auttakaa naista!!!!!!!
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 16 Elo 2006 20:23
- Paikkakunta: Pohjois-karjala
auttakaa naista!!!!!!!
Ford Sierra 2.0i Doch-91, ei käynnisty kylmänä.On uusi akku,tulpat,siis itse asiassa ei pitäisi olla häikkää!polttoaine pumppukin lähtee ihan hyvin käyntiin.Kuulin jostain "lambda"?-anturista?Voisiko vika olla siinä?
Saan auton käyntiin yleensä varttitunnin ajan vaan starttailemalla(pakki,tai ykkönen päällä),leikkasin bensakorkistakin palan pois..
Muuten pirssi lähtee hyvin käyntiin kun on"lämmin"...Jelppivä!
Saan auton käyntiin yleensä varttitunnin ajan vaan starttailemalla(pakki,tai ykkönen päällä),leikkasin bensakorkistakin palan pois..
Muuten pirssi lähtee hyvin käyntiin kun on"lämmin"...Jelppivä!
Re: auttakaa naista!!!!!!!
mä en kyllä nyt vissiin ymmärtäny tota kohtaa...aleksandria kirjoitti:Saan auton käyntiin yleensä varttitunnin ajan vaan starttailemalla(pakki,tai ykkönen päällä)
mullakin nimittäin auto käynnistyy vaan starttaamalla

Focus 1.0 edition a6 2017
Re: auttakaa naista!!!!!!!
Ja mä en ymmärtäny tota.aleksandria kirjoitti:leikkasin bensakorkistakin palan pois..
'70 Escort 1300 deluxe
Escort 1.8 ghia stw '97
Escort 1.8 ghia stw '97
Varmaankin sitä että saa sahailla vartin verran ennenkuin lähtee
En usko jotta lambda vaikuttaa käyntiinlähtöön, toimiiko muuten ajossa hyvin (ei nyi eikä pätki). Entä miten lähtee lämpösenä käymään
Äkkiseltään tulisi mieleen että ei saa esim virtaa sytytykselle starttauksen aikana eli esim virtalukon pohja
Yksi testauksen arvoinen voisi olla että ottaa yhden tulpan irti mutta jättää sen johdon varaan roikkumaan ja laittaa johonkin koneen päälle niin että se tulpan metalliosa ottaa johonkin metalliosaan kiinni. Sitten starttaamaan ja toinen katsoo tarkasti räpsiikö tulppa kipinää
En usko jotta lambda vaikuttaa käyntiinlähtöön, toimiiko muuten ajossa hyvin (ei nyi eikä pätki). Entä miten lähtee lämpösenä käymään
Äkkiseltään tulisi mieleen että ei saa esim virtaa sytytykselle starttauksen aikana eli esim virtalukon pohja
Yksi testauksen arvoinen voisi olla että ottaa yhden tulpan irti mutta jättää sen johdon varaan roikkumaan ja laittaa johonkin koneen päälle niin että se tulpan metalliosa ottaa johonkin metalliosaan kiinni. Sitten starttaamaan ja toinen katsoo tarkasti räpsiikö tulppa kipinää
Re: auttakaa naista!!!!!!!
Eli siis ilmeisesti varmistetaan että tankki saa korvausilmaa. Tosin korvausilman loppumisesta tulee häiriötä lähinnä pidempään ajettaessa (about vaikka 10-100km) niin saattaa loppua bensansaanti mutta ei se käyntiinlähtöön vaikutaEscotar kirjoitti: Ja mä en ymmärtäny tota.
Mitä tarkotit tolla, että pakki tai ykkönen päällä? Tarviiko se siis työntää käyntiin??? Ei pitäisi olla avaimesta startatessa mitään merkitystä onko pykälä päällä... kunhan on kytkin pohjassa
Eli alkaako startti sentään pyörittämään kun avaimesta kääntää???

Eli alkaako startti sentään pyörittämään kun avaimesta kääntää???
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
TeRoK kirjoitti:Mitä tarkotit tolla, että pakki tai ykkönen päällä? Tarviiko se siis työntää käyntiin??? Ei pitäisi olla avaimesta startatessa mitään merkitystä onko pykälä päällä... kunhan on kytkin pohjassa![]()
Eli alkaako startti sentään pyörittämään kun avaimesta kääntää???
Tuo on itse asiassa tullu kokeiltua jokusen kerran eri autoilla Taunusta myöten..
Kauheeta repimistä,mutta kun ei oo lähtenyt avaimesta eikä työntämällä,niin vaihde silmässä starttaamaan niin yleensä on lähtenyt tuolla keinoin viimeistään.Ja kytkin ylhäällä mieluummin alamäkeen tai edes tasasella.
Ja patterissa pitää tietysti olla virtaa..
Jos ei sittenkään lähde niin sitten se on rikki

ei sieltä mitään junia t...
Kannattaa myös ootella hetki virrat päällä ennen kuin alkaa starttailemaan, että bensapumppu kerkiää nostaa paineet.
No joo ei se vika varmasti tuossa ole, mutta eipä tuosta haittaakaan ole.
Jos olisi kärjellinen sytytys sanoisin et olisi sytytys ketuillaan.. (mutta eipä näin uusissa ruiskukoneissa varmaan ole vai onko?)
No joo ei se vika varmasti tuossa ole, mutta eipä tuosta haittaakaan ole.
Jos olisi kärjellinen sytytys sanoisin et olisi sytytys ketuillaan.. (mutta eipä näin uusissa ruiskukoneissa varmaan ole vai onko?)
Meikkis taas luulee, että se bensapumppu ainaki hetken siellä jauhaa.. Kaikissa korjausoppaissa ainakin käsketään (jos siis on jotain bensankulkuun liittyvää remppaa tehty) kääntämään virrat päälle n. 5 kertaa ja tarkastamaan ettei ole vuotoja. Eikä siinä olisi mitään mieltä jos ei pumppu tekis mitään.
Mutta tuskin tuo noihin käynnistys vaikeuksiin auttaa. Minkälaiset ryyppysysteemit noissa on? Ettei olis siinä vikaa..
Mutta tuskin tuo noihin käynnistys vaikeuksiin auttaa. Minkälaiset ryyppysysteemit noissa on? Ettei olis siinä vikaa..

-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 16 Elo 2006 20:23
- Paikkakunta: Pohjois-karjala
aleksandrian sierra ei käynnisty vieläkään kylmänä...
Ei kai ruiskuvehjettä saa työntää tai mäkilähtöä tehdä?Näin on mua ainaskin opastettu!Pumppu hyrisee kyllä,sen muutaman sekunnin ajan,niinkuin pitääkin.olen myös yrittänyt käynnistää pumppua härnäten,eli muutaman kerran pumppu päälle,ja sitten starttaus.
Tänään sitten kun neiti ei suostunut lähtemään normaalisti,ykkönen päällä starttailin,onhan se repimistä,mutta lähti vihdoinkin..
Lämpimänä ei oo mitään häikkää,käynnistyy kuin unelma,mutta kylmänä..hohhoijaa...keksikää jotain
Tänään sitten kun neiti ei suostunut lähtemään normaalisti,ykkönen päällä starttailin,onhan se repimistä,mutta lähti vihdoinkin..

Lämpimänä ei oo mitään häikkää,käynnistyy kuin unelma,mutta kylmänä..hohhoijaa...keksikää jotain

-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 16 Elo 2006 20:23
- Paikkakunta: Pohjois-karjala
Ei kai noissa efi ruiskuissa mitään väliä ole jos tuuppii käyntiin. mekaaninen voikin uittaa tms.
Menee toi vika vähän arpomiseksi, mutta olisko siellä sitte tosiaan joku bensansyöttöön/seoksiin liittyvä vika. Kun vaihde päällä starttailet niin ecu tunnistaa kuorman ja antaaa vähän enemmän soppaa koneelle???
Töpselin päähän toikin kannattais lyödä ja lukea vikakoodit.
Menee toi vika vähän arpomiseksi, mutta olisko siellä sitte tosiaan joku bensansyöttöön/seoksiin liittyvä vika. Kun vaihde päällä starttailet niin ecu tunnistaa kuorman ja antaaa vähän enemmän soppaa koneelle???
Töpselin päähän toikin kannattais lyödä ja lukea vikakoodit.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Minä tarkistaisin lämpöanturit ensin ja sitten asentoanturit. Jos lähtee tönäsemällä hyvin käyntiin niin vika kait sulakeboxisa tai jossain johtoliitoksessa. 8)
Ruiskuauton saa tönästä tai hinata käyntiin, mutta sitä ei saa hinailla pitkiä matkoja käyntiin, siis jos lähtee hyvin käyntiin, käynnistystavalla ei merkitystä.
Ruiskuauton saa tönästä tai hinata käyntiin, mutta sitä ei saa hinailla pitkiä matkoja käyntiin, siis jos lähtee hyvin käyntiin, käynnistystavalla ei merkitystä.

-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Kyse on siis hinauksesta, ei hinailusta, siis jos pyöräyttää käyntiin tönäsemällä tai hinaamalla, niin sama jos tartti pyöräyttäs. Pitkä tarttaus voi olla vaarallisempi kuin "pyöräytys" tönäisemällä! 8)
Kokemusta on tönäisystä ja hinauksesta, katti jäi henkiin. Joskus pitkä tarttaus aiheuttaa pensan hajun ja silloin katti voi hukkua, mutta tönäisy ei sitä hukuta!
Jos taas pensa ei haise pitkän tarttailun jälkeen, niin vika pensapuolella, jos haisee niin sytkäpuolella, pitäisi haista ainakin pakoputken päästä tai konepelti auki nuuskien. Toisaalta jos ruuvaa heti pitkien tarttausten jälkeen tulpan irti, niin näkee onko vika sytty- vai pensapuolella! 8)
Kokemusta on tönäisystä ja hinauksesta, katti jäi henkiin. Joskus pitkä tarttaus aiheuttaa pensan hajun ja silloin katti voi hukkua, mutta tönäisy ei sitä hukuta!

-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 16 Elo 2006 20:23
- Paikkakunta: Pohjois-karjala