Kysymyksessä on Focus 1.8TD STW -99, ja kaipaisin tolkkua sen Eberiin ja vakionopeudensäätimeen.
Eber on sorttia D5WZ, ja siinä on (jonkinnäköinen) kellolaite. Vakionopeuden säädin on joku EuroCruise ja tyypiltään tekokaasujalka.
Ford ei osaa sanoa noista oikein mitään. Vehe oli alkujaan ostettu Saimaan Ford-Keskuksesta, joka väittää, ettei siellä ole asennettu autoon mitään. Saimaan Ford-Keskus lisäksi väittää, että Eber on tehdasasennettu, kun taas Ford kehottaa kyselemään Eberin asentaneesta liikkeestä. Eber tottelee EOBD-analysaattoria.
Onko kellään käsitystä, missä nämä olisi voitu asentaa? Entä siitä, onko Eber vakioverme vai "Fordisoitu" versio (ohjausyksikkö)? Minkäsortin puulaaki tekee tai on tehnyt EuroCruise-vakionopeudensäätimiä?
Mikä voisi mättää, kun vakionopeudensäädin alkaa joskus hiljalleen pudottaa nopeutta?
Jos jollakulla olisi tietoa siitä, miten nuo härdellit on kytketty, ottaisin mieluusti infoa vastaan.
Focuksen eber ja vakionopeuden säädin
-
- Viestit: 407
- Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
- Paikkakunta: Nokia
Eberi on varmaankin tehtaan asennuksia ja jos se ei toimi niin yleensä hehku palanut.
Vaihdoin viimetalvena hehkun kovillapakkasilla, jotta saisin lämpöä kabiiniin. Toimi Kaksiviikkoa, enkä ole jaksanut sen jälkeen availla uudestaan lieneekö ohjausyksikköpalanut tms?
Vakionopeussäätimestä en osaa sanoa vaikuttaa jälkiasennusmallilta
kuten omassa monteossanikin.
Jälkiasennus säätimien toiminta ei ole yhtä eksaktia kuin alkuperäisasennusten?
Nopeus heittää noin ±5km/h riippuen onko ylä- vai alamäki.
Vaihdoin viimetalvena hehkun kovillapakkasilla, jotta saisin lämpöä kabiiniin. Toimi Kaksiviikkoa, enkä ole jaksanut sen jälkeen availla uudestaan lieneekö ohjausyksikköpalanut tms?
Vakionopeussäätimestä en osaa sanoa vaikuttaa jälkiasennusmallilta
kuten omassa monteossanikin.
Jälkiasennus säätimien toiminta ei ole yhtä eksaktia kuin alkuperäisasennusten?
Nopeus heittää noin ±5km/h riippuen onko ylä- vai alamäki.
Fix Or Repair Daily
-
- Viestit: 407
- Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
- Paikkakunta: Nokia
Fordin eberinohjausmoduuli on kai omansa, jota ei saa kuin ford varaosana.
Ford passittaa korjaamaan eberiä eberhuoltoon ja eberiltä neuvotaan ostamaan osat fordilta
Eberin ohjausmoduuli on sitten valettu epoksihartsin sisään, joten jos vika siinä niin korjaus jokseenkin mahdoton.
Focuksessa eberi ketokukkamaisessa paikassa mutta kyllä se sieltä lähtee ja kesän ajaksi voi laittaa jäähdytysletkujen väliin sopivan suoranputken.
Korjailee ja mittailee sitten ajankanssa.
Ford passittaa korjaamaan eberiä eberhuoltoon ja eberiltä neuvotaan ostamaan osat fordilta

Eberin ohjausmoduuli on sitten valettu epoksihartsin sisään, joten jos vika siinä niin korjaus jokseenkin mahdoton.
Focuksessa eberi ketokukkamaisessa paikassa mutta kyllä se sieltä lähtee ja kesän ajaksi voi laittaa jäähdytysletkujen väliin sopivan suoranputken.
Korjailee ja mittailee sitten ajankanssa.
Fix Or Repair Daily