Kolaroidun auton hankkiminen
Kolaroidun auton hankkiminen
Katselin tuollaista -00 focusta, jolla on joskus ajettu porokolari, konepelti ja etulokari korjattu tmv.
Mitä pitäisi katsoa läpi?? Onko tälläisen auton hankinnassa riskejä ja millaisia kokemuksia näistä on?? Auto ei ole 2-kilpinen.
Mitä pitäisi katsoa läpi?? Onko tälläisen auton hankinnassa riskejä ja millaisia kokemuksia näistä on?? Auto ei ole 2-kilpinen.
Käsitin että autolla on joskus ajettu porokolari, jonka jälkeen joku on sen korjannut ja on nyt myynnissäjaska74 kirjoitti:riippuu mitä meinaat tehdä sillä, ja mistä ostat.
ainakin autovahinkokeskuksessa myytävissä autoissa lukee yleensä "ehdollinen korjaus" joten tarkastaja on katsonut mitä on pakko korjata

Ei kai siinä mitään erikoista ole, riippuu tietysti kuinka pahasti se poro on siihen osunut. Poro kuitenkin sen verran pieni otus että voi olla että ei ole tullut kuin pieniä lommoja, tuskin mitään vakavempaa kuitenkaan. Tuo varaosa sierrani on hirvikolaroitu ja siinä on katon etureuna pahasti sisällä, mutta mitään muuta vikaa siinä ei pieniä lommoja ja rikkinäistä etulamppua ja tuulilasia lukuun ottamatta ole. Vauriot riippuu paljon siitä kuinka suuri poro on ollut ja kuinka kovalla vauhdilla on osuttu ym. Katsele sitä auton etupäätä vähän tarkemmin, mutta en usko että siinä mitään riskiä on tuommoista ostaa, varsinkin jos korjaukset on suorittanut ammattilainen
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 19 Touko 2005 00:28
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Meillä ollaan perheessä/suvussa ajettu kolarikorjatuilla autoilla jo koko 2000-luku. Appiukko noita parsii kokoon ja hyvin ovat toimineet. Tietysti paljon riippuu onko kolarikorjaus tehty huolella. Eli onko auto tehty itselle vai myyntiin, vai onko ammattilainen tehnyt korjauksen huolella.
Kolarikorjattujen autojen hinnat ovat yleensä hieman kolaroimattomia alhaisempia vaikka sille ei välttämättä löydykään perusteita. Itse en kavahda kolarikorjattuja autoja, mutta yhtä huolella ne on syytä läpikäydä kuin mikä tahansa käytetty auto.
Kolarikorjattujen autojen hinnat ovat yleensä hieman kolaroimattomia alhaisempia vaikka sille ei välttämättä löydykään perusteita. Itse en kavahda kolarikorjattuja autoja, mutta yhtä huolella ne on syytä läpikäydä kuin mikä tahansa käytetty auto.
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 19 Touko 2005 00:28
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta mielestäni bageja ei useimmiten saa poistaa, vaan ne on uusittava. Tästä syystä nykyään yhä useammin AVK myy autoja ehdolliseen korjaukseen.jaska74 kirjoitti: ja airbagit tietenkin on uusittu, eikä poistettu?
Siellä on muuten nytkin aika maistuva Ford Focus C-Max myynnissä. Siinä olisi emännälle hyvä kulkupeli, mutta kun ei oikein löysää rahaa ole ja nykyinen auto pitäisi saada ensin myytyä.
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala
Riippuu vuosimallista ja siitä onko kyseistä autoa saanut sekä-että. Mun auto kolaroitu uutena ja bagi poistettu ja uudelleen rek. ilman.
'70 Escort 1300 deluxe
Escort 1.8 ghia stw '97
Escort 1.8 ghia stw '97
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Ei näekään jos myös merkkivalon poistaa. :) Mutta noiden AVK:sta "ehdolliseen korjaukseen" myytyjen autojen korjausta luultavasti valvotaan sen verran tarkasti, että bagien korjauksesta ei voi luistaa. Tietysti silloin jos bagit eivät ole olleet kyseisessä automallissa vakiovarusteena eikä niistä ole mainintaa rekisteriotteessa niin silloin ne kai voi poistaa.Monteonisti kirjoitti:Toisaalta eihän nuita bäkejä näe, siis onko paikallaan? 8)
=)