Ei paljoo naarata.....
Focus II kytkin/peruutus vaihde
Focus II kytkin/peruutus vaihde
Autolla ajettu juuri sisäänajo 1500km ja pakki ei tahdo mennä kunnolla päälle, ikään kuin kytkin ei irroittaisi kunnolla, huomasin että auto pitää huom pientä rohinamaista ääntä mutta tämä häviäää kytkintä painettaessa..Onko muilla ollut ko. ongelmia.
Ei paljoo naarata.....
Ei paljoo naarata.....
Jos nyt en ihan väärin muista - onhan auto ollut jo kohta pari kk - niin muistaakseni mustakin pakki oli hieman hämärä silloin uutena, mutta ei sitä hämäryyttä kestänyt varmaan kun 1000-2000km
Focuksen vaihdelaatikkoa en ole kuunnellut, mutta '02 Fiestan laatikko piti uudesta asti jo melko karskia kohinaa vapaalla kytkin ylhäällä mutta kaitpa se vaan kuuluu asiaan.
On muuten nyt ekat 5500+ km Focuksen kanssa ollut huomattavasti parempaa aikaa kuin Fiestalla, ei nitise eikä natise eikä rämise.
Focuksen vaihdelaatikkoa en ole kuunnellut, mutta '02 Fiestan laatikko piti uudesta asti jo melko karskia kohinaa vapaalla kytkin ylhäällä mutta kaitpa se vaan kuuluu asiaan.
On muuten nyt ekat 5500+ km Focuksen kanssa ollut huomattavasti parempaa aikaa kuin Fiestalla, ei nitise eikä natise eikä rämise.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Re: Focus II kytkin/peruutus vaihde
No vaihteistossa vika on ja katsotaan kun mikä tätä vikaa aiheutti..suurempi huolto parin tulossa viikon päästä (päivän kestää alustavasti).tst8827 kirjoitti:Autolla ajettu juuri sisäänajo 1500km ja pakki ei tahdo mennä kunnolla päälle, ikään kuin kytkin ei irroittaisi kunnolla, huomasin että auto pitää huom pientä rohinamaista ääntä mutta tämä häviäää kytkintä painettaessa..Onko muilla ollut ko. ongelmia.![]()
Ei paljoo naarata.....
Mikähän auto kestäis taitaaa, kuitenkin olla enkkari tämän foortin kanssa 2000km vaihteisto levälleen....
Laittaa sinne vaihteistoon oikeaa öljyä täyttöaukon alareunaan asti. Jo kytkeytyy pakki rutisematta. Noin olen tehnyt focukseen silloin kun se 37000 ajettuna meille tuli ja emäntä sanoi, että pakki takkuaa. Samaten 8 km ajettuun mondeoon laitoin lisää ja nyt 44000 ajetussa autossa on tosi hyvin toimiva loota, sanoo emäntä.
Tämä on taas muinaissjäännerockmaalaisen mututietoa, mutta tuollailla toimimalla tuli neljästä ooppelistakin ihan inhimillisiä kepitettäviä. Vaihteistoissa on tehtaan jäljiltä vain se minimimäärä 10 mm alle täyttäaukon reunan.
Tämä on taas muinaissjäännerockmaalaisen mututietoa, mutta tuollailla toimimalla tuli neljästä ooppelistakin ihan inhimillisiä kepitettäviä. Vaihteistoissa on tehtaan jäljiltä vain se minimimäärä 10 mm alle täyttäaukon reunan.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
Taas kettuttaa..focus 2
On se kumma miten se vika korjaantuu...autoliikkeen mielestä..
En tiiä mihinkä nämä nykyajan autoliikkeet laskutuksen perustavat.. Ilmeisesti öljyn vaihtoon suodattimiin jne .... ja olemattomiin takuukorjauksiin käy sääliksi maahantuojia, lähinnä näiden liikkeiden korjauksista laskuttavat tunnit... Toki ne ovat ennalta määritelty, mutta jos työtä ei olekaan tehty......mutta lasku on
No asiaan auto(Ford focus 2) on ollut peruutus vaihteen vian takia huollossa kaksi kertaa on "rasvattu ja puhdistettu kytkinakselin "pooreja". Mutta ei se tuntunut ko. kurahusta poistanut. Toimii liikkeen mukaan nyt hyvin... Ja lähinnä tunnen itseni vainoharhasta epäillytyksi
Asiantuntija soitteli vielä ajaessaan autoa mikä tässä pakissa muka on, voi Perk... Joka kerta kun pakin laittaa se kurahtaa
- sanoin ja näytin itse vielä ko. "tapahtuman" autoliikkeen asiantuntijan ollessa kyydissä, joka totesi - No niihän onkin selvä vika ei se tahdo mennä päälle..
Ja vika ilmeni n 1800km jälkeen, tätä ennen ei ollut ko. ominaisuutta.
No ei tässä muuta onneksi ko. liikkeestä on saanut auton "korjauksen ajaksi" , mutta mutta ..Ei sillä vaikka korjaus kestää mutta, jos sen saisi kuntoon eikä saisi toiminnetta kutsuttavan ominaisuudeksi kun se sitä ei ole, vaikka liike näin väittää
No kertokaa Focus 2 omistajat kurahtaako pakki (ominaisuusko) ? Itse epäilen että ei...
En tiiä mihinkä nämä nykyajan autoliikkeet laskutuksen perustavat.. Ilmeisesti öljyn vaihtoon suodattimiin jne .... ja olemattomiin takuukorjauksiin käy sääliksi maahantuojia, lähinnä näiden liikkeiden korjauksista laskuttavat tunnit... Toki ne ovat ennalta määritelty, mutta jos työtä ei olekaan tehty......mutta lasku on
No asiaan auto(Ford focus 2) on ollut peruutus vaihteen vian takia huollossa kaksi kertaa on "rasvattu ja puhdistettu kytkinakselin "pooreja". Mutta ei se tuntunut ko. kurahusta poistanut. Toimii liikkeen mukaan nyt hyvin... Ja lähinnä tunnen itseni vainoharhasta epäillytyksi
Asiantuntija soitteli vielä ajaessaan autoa mikä tässä pakissa muka on, voi Perk... Joka kerta kun pakin laittaa se kurahtaa
- sanoin ja näytin itse vielä ko. "tapahtuman" autoliikkeen asiantuntijan ollessa kyydissä, joka totesi - No niihän onkin selvä vika ei se tahdo mennä päälle..
No ei tässä muuta onneksi ko. liikkeestä on saanut auton "korjauksen ajaksi" , mutta mutta ..Ei sillä vaikka korjaus kestää mutta, jos sen saisi kuntoon eikä saisi toiminnetta kutsuttavan ominaisuudeksi kun se sitä ei ole, vaikka liike näin väittää
No kertokaa Focus 2 omistajat kurahtaako pakki (ominaisuusko) ? Itse epäilen että ei...
Re: Taas kettuttaa..focus 2
No taitaa olla ominaisuus ainakin esittely auto piti samaa ääntä tosi ei niin pahaa.. voi voi näitä foordeja.....tst8827 kirjoitti:On se kumma miten se vika korjaantuu...autoliikkeen mielestä..
En tiiä mihinkä nämä nykyajan autoliikkeet laskutuksen perustavat.. Ilmeisesti öljyn vaihtoon suodattimiin jne .... ja olemattomiin takuukorjauksiin käy sääliksi maahantuojia, lähinnä näiden liikkeiden korjauksista laskuttavat tunnit... Toki ne ovat ennalta määritelty, mutta jos työtä ei olekaan tehty......mutta lasku on
No asiaan auto(Ford focus 2) on ollut peruutus vaihteen vian takia huollossa kaksi kertaa on "rasvattu ja puhdistettu kytkinakselin "pooreja". Mutta ei se tuntunut ko. kurahusta poistanut. Toimii liikkeen mukaan nyt hyvin... Ja lähinnä tunnen itseni vainoharhasta epäillytyksi
Asiantuntija soitteli vielä ajaessaan autoa mikä tässä pakissa muka on, voi Perk... Joka kerta kun pakin laittaa se kurahtaa
- sanoin ja näytin itse vielä ko. "tapahtuman" autoliikkeen asiantuntijan ollessa kyydissä, joka totesi - No niihän onkin selvä vika ei se tahdo mennä päälle..Ja vika ilmeni n 1800km jälkeen, tätä ennen ei ollut ko. ominaisuutta.
No ei tässä muuta onneksi ko. liikkeestä on saanut auton "korjauksen ajaksi" , mutta mutta ..Ei sillä vaikka korjaus kestää mutta, jos sen saisi kuntoon eikä saisi toiminnetta kutsuttavan ominaisuudeksi kun se sitä ei ole, vaikka liike näin väittää
No kertokaa Focus 2 omistajat kurahtaako pakki (ominaisuusko) ? Itse epäilen että ei...
Tuo "kurahdus" kuuluu kaiketi sen vuoksi, että pakki ei ole yleensä synkronoitu vaihde. Muijan ed. mallia oleva Focus kyllä kytkee pakin useimmiten äänettä ja kertayrityksellä, mutta joskus joutuu hieman nostamaan kytkintä ja laittamaan pakin uudelleen sisään tai joskus menee kurahduksen saattelemana ekalla yrityksellä. Joka kerta ei siis pitäisi mennä äänen saattelemana.
Olettaisin, että ovat pajalla tehneet hienosäätöä vaijereihin ?
Olettaisin, että ovat pajalla tehneet hienosäätöä vaijereihin ?
Tämä vastaa täysin kokemuksiani omasta Focuksesta. "Isot pojat" kertoivat, että taitaa olla ominaisuus. Heille sama ilmiö oli tuttu useammastakin Ford mallista (myös muissa merkeissä vaihtelevasti mailleista riippuen). Huollossa sanoin rusahtelusta ja jotain ne olivat sille tehneet, koska sen jälkeen olen törmännyt tähän ehkä kertaalleen.riikomi kirjoitti:Tuo "kurahdus" kuuluu kaiketi sen vuoksi, että pakki ei ole yleensä synkronoitu vaihde. Muijan ed. mallia oleva Focus kyllä kytkee pakin useimmiten äänettä ja kertayrityksellä, mutta joskus joutuu hieman nostamaan kytkintä ja laittamaan pakin uudelleen sisään tai joskus menee kurahduksen saattelemana ekalla yrityksellä. Joka kerta ei siis pitäisi mennä äänen saattelemana.
Olettaisin, että ovat pajalla tehneet hienosäätöä vaijereihin ?
"I'm not flapping my gums here for dental practise"
Lock, Stock...
Lock, Stock...
samaa vikaa löytyy täältä. Usein käynnistyksen jälkeen (vaihde ykkösellä ja kytkin pohjassa), kun yrittää suoraan siirtää vaihteen kytkintä nostamatta pakille, ei se meinaa mennä tai päästää ikävän äänen. Pakin saa päälle, kun nostaa välissä jalan kytkimeltä ja yritää uudestaan. Joskus tosin tuolloinkin kuuluu ääntä... Pitänee seuraavan huollon yhtydessä mainita asiaista...