lisää tehoa?
lisää tehoa?
ajattelin tässä kysyä että tuleeko tollasella green filter + martelius pelti satsi + katti korvataa sit vaimentimella, ni minkäänlaista tuntuvaa teho lisäystä? että kannattaako laittaa rahaa kii? filtteri ois jo mut pitäis putkisto hankkia
Jos kannesta on varaa ottaa milli pois niin alkais tulla pientä tuntumaa..
ja sen enempää ei mun mielestä kannata edes tehdä,alkaa palaa rahaa jo
kunnolla.Säädettävä nokkapyörä varmaan edellisten lisäksi,niin pitäis tulla mukavasti potkua,ja kestääkin vielä.
No..virinokka..ja on jo varmaan tonni mennytkin noihin.
Mikä auto/kone?
ja sen enempää ei mun mielestä kannata edes tehdä,alkaa palaa rahaa jo
kunnolla.Säädettävä nokkapyörä varmaan edellisten lisäksi,niin pitäis tulla mukavasti potkua,ja kestääkin vielä.
No..virinokka..ja on jo varmaan tonni mennytkin noihin.
Mikä auto/kone?
ei sieltä mitään junia t...
Uuteen autoon, että voi aloittaa viriprojektin alusta?Tahveli kirjoitti:joo mulla vaa tulee aina mielee ku käy miettimää tota koneen laittamista että kannattaako jo säästää rahaa uutee autooon niin vitsin kalliita noi osat

Kanavat avariksi ja siisteiksi. Kuin myös kanavat kohilleen. Eli imu/pako-kanavat kannen kanssa kohdilleen, että eivät ole sivussa.Etenkin vanhassa ohc:ssä oli helposti sentin heittoja. Vaikka koko aukko olikin toisen aukon päällä, niin aukkojen kokoeroa oli helposti. Ne olis hyvä siis olla samankokoisia ja samassa kohtaa, niin ei tule turhia pyörteitä. Turbossa moinen ei ole NIIN tarkkaa, vaikka ei sitäkään saa juosten k**ta.

Kantta alas sen verran ku fiksua on. Ja siinä ne halvemmat vaihtoehdot on, joita tulee mieleen. Sitte virinokat jnejne..
Siit en tiiä, mut mites DOHC:n ruisku, saako jotai viripalikkaa..?
Sitte on toi sun oma idea ostaa noit pakosatseista ym koostuva viripaketti. Noi kaikki ku laittaa yhteen ja tekee hyvi, niin voi tulla muutama humma lisää..
Virityshän on onnistunut, kun ei tehot ole vähempi, mitä ennen viriä.

__________________
Nykyään:
VW LT55 '87
Capri II '75 projekti
Transit 3.55 '00
Ollut joskus:
Vaikka ja mitä!!
Nykyään:
VW LT55 '87
Capri II '75 projekti
Transit 3.55 '00
Ollut joskus:
Vaikka ja mitä!!
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: 29 Joulu 2005 22:34
- Paikkakunta: north state
Re: lisää tehoa?
"tuntuvaa tehonlisäystä" PYH!Tahveli kirjoitti:ajattelin tässä kysyä että tuleeko tollasella green filter + martelius pelti satsi + katti korvataa sit vaimentimella, ni minkäänlaista tuntuvaa teho lisäystä? että kannattaako laittaa rahaa kii? filtteri ois jo mut pitäis putkisto hankkia

-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: 28 Kesä 2005 01:25
Eiköhän sen saa unohtaa heti kättelyssä kun on dohc mylly kyseessämake89 kirjoitti: Niin ja vuosimalli oli? Jos on 91 uudempi niin turboahtimen voi melkein unohtaa kokonaan

Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
Jaakko85 kirjoitti: Neiti...




Eikös noita ole jossain (länsi-naapurissa) joku turbottanutkin ja on vissiin toiminutkin? Itse en uskaltaisi lähteä yrittämään, joten taidan sitten vissiin neiti olla..

Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
Ööh, eiköhän se dohc ole tehty niin, että sen käpälöinti on vaikeeta ja tulee kalliimmaksi... On sillai astetta "hienompi" moottori...
Ohari on taas semmoinen maamoottori joka on kasattu vähän sinnepäin ja jonka viimeistelylinja on omistajan tallissa...
Eli taitaa tulla halvemmaksi ja järkevämmäksi pistää rahat säästöön (tai ostaa rittävästi olutta) ja hankkia helpompi kohde, esim. auto jossa on valmiina(tehdasasennus) turbo. Sen virittäminen ja käpälöinti tulee alkuun halvemmaksi ja tietää vähemmän taistelua katsastuksessa...
Mutta jokainen tyylillään...
Ohari on taas semmoinen maamoottori joka on kasattu vähän sinnepäin ja jonka viimeistelylinja on omistajan tallissa...
Eli taitaa tulla halvemmaksi ja järkevämmäksi pistää rahat säästöön (tai ostaa rittävästi olutta) ja hankkia helpompi kohde, esim. auto jossa on valmiina(tehdasasennus) turbo. Sen virittäminen ja käpälöinti tulee alkuun halvemmaksi ja tietää vähemmän taistelua katsastuksessa...
Mutta jokainen tyylillään...
joo kyllä toi pirssi siirtyy varmaa intin jälkee projekti/kesä autoks. Mut seuraava auto on sitte 2000-2006/diesel/automaatti/1.8 litranen "käyttö auto"
joten siinä ei oo tiedossa mitää mahtavia tehoja. Eli siis tohon pitää niitä saada.
Tollasta v6 konetta oon aatellu, ku vaa löytyis sopivan hintanen. Ainut vaa että noissa vanhemmissa fordin v6:sissä on vaa ilmeisesti noin about 150 heppaa. Mutta mitens, soveltuisko tollanen kone turbotusta miettien?
joten siinä ei oo tiedossa mitää mahtavia tehoja. Eli siis tohon pitää niitä saada.
Tollasta v6 konetta oon aatellu, ku vaa löytyis sopivan hintanen. Ainut vaa että noissa vanhemmissa fordin v6:sissä on vaa ilmeisesti noin about 150 heppaa. Mutta mitens, soveltuisko tollanen kone turbotusta miettien?
Lykkää sinne tämmönen kossu scorpion 24V kutvonen. on jo heti käytössä 195 heppaa ja muutaman kymmentä heppaa 200 päälle pääsee suht helpolla.
Ja saahan tohonkin sitten vaikka tuplaturbo pakettia tai remmiahdinta esim. http://www.topbossperformance.co.uk/ Tietty alkaa jo maksamaan aika hyvin siinä vaiheessa.
Tommosen koneen saat ainakin kun hommaat esim. saksasta koko raadon jollain tonnilla ja kustannuksia saat rajattua kun myyt loput eteenpäin ja pidät koneen.
Ja saahan tohonkin sitten vaikka tuplaturbo pakettia tai remmiahdinta esim. http://www.topbossperformance.co.uk/ Tietty alkaa jo maksamaan aika hyvin siinä vaiheessa.
Tommosen koneen saat ainakin kun hommaat esim. saksasta koko raadon jollain tonnilla ja kustannuksia saat rajattua kun myyt loput eteenpäin ja pidät koneen.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96