Ruosteen poistoon
Ruosteen poistoon
Nythän kävi niin että kauniiseen escortiini on tullut vielä kauniimpia ruostepisteitä sinne tänne Olisikos joku niin ystävällinen ja kertoisi miten kannattaa alottaa ruosteen poisto? Mitä tarvitsen? Ja muutkin vinkin on tervetulleita Itseni tieto rajoittuu tähän
Tarvitsen maalia, pohjamaalia, jotain millä raaputtaa ruoste pois
Miten on pitääkö maalin alle laittaa jokin ruosteenesto aine?
Ruostekohtia ovat
Takavalon aluset ja ilmeisesti puskurin alla
Takaoven alla olevassa lattialistassa
Tuulilasin tiivisteen reunassa.
Ovien yläkarmeissa
sekä ovessa olisi piste joka voi olla läpi mennyt.
'
Olisin kiitollinen vastauksista jotta pääsen hommassa eteenpäin 8)
Tarvitsen maalia, pohjamaalia, jotain millä raaputtaa ruoste pois
Miten on pitääkö maalin alle laittaa jokin ruosteenesto aine?
Ruostekohtia ovat
Takavalon aluset ja ilmeisesti puskurin alla
Takaoven alla olevassa lattialistassa
Tuulilasin tiivisteen reunassa.
Ovien yläkarmeissa
sekä ovessa olisi piste joka voi olla läpi mennyt.
'
Olisin kiitollinen vastauksista jotta pääsen hommassa eteenpäin 8)
//))==Ford Escort 1.8D -96
Täällä on stickynä mun mielestä ihan hyvät ohjeet, mitä ny voi soveltaa sitten omien tarpeiden mukaan.. viewtopic.php?t=1859
Nopea keino saada ruosteet ja maalit pois on vetästä neekerintukkalaikalla porakoneen kanssa.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Sultzi Lähetetty: 27 Hei 2006 15:11 Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
Nopea keino saada ruosteet ja maalit pois on vetästä Tumma porakoneen kanssa.
Siis häh? Mikä "Tumma"? Onks se joku kärki? semmonen hioma juttu?
--------------------------------------------------------------------------------
Nopea keino saada ruosteet ja maalit pois on vetästä Tumma porakoneen kanssa.
Siis häh? Mikä "Tumma"? Onks se joku kärki? semmonen hioma juttu?
//))==Ford Escort 1.8D -96
"somali", "n.eekerin tukka"...Perttirlz kirjoitti:Sultzi Lähetetty: 27 Hei 2006 15:11 Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
Nopea keino saada ruosteet ja maalit pois on vetästä Tumma porakoneen kanssa.
Siis häh? Mikä "Tumma"? Onks se joku kärki? semmonen hioma juttu?
Sellainen karkea (pumpuli) laikka... mikä sen oikee nimi nyt olikaan??
>>>täsä<<<
Viimeksi muokannut Bootsi, 28 Heinä 2006 09:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tää taitaa sensuroida sen. Testi: Neekerintukkalaikalla
Edit: Sensuroi Piti siis lukea Neeker.intukkalaikalla
Edit: Sensuroi Piti siis lukea Neeker.intukkalaikalla
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
tunnetaan nimellä lamellilaikka ja näyttää apaut tältä
http://www.tooltechnic.fi/images/614178.jpg
poraan tosin vähän erinäkönen mutta idea sama
http://www.tooltechnic.fi/images/614178.jpg
poraan tosin vähän erinäkönen mutta idea sama
Focus 1.0 edition a6 2017
Toi on ihan "lamelli laikka".jaska74 kirjoitti:tunnetaan nimellä lamellilaikka ja näyttää apaut tältä
http://www.tooltechnic.fi/images/614178.jpg
poraan tosin vähän erinäkönen mutta idea sama
"somali" "niggeri" on eri... Kts. aikaisempi viestini. 8)
Itse vedin kolmella tuollaisella koko fiestan pellille, joten suht hyvin kyllä kesti.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Kysytään nyt sitten tässä samalla että kuinka ruosteen saisi pysymään pois vähän pitempään kuin parikuukautta? Kyse olis tuon sierran pyöränkaarien reunoista, alkukesästä hioin alkavat pintaruosteet pois ja laitoin maalin päälle, mutta nyt alkaa taas kukkimaan Laitoin siis ensin spray pohjamaalin jonka päälle sitten sävytetyn spaymaalin, ihan hyvä oli hetken aikaa mutta nyt alkaa taas ruostetta jo näkymään... Pitäiskö ostaa oikein ruiskumaalit vai mikä mättää? Sen kyllä huomasin että muutamassa pienessä kohdassa oli jo peli menetetty kun katosi pellin reuna lopuksi kokonaan... Ihan niinkuin ruoste olisi tullut sieltä päältä päin kun ensin oli vain vähän ruostetta, mutta mitä enemmän hioi sitä reunaa alkoi ruoste lisääntymään ja lopuksi meni läpi Taitaa olla peli noiden reunojen kanssa menetetty, pitää parin vuoden päästä sitten uusia ne reunat kokonaan
Mutta ihan uteliaisuudestani kysyn että onko olemassa jotain ruosteenestoainetta, kun se ruoste tahtoo tulla aina samaan kohtaan takaisin vaikka kuinka hioo kaiken ruosteen pois? Olisi kiva tulevaisuutta vartenkin tietää kuinka nuo kuuluu oikein oikea oppisesti tehdä. Pitäisi päästä jollekkin kurssille jossa opetettaisiin tekemään nuo pohja työt kunnolla! Tuon Kadetin oon 16-vuotiaana läpi käynyt ja ihmeen hyvin siinä on ruosteet pysynyt pois vaikka ilman mitään neuvoja sen silloin teinkin ja kun muistaa minkälainen pommi se silloin oli niin ihmeen hyvin silloin onnistuin, tosin monta kohtaa olisi pitänyt tehdä toisin esim. sitä pyörän kaarta ei välttämättä olisi kannattanut tehdä pakkelista, ei se vain kestä siinä kauaa Mutta virheistään oppii 8)
Mutta ihan uteliaisuudestani kysyn että onko olemassa jotain ruosteenestoainetta, kun se ruoste tahtoo tulla aina samaan kohtaan takaisin vaikka kuinka hioo kaiken ruosteen pois? Olisi kiva tulevaisuutta vartenkin tietää kuinka nuo kuuluu oikein oikea oppisesti tehdä. Pitäisi päästä jollekkin kurssille jossa opetettaisiin tekemään nuo pohja työt kunnolla! Tuon Kadetin oon 16-vuotiaana läpi käynyt ja ihmeen hyvin siinä on ruosteet pysynyt pois vaikka ilman mitään neuvoja sen silloin teinkin ja kun muistaa minkälainen pommi se silloin oli niin ihmeen hyvin silloin onnistuin, tosin monta kohtaa olisi pitänyt tehdä toisin esim. sitä pyörän kaarta ei välttämättä olisi kannattanut tehdä pakkelista, ei se vain kestä siinä kauaa Mutta virheistään oppii 8)
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Yleensä ruostepisteet lähtee hyvin hiovalla vahalla, päälle sitten hyvä kovavaha niin vuoden taas pärjäilee.
Takakaaret ruostuu herkästi uudestaan jos ei putsaa ja suojaa myös sisäpuolta. Usein hyvä konsti laittaa ulkopintaan päällemaalattava massa ja kunnon kerros jotta peittää kunnolla, sitten maali päälle, tietenkin ruoste on hyvä poistaa alta hiomalla tai ruosteensyöjällä! 8)
Takakaaret ruostuu herkästi uudestaan jos ei putsaa ja suojaa myös sisäpuolta. Usein hyvä konsti laittaa ulkopintaan päällemaalattava massa ja kunnon kerros jotta peittää kunnolla, sitten maali päälle, tietenkin ruoste on hyvä poistaa alta hiomalla tai ruosteensyöjällä! 8)
Siinä ruosteen ja vanhan maalin poistamisessa ja lasikuitupakkelin hionnassa ja pinnan tasoittamisessa on näppärä käyttää ahtaissa paikoissa noita kolmiokärkihiomakoneita, laikka 9 cm * 9 cm * 9 cm, toi kone maksaa Biltemassa 14,70 ja sitten jos mennään vielä ahtaampiin ja tarkkoihin paikkoihin niin sitten semmonen pienoishiomaporakone, jossa pienet hiomalaikat tai kärjet, kierroksia 10 000 ja semmonen makso olikos se nyt 11 euroo Hong Kongissa....
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Sinkki maali estää hyvin ruostumista, mutta harvat sinkkimaalit on päällemaalattavissa, joten pitää olla tarkkana minkälaista maalia sinne pintavärin alle ruikkii.Perttirlz kirjoitti:Kiitoksia "GeeTee-":lle hyvästä vinkistä Mitenkäs tuon sinkkimaalin kanssa? mitä se tekee siinä? onko se pohjamaalina siinä vai jotenki ruosteensuojauksena?
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45