Kiihdytys ongelma

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Jooke
Viestit: 41
Liittynyt: 09 Kesä 2006 01:28

Kiihdytys ongelma

Viesti Kirjoittaja Jooke »

Jep sorry jos jotain alkaa jo tympiä :oops: , mutta palailisin tuossa jo useampaan kertaan läpikäytyyn aiheeseen. En vain löytänyt mistään viestiketjua jossa olisi saatu ratkaisu ko. ongelmaan.

Orkussa (cvh 1.6 efi 92) on tuommonen erittäin ärsyttävä portaittain kiihtymisominaisuus alle kolmen tonnin kiekoilla.
n. 3000rpm:sta ylöspäin auto kiihtyy normaalisti.

Ensinnäkin kiinnostaisi tietää toimiiko kenenkään 1.6 cvh efi koneella varustettu esko tai orkku normaalisti kiihdytettäessä. Tai oisko joku jopa saanu ko. vian paikallistettua.

Autoon on vaihdettu edellisen omistajan toimesta uusi pa pumppu joten sen pitäisi olla kunnossa. Uusi kissa on myös joten senkään ei pitäs olla tukossa.

Lambda-anturin ja kaasuläppäasentoanturin mittasin, että pysyvät arvoissaan. Toista alipaineanturiakin tuli kokeiltua eikä mitään vaikutusta. Tulppien kipinävälinki tarkistin (1mm) ja näyttivät olevan ok.

Mikäs se mötikkä on siinä suuttimia syöttävän palikan päässä.. eli se josta menee letku jonnekki imupuolelle?? Voiko sillä olla vaikutusta.
Ja löytyykös tuolta polttoainepuolelta joku paineventtiili joka pitää paineen siinä 3:ssa baarissa vai mites homma toimii?

Mitäs seuraavaksi? Hyviä ja huonojakin ehdotuksia otetaan kiitollisena vastaan :)
Brainstorm
Viestit: 80
Liittynyt: 12 Maalis 2006 17:40

Viesti Kirjoittaja Brainstorm »

Hmm jokos oot kattonu sulakerasian pohjan? Itellä sieltä löytyneet kylmäjuotokset aiheutti mukavaa nykimistä 2000rpm-3000rpm välillä. Ja kyllä tuo oma tuntuu ihan "normaalisti" kiihtyvän :wink:
Mitsubishi Lancer GTi -94
ex. Ford Orion 1.6 EFi -91
Jooke
Viestit: 41
Liittynyt: 09 Kesä 2006 01:28

Viesti Kirjoittaja Jooke »

Juu hieno homma että joillaki tuo kone ja ruiskuyhistelmä pelittää :lol:
Eli toivoa ei oo täysin vielä menetetty!

Juottelin jo ensitöikseni sulakeboxin läpi mutta vaikutusta ei ollut.
Kävin läpi joka ikisen pisteen mihin pääsin käsiksi ilman piirilevyjen irrottamista toisistaan.

Vielä vaan jos ideoita löytyy niin olisin erit kiitollinen :)
Jooke
Viestit: 41
Liittynyt: 09 Kesä 2006 01:28

Viesti Kirjoittaja Jooke »

uppia

Jep. Nyt on sitten vaihdettu toisesta (kolaroidusta) omistajan mukaan toimivasta autosta omaan autoon:

Lambda-anturi, kaasuläppäasentoanturi ja imuilman lämpötila-anturi. Tulpat uusin samalla ja bensasuodatinkin on vaihdettu.

Vika ei vaan häviä kele :evil:

Bensasuodattimen vaihto tuntui hetkeksi poistavan ongelman, mutta jonkin ajan ajon jälkeen kiihdytys taas muuttui aaltomaiseksi.

Eikö keltään enää irtoa ideoita :?:
Vastaa Viestiin