tanen tekniikka kyssäriä...

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
luukkeri

tanen tekniikka kyssäriä...

Viesti Kirjoittaja luukkeri »

itse en omista yhtään fordia (toistaiseksi), mutta veljelläni on 1974 taunus jossa 2.0 ohc kone paikallaan..
mutta koska kone on paskana olisi hänellä tarkoitus vaihtaa siihen mahdollisesti jopa 2.0i dohc kone..
mutta koska en tosiaan itse ole kyseisen automerkin kanssa ollut tekemisissä, niin kysyisin täältä viisaammilta, että onko tuo teknisesti mahdollista toteuttaa?

eli onko laatikko sama oli sitten koneena 2.0 ohc tai 2.0i dohc kone..
tarviiko väliin jotain sovitekalikoita vai kannattaako ihan suosiolla unohtaa tuommonen "viritys" ja pysyä ohc tekniikassa..

auto on katsastettu 80-luvun puolivälissä 1.6 --> 2.0 litraiseksi ja tehoja tms. ei ole merkitty otteesseen, mikäli tämä tieto nyt millään lailla tähän asiaan liittyy..

kiitos jo etukäteen asiallisista ja hyödyllisistä vastauksista =)
janzamar

Viesti Kirjoittaja janzamar »

ei sieltä mitään junia t...
Riesa2.0
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Tää on vain mun mielipide, mutta laittakaa sinne ennemmin ruisku Ohc kuin Dohc. Perustelut on halvemmat osat ja virittämis mahdollisuus, sekä se on varmasti helpompi asentaa sinne...
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
luukkeri

Viesti Kirjoittaja luukkeri »

jepulista...

kiitosta vaan molemmille vastaajille..

taidetaan tyytyä siis tuohon ruutta oohooceehen..
jate2

Viesti Kirjoittaja jate2 »

Miten olis perusrempattu 2.0ohari, 1,6:n kannella ja sopivaa kaasaria kylkeen. Ei tule niin paljon "synnytystuskia" kun pysytään ihan kaasariosastolla. Potkua löytyy kyllä siitäkin, ainakin ajo-omituisuuksiin nähden... Mutta kaikkihan on mahdollista, jos vaan intoa löytyy....
Vastaa Viestiin