1.6Ohcn kansi 2.0 Ohc:hen
-
- Viestit: 214
- Liittynyt: 26 Heinä 2006 20:07
- Paikkakunta: Espoo
1.6Ohcn kansi 2.0 Ohc:hen
Mitä pitää huomioida jos laitan 1.6sen kannen 2.0 Ohc:hen
käykö heittämällä ym..
käykö heittämällä ym..
NYKYISET
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
-
- Viestit: 214
- Liittynyt: 26 Heinä 2006 20:07
- Paikkakunta: Espoo
eli kaikki natsaa eikä mitään tarvii vaihtaa ym
NYKYISET
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
Millaseksi tossa nousee puristus? Onko kokemuksia paljonko tulee tehoa lisää?evolution kirjoitti:2l kansipahvi vain väliin niin tulittaa hyvin kunhan muistaa käyttää 98 bensaa, ja tulee vakio koneeseenkin ihan mukavasti potkua lisää
Onko 1.6 kannessa jotain muuta hyötyä, jos vaikka vertaisi plaanattuun 2.0 kanteen?
Ei siinä 1.6l kannessa muuta hyvää taida olla koskemattomana kuin korkeempi puristussuhde sen kanssa. Imuventtiilihän on pienempi kuin 2.0l, vai oliko se pako? Se on sellainen halpa viritys 

Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Paljonko joutuu maksamaan 1,6 kannesta, jos sellaista ei omista? Eihän esim. 1mm plaanauskaan maksa ku about 50e koneistamolla.Sultzi kirjoitti:Ei siinä 1.6l kannessa muuta hyvää taida olla koskemattomana kuin korkeempi puristussuhde sen kanssa. Imuventtiilihän on pienempi kuin 2.0l, vai oliko se pako? Se on sellainen halpa viritys
Onko se hyvä vai huono asia, että vena on pienempi? OHC taitaa olla aika holo? Tietty isoilla kiekoilla isot venat toimii, eli riippuu kai mistä alueelta sitä tehoa alkaa hakemaan.
-
- Viestit: 214
- Liittynyt: 26 Heinä 2006 20:07
- Paikkakunta: Espoo
multa saat 1.6 kannen jos tarviit ja halpaan hintaan.voit tulla hakemaan koska vaan on nimittäin yks ylimääräinen
NYKYISET
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
Pakovena on pienempi (imu sama kuin 2.0).Sultzi kirjoitti:Ei siinä 1.6l kannessa muuta hyvää taida olla koskemattomana kuin korkeempi puristussuhde sen kanssa. Imuventtiilihän on pienempi kuin 2.0l, vai oliko se pako? Se on sellainen halpa viritys
Pelkillä puristuksien nostolla mitään oikeita tehoja saada lisää, mutta jotain pientä piristystä tietysti tulee 2litraseen tuolla kannella jos käyttää vielä 2litrasen nokkaa tuossa 16 kannessa.
1600:n kansi on parempi lähtökohta virittelyyn muutenkin kuin 2.0 kansi, koska "työstö" varaa on kanavissa enemmän. Mutta jos kanaviin ei tehdä mitään muutoksia niin ihan samaan lopputulokseen pääsee jos vaan plaanaa sitä 20 kantta sen pari milliä.
2litranen 1.6 kannella = puristukset luokkaa n. 11:1 (karkeesti)
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
IS kansi virtaa parhaiten noista kansista vakiona. Isoja tehoja haettaessa sitäkin joutuu täytehitsaamaan ja kanavia muokkaamaan aika lailla.Jaakko85 kirjoitti:Edelleenkin se ruiskumallin kansi taisi olla paras virtauksiltaan vakiona, mutta sehän tosin on kaksilitraisen. Eli 'is' kansi "laskettuna" on varmasti varteenotettavin vaihtoehto.
Katu koneeseen laskettu is kansi on varmasti myös ihan passeli vaihtoehto. Molempia on käytetty aihioina noihin kisakansiin (1.6 ja 2.0is). Siitä kumpi niistä on lähtokohdiltaan parempi ei ole tietoa kun en mikään kansivelho ole mutta tuosta 1.6 kannesta tämä paikallinen virityspaja noita kisakansia useimmiten vääntää.
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
Joka voi johtua myös siitä, että kuinka paljon enemmän noita 1.6l kansia on tarjolla verrattuna 2.0i kansiin ja hintakin on merkittävästi eri.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Osittain varmasti voi johtua myös tuosta.Sultzi kirjoitti:Joka voi johtua myös siitä, että kuinka paljon enemmän noita 1.6l kansia on tarjolla verrattuna 2.0i kansiin ja hintakin on merkittävästi eri.
Kyllähän kaikista oharin kansista saa kunnollisen virikannen tehtyä, kysymys onkin vain siitä mistä kannesta sen tekee helpoiten. 8)
Mulla itellä on perus 20 kannesta tehty kisakansi. Huomenna näkee miten escortin koppa liikahtaa.
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
Onhan toki 1.6l se hyvä puoli, että ne kanavat on tosiaan pienemmät ja niistä saa muotoilla just sellaset kuin haluaa, ei välttämättä tarvii täytellä kuten 2.0l kansissa.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
tähän on varmaan turha alkaa taas jauhamaan noiden kansien eroja virityksessä koska siitä on jo ollu aikaisemmin puhetta ja alkuperäinen kysymyshän oli mitä täytyy ottaa huomioon kunton kannen vaihtaa
ja varmaan kaikille tärkeintä kulutus tippuu ihan julmetusti kun heittää sen pikku kannen siihen, itszellä meni aikoinaan kaasarilla ja 2l lohkolla ja 1.6 kannella jossa mieto viri nokka n.5.6-6l matka ajossa
ja varmaan kaikille tärkeintä kulutus tippuu ihan julmetusti kun heittää sen pikku kannen siihen, itszellä meni aikoinaan kaasarilla ja 2l lohkolla ja 1.6 kannella jossa mieto viri nokka n.5.6-6l matka ajossa
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad
Fintoys jäsen
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad
Fintoys jäsen
Eikös toi ole aika levoton puristus katukäyttöön vakionokalle?s.o.h.c kirjoitti:[2litranen 1.6 kannella = puristukset luokkaa n. 11:1 (karkeesti)
Itsellä on tuossa pihassa yksi 2.0 OHC EFi Sierra ja olen miettinyt mitä siihen voisi halvalla tehdä kun käyttöautopitäisi saada. Jos se kulutus putoaa puristuksia nostamalla, niin kuulostaisi aika hyvältä

Vähän haaveilin vääntävästä nokasta, mutta kun ovat niin sikahintaisia, että tuohon projektiin ei tällä hetkellä rahaa irtoa, kun toinen "oikea" projekti on niellyt kaikki nekin vähät. Nokka oli aika kulunut, liekö käytetty huonoja öljyjä kun mittarissa pitäisi olla vasta 140tkm.
Puristuksista kun puhutaan, koitin kysellä tuohon projekti autooni sopivaa puristusta (XR4x4, 2,9l 12V konella ja Kentin V6T46 nokalla). Usilla männillä kun pompsahtaa 11:1 tasolle, joka lienee kuitenkin liikaa. Ajattelin palotiloja muotoillla 5cc pienemmäksi, niin saisi 10:1, joka perstuntumalta voisi olla ihan hyvä. Kommenttia?
Mulla oli tanarin 1,6 moottorissa 2-litrasen nokka,peltisarja ja 2-kurkkunen kaasari.oli huomattavasti nopeampi kuin 2-litranen taunus,näin ainakin kaveri sano kun oli kyydissä.itte en osaa sanoa,kun en moisella ole ajanu.
Subaru Impreza stw 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Escort -74
Ford Cortina 3d Estate 1,6 -69
Ford Anglia -65 x2
Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Escort -74
Ford Cortina 3d Estate 1,6 -69
Ford Anglia -65 x2
Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Mulla oli laskettu kansi ja 2-litrasen nokka omassa 1.6:ssa,
en huomaa persdynossa mitään eroa vakio 2-litraseen mikä nyt on.
Ei siitä mitään kilpa-autoa tule tosiaan,mutta "pirteä ikäisekseen"
Kyllä laitan jossain välissä omaankin tuon 1.6 kannen.
Ei kustanna kuin sen kannentiivisteen ja sen että jaksaa ruuvata.
Ja tietysti se back-cut venttiileihin,ei maksa juuri mitäänja kulkee ihan mukavasti kumminkin.
Rrrkele kun menin myymään peltisarjan pois just ennekun tuli ittelle "tarvetta"..
en huomaa persdynossa mitään eroa vakio 2-litraseen mikä nyt on.
Ei siitä mitään kilpa-autoa tule tosiaan,mutta "pirteä ikäisekseen"

Kyllä laitan jossain välissä omaankin tuon 1.6 kannen.
Ei kustanna kuin sen kannentiivisteen ja sen että jaksaa ruuvata.
Ja tietysti se back-cut venttiileihin,ei maksa juuri mitäänja kulkee ihan mukavasti kumminkin.
Rrrkele kun menin myymään peltisarjan pois just ennekun tuli ittelle "tarvetta"..
ei sieltä mitään junia t...