Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Elikkäs vaparina olis tarkotus virittää. Mitä kaikkea suosittelisitte? Tuplat on ja FR33 nokkasarja avarammalla kannella, mitä alakerralle tarvis tehä nyt kun se on purettuna ja odottelemassa hoonausta.. Miten sais mahollisimman paljo irti?
Esim. minkälaisii mäntii ja sen sellasta.
Bootsi kirjoitti:Alakerralle riittää että on kunnossa... Kannesta ne tehot löytyy. 8)
joo joo.. kunnon kisa koneisiin vaihdetaan veivit ja männät jne. jne.
Jos haluaa alakerran myös kestämään viritettynä yli kesänkin, niin vähintään
kampuran tasapainotus vauhtipyörän kanssa. Uudet laakerit ja pultit/mutterit tietenkin kun auki ottaa. Ilman painotusta, ei tule kestämään kierroksia nimeksikään.
Laakerit kun saa kiertokankiin ja kampiakselille halvimmillaan n. 50e, ei niitä tuskin ole järkeä jättää vaihtamatta. Vakio-osilla tuskin kannattaa kamalasti yli 7000rpm kierrättää, jos haluaa pidemmän päälle pitää koneen ehjänä. Joku varmaan kohta ehdottaa kuplan Mahleja...Itse laittaisin uudet vakiomännät, ajavat saman asian. Tietenkin ensimmäisessä ylikoossa olisi paras ratkaisu. Vanhan pytyn hoonaaminen on vähän sellaista tekohengitystä joka aiheuttaa hengittelyä väärään suuntaan. Lohkon ja kannen tasot oikasuttaa, niin ei tule tiivistyksen kanssa ongelmia sitten.
Jep, ei hirveästi yli 7000rpm kestä vakio osat, mutta kiilloitettuna ja keskenään painotettuina kiertarit ja männät, niin kestää jo paremmin noita 7000rpm kierroksia.