Eskon sisäänajo

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Ninja
Viestit: 150
Liittynyt: 03 Helmi 2005 12:14
Paikkakunta: Ylivieska

Eskon sisäänajo

Viesti Kirjoittaja Ninja »

Nyt tuli tehtyä eskorttiin koneremontti, hoonasin ja rengastin männät sekä vaihdoin kiertokankien laakerit. Nyt kysyisin tuosta sisäänajosta, eli miten se pitäisi oikeaoppisesti suorittaa?
jate2
Viestit: 68
Liittynyt: 20 Helmi 2006 23:30

Viesti Kirjoittaja jate2 »

Niin monta tyyliä kuin tekijää.

Itse teen seuraavasti:
1. Normi öljyt + uusi suodatin
2. Käytetään ensin paikallaan 10-15 min.
3. Ajamaan, ensin rauhallisesti, ei vedätystä 10-20 km.
4. Välillä käytetään kierroksia hieman korkeammalla ja ajetaan myös vedättäen... normi ajoa, ei mitään kipeän p*llun kuskaamista. n. 100km.
5. Ajellaan normaalisti, välillä reippaammin, välillä kevyemmin ja käytetään sitä konetta ihan normaalisti päivittäisiin ajoihin.
6. Uudet öljyt + suodatin n.300-400km jälkeen.
Kylmää konetta EI SAA REPIÄ. Koskaan. Tärkeintä koko asiassa!!!

Kohta 4. ajetaan yhtämittaa, kohta 5. sillain kun sattuu ajoa olemaan...
Ninja
Viestit: 150
Liittynyt: 03 Helmi 2005 12:14
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ninja »

jate2 kirjoitti:Niin monta tyyliä kuin tekijää.

2. Käytetään ensin paikallaan 10-15 min.
Pitääkö tehdä joka kerta kun lähtee ajelemaan?
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Ninja kirjoitti: Pitääkö tehdä joka kerta kun lähtee ajelemaan?
ei jei.. mitä luultavimmin tarkoitti vain sen kerran kun olet ne öljyt vaihtanut.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
jate2
Viestit: 68
Liittynyt: 20 Helmi 2006 23:30

Viesti Kirjoittaja jate2 »

Ei tarvi joka kerta. Vain tämä "ensimmäinen startti". Mutta jokakerta pitää muistaa että kylmää konetta ei saa repiä. Säästää konetta ja ihan pirusti bensaa... Eli normilämpöistä konetta saa vasta kiusata. Kylmänä mennään kevyellä kengällä, nousee lämmötkin parhaiten...
Ninja
Viestit: 150
Liittynyt: 03 Helmi 2005 12:14
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ninja »

Pitikö tehdä joku loppukiristys kannelle sisäänajon jälkeen?
markkul
Viestit: 242
Liittynyt: 09 Elo 2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Jos kannen pultit on venyvät, niin ei tarvise. Jos tavalliset, niin silloin pitää kiristää uudelleen momenttiin kun kone on lämmennyt.
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

tietääkseni molempien kiristys ohjeissa on Käyttö vaihe, eli kone kuumaksi ja annetaan jäähtyä ja jatketaan kiristystä...
Osaamattomat valittaa
Ninja
Viestit: 150
Liittynyt: 03 Helmi 2005 12:14
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ninja »

Tietääkseni kyseessä on venyvät pultit. Kiristys ohjeissa ei ollut puhetta lämmittämisestä mitää. Kiristys tapahtuis 4 vaiheessa, 1 vaihe 25Nm, 2 vaihe 55Nm, 3 vaihe 90astetta ja 4 vaihe 90 astetta.
<escovainaa>
Viestit: 27
Liittynyt: 10 Helmi 2006 04:56
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja <escovainaa> »

Ninja kirjoitti:Tietääkseni kyseessä on venyvät pultit. Kiristys ohjeissa ei ollut puhetta lämmittämisestä mitää. Kiristys tapahtuis 4 vaiheessa, 1 vaihe 25Nm, 2 vaihe 55Nm, 3 vaihe 90astetta ja 4 vaihe 90 astetta.
Näillä ohjeilla oon kiristellyt. Enkä ole käyttänyt konetta välillä lämpimäksi! Hyvin on koneet kuitenkin toiminu 8)
Team Hopeless
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

mahdollisesti olen väärässä.... mutta olen myös noilla kyseisillä ohjeilla onnistunut polttamaan kansi pahvin, kun oli ilmeisesti liian löysällä. Vaikka pultitkin olivat uudet... en tiiä, kukin tavallaan...
Osaamattomat valittaa
Vastaa Viestiin