Mondeon takaovi ei aukee.
Mondeon takaovi ei aukee.
Eli `98 mondeon vasen takaovi ei aukea kuin 2 cm. Keskuslukituksella kun avaa niin sisäkahva ei aukea itse, ja kun sen vetää auki, niin ulkokahvasta aukeaa vain 2cm ovi rakoselleen. Lapsilukko on käytössä, eli sisäkahvasta se ei pitäisikään aueta. Onkohan lukon moottori/rele mikä sen aukaisee rikki?
Mondeo Tdci 1,8 2008
-
Itellä -94 vuoden Mondeossa takaovi ei lähteny auki kun ryyppykuskina ollessa yks kyytiläinen nyppäs ulkopuolen kahvasta samalla hetkellä kun keskuslukkon moottori oli vääntämässä lukkoo auki. Tuloksena oli että ovi ei auennu kummastakaan kahvasta.
Ainoo millä sain oven auki oli että pistin ovesta kauttimen ritilän ja itse kauttimen taltalla ja vasaralla palasiks ja käsi kaiutin aukosta sisään ja kopeloin lukkomekanismia. Aikani kun ronklasin niin ovi aukes, kun joku nivel tai vastaava oli hypänny yli ja jumitti sen takia.
Ny pelaa ku uus, mut kautin puuttuu viä ovesta
Eli jos muuten ei lähde auki ni ei muuta ku lievää mekaanista ojennusta
Ainoo millä sain oven auki oli että pistin ovesta kauttimen ritilän ja itse kauttimen taltalla ja vasaralla palasiks ja käsi kaiutin aukosta sisään ja kopeloin lukkomekanismia. Aikani kun ronklasin niin ovi aukes, kun joku nivel tai vastaava oli hypänny yli ja jumitti sen takia.
Ny pelaa ku uus, mut kautin puuttuu viä ovesta

Eli jos muuten ei lähde auki ni ei muuta ku lievää mekaanista ojennusta

Eteenpäin sano mummo lumessa :O
Tälläinen vinkki! Ota toisesta takaovesta verhoilu irti. ja katso siitä mallia.Näet lukon toimintaperiaatteen. Lukko varmaankin aukeaa, kun painat jollain ohuella raudalla sitä namikkaa mitä kahvakin painaa. Ja muista laskea ikkuna alas kun teet tämän. Ilmoittele miten onnistuu. Jos ei, niin mietitään lisää!