Focus II Sport madallusjousia?
Kyllä sain todistuksen nelipyöräsuuntauksesta. Oliko sulla tuo hinta 370€ pelkästä asennuksesta, vai sisälsikö tuo hinta myös jouset?ti-vct kirjoitti:Nonnih, nyt on alustasarja asennettu, paikallinen Ford liike hoiti homman kunnialla loppuun ja vielä kohtuu hintaan (370€)...
Nyt on vaan yks problem: en saanu minkäänlaisia TUV-hyväksyntä tai muita lappuja, eikös nää kuiteski ois pitäny tulla jousien mukana muutoskatsastusta varten??? Kuten myös todistusaineisto pyörien suuntauksesta...
Kyseessähän on tuo Fordin "oma" Eibach-sarja, voisko siis olla, että sitä ei tarttis muutoskatsastaa, kun on tollee lisävarustelistallakin mukana![]()
![]()
![]()
Ootteko te muut saanu lippulappuja Fordin "oman" mad.sarjan mukana?
S-Max 2.5T -06
Joo tuo vaimo kävi auton eilen hakemassa, ni ei mulle tullu mieleenkään sanoo, että muistais kysyä niitä lappuja...Kävin tänään kyselemässä ja sieltähän ne laput löytykin, sain vanhat jousetkin mukaan...Jos jollakin on käyttöö ni voin myyä sopuhintaan...
Laittaisin kuvatuksia, mutta kun ei taidot riitä...Mut kyllähän noita kuvia tuolla on muista madalletuista fiikuksista, eipä tuo niistä mitenkään eroa...
Laittaisin kuvatuksia, mutta kun ei taidot riitä...Mut kyllähän noita kuvia tuolla on muista madalletuista fiikuksista, eipä tuo niistä mitenkään eroa...
Ei pysty, liian hapokasta!!
Ford Focus STW 2005
Ford Focus STW 2005
Jousipuristimet riittää - kaveri on hyvä olla apuna, samoin pulttipyssy. Edessä yläpään mutterit saa irroitettua purkamatta mitään jos sormet mahtuu :)
Takaa on helppo ja nopea vaihtaa ainakin farmarissa.
Muutoskatsastus oli katsastusmiehen mukaan "turha". Eivät olisi kuulemma huomanneet, kun jousetkin oli mustat. Eikä se -40 edes näytä matalalta, kun auto on maasturi vakiona.
Takaa on helppo ja nopea vaihtaa ainakin farmarissa.
Muutoskatsastus oli katsastusmiehen mukaan "turha". Eivät olisi kuulemma huomanneet, kun jousetkin oli mustat. Eikä se -40 edes näytä matalalta, kun auto on maasturi vakiona.
Mitenkäs paljon tuo sarja alustaa madaltaamesque kirjoitti:Onko kukaan käynyt ostamassa pk-seudun Vemixiltä/Veholta tuota alustasarjaa? Mihin hintaan sen täältä saisi?
Entäs 15" tai 16" talvipyörien kanssa, tuleeko keulasta lumilinko...?

Ainakaan -30mm ei tee autosta vielä lumilinkoa...Tietysti tuo lumimäärä myöskin vaikuttaa tuohon auraavuuteen

Ei pysty, liian hapokasta!!
Ford Focus STW 2005
Ford Focus STW 2005
Re: Focus II Sport madallusjousia?
Kaivoin vielä tän vanhan topicin esille.
Tuli laitettua nyt H&R:n -40mm jousisetti alle. Keula putosi kyllä todella rajusti -45mm
perä putosi 25mm. Keula on jo kyllä aika matala käytön kannalta mutta auton asento näyttää kyllä agressiivisen hyvälle
.
Setti kyllä tuli sillä isommalla etu akseli painolla millä pitikin, ainakin sarja numerojen perusteella niin laatikon kyljessä kuin jousien kierteeseen stanssattuna. Pituutta nyt ei tullut mitattua kun sarjanumerot kuitenkin täsmäs, pituuksissa pitäis olla eroa 14mm tämän isomman kantaavuuden setissa luonnollisesti enempi.
Lähinnä mietityttää toi keula että kestääköhän noi vakio iskarit tota laskua
Ajossa ensi tuntumat on oikein hyvät ja yllättävänkin mukavan oloinen, mutta hidaste töyssyissä joutuu ottamaan kyllä hieman hiljempaa kun on aika matala toi keula.
No huomenna pyörän kulmat säätöön ja pitää käydä ensin vielä nosturilla löysäilemässä kaikki pultit alustasta ja heijailla kaikki puslat uuden korkeuden mukaisiin asentoihin. Katotaan tuleeko muutosta tohon perän korkeuteen vielä.
Tuli laitettua nyt H&R:n -40mm jousisetti alle. Keula putosi kyllä todella rajusti -45mm


Setti kyllä tuli sillä isommalla etu akseli painolla millä pitikin, ainakin sarja numerojen perusteella niin laatikon kyljessä kuin jousien kierteeseen stanssattuna. Pituutta nyt ei tullut mitattua kun sarjanumerot kuitenkin täsmäs, pituuksissa pitäis olla eroa 14mm tämän isomman kantaavuuden setissa luonnollisesti enempi.
Lähinnä mietityttää toi keula että kestääköhän noi vakio iskarit tota laskua

Ajossa ensi tuntumat on oikein hyvät ja yllättävänkin mukavan oloinen, mutta hidaste töyssyissä joutuu ottamaan kyllä hieman hiljempaa kun on aika matala toi keula.
No huomenna pyörän kulmat säätöön ja pitää käydä ensin vielä nosturilla löysäilemässä kaikki pultit alustasta ja heijailla kaikki puslat uuden korkeuden mukaisiin asentoihin. Katotaan tuleeko muutosta tohon perän korkeuteen vielä.
Ford #11
Re: Focus II Sport madallusjousia?
Nyt ajeltu pari päivää enempi, ja tuntuu että paluuta ei vakioon enää oo vaikka vakiovieterit onkin tallissa hyllyllä. On sitten NIIIIN paljon parempi kuin ennen. Uskaltaisin melkeinpä väittää että on jopa mukavampi vielä kuin vakio alusta niin kaupungissa kuin maantielläkin, toki isommat heitot ehkä ottaa hieman jäykemmin luonnollisesti mutta tasaisemman kyydin mielestäni antaa asfaltin saumojen ja karkean asfaltin tärinöiden ja värinöiden osalta.
Ford #11