Sierran eturenkaan pultti
Sierran eturenkaan pultti
Noniin, jonkin aikaa sitten katkasin Sierran eturenkaan kiinnityspultin.
Miten vaihto käytännössä menee? Onko vaikea homma?
Itellä ei ole tosta mitään hajua, enkä haluis lähtee availemaan ja arvuuttelemaan tota.
Miten vaihto käytännössä menee? Onko vaikea homma?
Itellä ei ole tosta mitään hajua, enkä haluis lähtee availemaan ja arvuuttelemaan tota.
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 11:47
- Paikkakunta: Veteli
lähtee lyömällä irti ja uuden saa helposti "kiristettyä" kun laittaa esim ison prikan mitä vasten kiristää(itellä ainakin tekee pahaa takoa sitä pulttia kiinni
) pulttia niin vetää pultin kokonaan ulos, siinä on ihan kuin pienen pienet boorit mitkä estää pulttia pyörimästä..jos on ruostunu paljon niin sitte voi olla toki tiukemmassa..

Ford F250 4x4 7.3td -99
Ford Mondeo 2.0tddi -02
Ford Mondeo 1.8td -98
Ford Mondeo 1.8td -97
Ford Mondeo 2.0tddi -02
Ford Mondeo 1.8td -98
Ford Mondeo 1.8td -97
Ei tarvi pyörän napaa purkaa jos vaan se pultti mahtuu menemään sisäänpäin ja uuden mahtuu pujottamaan paikalleen
Elikkäs rengas irti ja lyöt sitä pulttia "sisäänpäin" (joku puupalikka väliin, niin ei mene lyttyyn). Voi joutua lyömään melko kovaan mutta irtoaa kyllä (jos ei tahdo lähteä niin antaa siihen ympärille lämpöä). Sitten kun saat vanhan irti niin uusi tilalle. Kun uusi on paikallaan niin laitat vaikka prikkoja jonkun verran (sen verran että mutteri mahtuu vielä) sitten laitat sen mutterin esim "väärinpäin" eli se kartio ulospäin niin ei mene lyttyyn se mutteri. Sitte kiristät mutteria niin että se vetää sen pultin pohjaan asti. Sen jälkeen mutteri ja prikat pois ja rengas paikalleen.
En sierrasta tiedä mutta pitäisi mahtua sen pultin ottamaan pois ja uuden tilalle, jos ei niin sitten pyörännapa irti ja ehkä jarrulevy navasta niin sitten ainakin mahtuu
Elikkäs rengas irti ja lyöt sitä pulttia "sisäänpäin" (joku puupalikka väliin, niin ei mene lyttyyn). Voi joutua lyömään melko kovaan mutta irtoaa kyllä (jos ei tahdo lähteä niin antaa siihen ympärille lämpöä). Sitten kun saat vanhan irti niin uusi tilalle. Kun uusi on paikallaan niin laitat vaikka prikkoja jonkun verran (sen verran että mutteri mahtuu vielä) sitten laitat sen mutterin esim "väärinpäin" eli se kartio ulospäin niin ei mene lyttyyn se mutteri. Sitte kiristät mutteria niin että se vetää sen pultin pohjaan asti. Sen jälkeen mutteri ja prikat pois ja rengas paikalleen.
En sierrasta tiedä mutta pitäisi mahtua sen pultin ottamaan pois ja uuden tilalle, jos ei niin sitten pyörännapa irti ja ehkä jarrulevy navasta niin sitten ainakin mahtuu
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 11:47
- Paikkakunta: Veteli
ei missään tapauksessa anneta lämpöä siihen ympärille, jos sitä pitää johonki antaa niin pultin päähän. mutta se kyllä lähtee kun pajavasaralla koputtelee, kattoo vaan että naputtaa suorassa linjassa jos sen pultin meinaa uusio käyttää. sille rikkinäisellehän on aivan sama eli kunnon iskuvaan.VesQ kirjoitti:Ei tarvi pyörän napaa purkaa jos vaan se pultti mahtuu menemään sisäänpäin ja uuden mahtuu pujottamaan paikalleen
Elikkäs rengas irti ja lyöt sitä pulttia "sisäänpäin" (joku puupalikka väliin, niin ei mene lyttyyn). Voi joutua lyömään melko kovaan mutta irtoaa kyllä (jos ei tahdo lähteä niin antaa siihen ympärille lämpöä). Sitten kun saat vanhan irti niin uusi tilalle. Kun uusi on paikallaan niin laitat vaikka prikkoja jonkun verran (sen verran että mutteri mahtuu vielä) sitten laitat sen mutterin esim "väärinpäin" eli se kartio ulospäin niin ei mene lyttyyn se mutteri. Sitte kiristät mutteria niin että se vetää sen pultin pohjaan asti. Sen jälkeen mutteri ja prikat pois ja rengas paikalleen.
En sierrasta tiedä mutta pitäisi mahtua sen pultin ottamaan pois ja uuden tilalle, jos ei niin sitten pyörännapa irti ja ehkä jarrulevy navasta niin sitten ainakin mahtuu
sierrassa lähtee levy pois kun irrottaa satulan, sitte sen pultin voi vaihtaa.
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Juu ei tietenkään mutta noin yleisesti, ja olen huomannut että kannattaa opetella tuo kierteiden varominen ihan tavaksi. Liian monta kertaan on tullut ajateltua että ei se nyt siitä miksikään mene kun vähän kolauttaa ja sitten kun on mutteria/pulttia takaisin yrittänyt niin hups menihän se
, siis noin niinkuin yleensä.
Renkaan pultti/mutteri on kyllä sen verran kovaa että ei ihan helposti itseensä ota

Renkaan pultti/mutteri on kyllä sen verran kovaa että ei ihan helposti itseensä ota