Katti pois?
-
- Viestit: 114
- Liittynyt: 26 Elo 2006 16:58
Katti pois?
tarvisin informaatiota.
eli omistan -92 sierran 4x4, ei cossu
onkelman on että siitä pitäsi ottaa Katti pois, mutta miten/minne lambda pitää viedä sen jälkee?
entä mitä katsastus sanoo asiasta kun en ole tietoinen että nelivetoista olisi tehty ilman kattia vai onko tällä merkitystä?
eli omistan -92 sierran 4x4, ei cossu
onkelman on että siitä pitäsi ottaa Katti pois, mutta miten/minne lambda pitää viedä sen jälkee?
entä mitä katsastus sanoo asiasta kun en ole tietoinen että nelivetoista olisi tehty ilman kattia vai onko tällä merkitystä?
Re: Katti pois?
Katsastusmies sanoo todennäköisesti, että sulta on kuule täältä katti kadonnut jonnekkin ja jää leima saamatta! Eli jos nyt välttämättä haluat sen poistaa, niin joka vuosi saat sen kuitenkin katsastuksen ajaksi takaisin sinne ruuvata.TwentySeven kirjoitti:entä mitä katsastus sanoo asiasta kun en ole tietoinen että nelivetoista olisi tehty ilman kattia vai onko tällä merkitystä?
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
Re: Katti pois?
Miksi ihmeessä se katti pitää sieltä pois saada? mitään tuntuvaa tehonlisää ainakaan on turha millään katinpoistolla odotella.TwentySeven kirjoitti:tarvisin informaatiota.
eli omistan -92 sierran 4x4, ei cossu
onkelman on että siitä pitäsi ottaa Katti pois, mutta miten/minne lambda pitää viedä sen jälkee?
entä mitä katsastus sanoo asiasta kun en ole tietoinen että nelivetoista olisi tehty ilman kattia vai onko tällä merkitystä?
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Re: Katti pois?
Mitä luulet saavuttavasi tällä radikaalilla muutoksella?TwentySeven kirjoitti:tarvisin informaatiota.
eli omistan -92 sierran 4x4, ei cossu
onkelman on että siitä pitäsi ottaa Katti pois, mutta miten/minne lambda pitää viedä sen jälkee?
No lambdaa ei kuitenkaan tarvi viedä mihinkään, sen voi pitää samassa paikassa

Kannattaa huomata, että semmonen vakio mallinen katti virtaa "todella" huonosti, vaikka siinä ei sisuksia olisikaan. Tuo johtuu sen muodosta, eli leveä/korkea lyhyillä kartioilla. Seuraus on se, että kaasun nopeus putoaa ja aiheutuu turbulenssia.
Se miten suuri vaikutus tuolla on, etenkin vakio koneessa, lienee pieni.
Muistaakseni noissa 2.0i OHC koneissa pitäisi olla 115hv. Itsellä on tuossa saksasta tuotu malli, jossa on katti ja APS systeemi ja rekkarriotteessa lukee tehojen kohdalla 101hv. Katti on kaksipönttöinen, joista ensimmäinen on pieni, matala pönttö. Veikkaisin, että tuo systeemi ahdistaa kyllä pakopuolta selvästi ja ainakin varmasti sotkee virtausta, koska on heti pakosarjan toisioputkien jälkeen. Johonkinhan tuo reilu 10hv on kadonnut!
No, mikäli alkuperäisen kysyjän auto on merkitty vähäpäästöiseksi, ei kattia saa ottaa pois. Muistaakseni vielä tuon ikäisestä, EI vähäpäästöisestä saisi ottaa katin pois. Tuo (oikea vuosiväli) lukee laissa, jos joku vaikka jaksaisi pykälän kaivaa.
Se miten suuri vaikutus tuolla on, etenkin vakio koneessa, lienee pieni.
Muistaakseni noissa 2.0i OHC koneissa pitäisi olla 115hv. Itsellä on tuossa saksasta tuotu malli, jossa on katti ja APS systeemi ja rekkarriotteessa lukee tehojen kohdalla 101hv. Katti on kaksipönttöinen, joista ensimmäinen on pieni, matala pönttö. Veikkaisin, että tuo systeemi ahdistaa kyllä pakopuolta selvästi ja ainakin varmasti sotkee virtausta, koska on heti pakosarjan toisioputkien jälkeen. Johonkinhan tuo reilu 10hv on kadonnut!
No, mikäli alkuperäisen kysyjän auto on merkitty vähäpäästöiseksi, ei kattia saa ottaa pois. Muistaakseni vielä tuon ikäisestä, EI vähäpäästöisestä saisi ottaa katin pois. Tuo (oikea vuosiväli) lukee laissa, jos joku vaikka jaksaisi pykälän kaivaa.
Anna sen katin olla... Poistolla ei tule lisätehoja/ vääntöä. Jos haluat alkaa tekemällä tekemään, niin repase se 2-pönttöviritys v*dduun sieltä ja laita normaali katti, niitä saa bilikasta ja motonetistä tarpeeksi väljiä. Aina 4-litraisiin asti tarkoitettuja. Saa tehtyä sitten ison putken ja kovat äänet... Muuta hyötyä asiassa ei ole kun keventyny säästöpossu.