käsissä nivelet. Viimeks ainakin loppu kesken kun ne täytyy kojelaudan alta ruuvata auki.
Eräs tuttu sai foordin maahantuojalta poistetun EEC-IV testikeskuksen ja toi sen meille joten täytyy myös sitä tyypätä. Se on näppärä laitos kun siinä pitäs olla se " oikosulku boksi" mukana jolla saa ohitettua viallisen anturin testin ajaksi.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Joo hanttarin puoleisen sulakerasian otin tänään irti ja oli tavallisen hapettunut.
...ttu mikä palapeli semmonen on. Kuudessa kerroksessa on semmosia metalliliuskoja jotka on kiva hakea takasin paikalleen kun ne irrottaa. Sain sentään takasin kasaan sen. Pitää vaan yks liuska juottaa kuntoon vielä kun oli hapettunu poikki.
Tota FDS2000 testikeskusta ja testailin. On se sitte hemmetin hieno laitos.
Vikakoodit eka luin ihan perus testillä ja sitte vielä testailin piruuttaan eri toimintoja tosta. Siinä saa muunmuassa ecun ja moottorin johtosarjan väliin liitettyä koko laitteen jolloin pystytään suorittamaan eri testejä ja kattomaan miten ecu käyttäytyy.
Sitten siellä on myös oskilloskooppi mm. lambdojen mittausta varten ja myös semmonen toiminto jossa rullaa ainakin 4 käyrää (MAF, TPS, akun jännite ja kierrosluku) samalla lailla kuin ekg laitteessa sairaalassa
Vikakoodeja tuli noi automaattilaatikkoon liittyvät koodit (on vaihdettu manuaali) ja EGR venttiili ei kuulema aukea... ei varmaan kun koko härdelli istuu hyllyssä.
Vasempi lambda on myös laihalla, mutta taitaa johtua ihan siitä, että peltisatsi vuotaa vähän etuosasta.
...ttu mikä palapeli semmonen on. Kuudessa kerroksessa on semmosia metalliliuskoja jotka on kiva hakea takasin paikalleen kun ne irrottaa. Sain sentään takasin kasaan sen. Pitää vaan yks liuska juottaa kuntoon vielä kun oli hapettunu poikki.
Tota FDS2000 testikeskusta ja testailin. On se sitte hemmetin hieno laitos.
Vikakoodit eka luin ihan perus testillä ja sitte vielä testailin piruuttaan eri toimintoja tosta. Siinä saa muunmuassa ecun ja moottorin johtosarjan väliin liitettyä koko laitteen jolloin pystytään suorittamaan eri testejä ja kattomaan miten ecu käyttäytyy.
Sitten siellä on myös oskilloskooppi mm. lambdojen mittausta varten ja myös semmonen toiminto jossa rullaa ainakin 4 käyrää (MAF, TPS, akun jännite ja kierrosluku) samalla lailla kuin ekg laitteessa sairaalassa

Vikakoodeja tuli noi automaattilaatikkoon liittyvät koodit (on vaihdettu manuaali) ja EGR venttiili ei kuulema aukea... ei varmaan kun koko härdelli istuu hyllyssä.
Vasempi lambda on myös laihalla, mutta taitaa johtua ihan siitä, että peltisatsi vuotaa vähän etuosasta.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
"- Välillä ei bensapumppu lähe pyörimään ennen kun käy potkasemassa tankin kylkeen.
-Nyt on pari kertaa tehnyt myös sen, että vaikka saan pumpun pyörimään ja starttaamaan niin ei saa kipunaa. Tämäkin vika kuittaantuu kun antaa hetken seistä. "
Noihin vikoihin vaikuttaa rikkinäinen/rikki menevä virranjakaja. Virranjakaja nimittäin antaa pulssin joka käynnistää pumpun.
Tosin cossu skorpissa taisi olla hieman eri systeemi kuin noissa muissa v6:ssa...
Joskus on ollut tuota samaa ohc ruiskuttimessakin. Meni hermot ja lopulta hajos virranjakaja kokonaan. Sen kun vaihdoin niin eipä ollut ongelmia kumpaakaan suuntaa. Ei katoillut kipinä ja bensapumppu toimi.
-Nyt on pari kertaa tehnyt myös sen, että vaikka saan pumpun pyörimään ja starttaamaan niin ei saa kipunaa. Tämäkin vika kuittaantuu kun antaa hetken seistä. "
Noihin vikoihin vaikuttaa rikkinäinen/rikki menevä virranjakaja. Virranjakaja nimittäin antaa pulssin joka käynnistää pumpun.
Tosin cossu skorpissa taisi olla hieman eri systeemi kuin noissa muissa v6:ssa...
Joskus on ollut tuota samaa ohc ruiskuttimessakin. Meni hermot ja lopulta hajos virranjakaja kokonaan. Sen kun vaihdoin niin eipä ollut ongelmia kumpaakaan suuntaa. Ei katoillut kipinä ja bensapumppu toimi.