2.0 ohc viritys+laatikko asiaa ja vähän muutakin
2.0 ohc viritys+laatikko asiaa ja vähän muutakin
näistä on varmaan paljon puhuttu mutta olen aloittelija voortti osastolla
ostin tossa 86 2.0 sierran käyttö autoksi.
ja kesällä olisi tarkoitus saada pikkasen tehoja mulla olisi 1.6 litrasen kansi luin että se kannattaisi vaihtaa miksi. pienemmät palotilat vai?
miten venttiileitten koon kanssa?
nokaksi ajattelin jotain 275-280 asteista
entä kaasarit? alle kympin tarvitsisi päästä
ja entä laatikko nyt on 4-vaihteinen ja sopiiko suoraan 5-vaihteinen?
ostin tossa 86 2.0 sierran käyttö autoksi.
ja kesällä olisi tarkoitus saada pikkasen tehoja mulla olisi 1.6 litrasen kansi luin että se kannattaisi vaihtaa miksi. pienemmät palotilat vai?
miten venttiileitten koon kanssa?
nokaksi ajattelin jotain 275-280 asteista
entä kaasarit? alle kympin tarvitsisi päästä
ja entä laatikko nyt on 4-vaihteinen ja sopiiko suoraan 5-vaihteinen?
1,6 kannella saa nostettua puristuksia, mutta jos muuten kansi on vakio, niin hyöty on olematon.
Hyvä lähtökohta vois olla 2,0is:n kansi joka vakionakin virtaa ~180hv
Siitä viä lastu pois, niin puristuksiakin saa vähän nostettua.
Mitä tarkoitit että pitäis päästä alle kympin? Kulutusta? 0-100km/h? Vai jopa 0-400m?
5-lovinen loota sopii suoraan, mutta vauhtipyörän/kytkimen/kardaanin voi joutua vaihtamaan riippuen kytkinakselin boorin koosta.
Hyvä lähtökohta vois olla 2,0is:n kansi joka vakionakin virtaa ~180hv
Siitä viä lastu pois, niin puristuksiakin saa vähän nostettua.
Mitä tarkoitit että pitäis päästä alle kympin? Kulutusta? 0-100km/h? Vai jopa 0-400m?
5-lovinen loota sopii suoraan, mutta vauhtipyörän/kytkimen/kardaanin voi joutua vaihtamaan riippuen kytkinakselin boorin koosta.
kyllä ton 1.6 kannen olisi tarkoitus kuurilla käyttää ennen miten venttiilit vakiot vai isommat? mitähän toi 1.6 mahtaa virrata vakiona entä 2.0
kansi varmaan sopii suoraan? ja sopiiko is:n kansi suoraan?
juu kulutuksessa alle kympin ja mielellään hiukan jopa tyhjäkäyntiä
boori???
saako tuplat käymään nätisti ja tasaisesti kavereilla vähän huonoja kokemuksia.
niin ja vähän noita kaasarien/imusarjojen hintoja
ja mitähän tehoja on
-2.0
-2.0is
-2.0doch
jos saisi jostain vaikka koko ruisku tekniikan mitähän joutuisi muuttamaan nytten olisi helppoa kun auto on fileinä.
kansi varmaan sopii suoraan? ja sopiiko is:n kansi suoraan?
juu kulutuksessa alle kympin ja mielellään hiukan jopa tyhjäkäyntiä

boori???
saako tuplat käymään nätisti ja tasaisesti kavereilla vähän huonoja kokemuksia.
niin ja vähän noita kaasarien/imusarjojen hintoja
ja mitähän tehoja on
-2.0
-2.0is
-2.0doch
jos saisi jostain vaikka koko ruisku tekniikan mitähän joutuisi muuttamaan nytten olisi helppoa kun auto on fileinä.
No noista 1.6 OHC:n kansistahan ne poijaat niitä N-ryhmäläisen kansia tekee. HUOM! OHC:n eli taunuksen/vanhan sierran, ei E-Maxin!!! E-Maxin kansi on ehkä paskin kansi mitä on koskaan tehtypasi kirjoitti:kyllä ton 1.6 kannen olisi tarkoitus kuurilla käyttää ennen miten venttiilit vakiot vai isommat? mitähän toi 1.6 mahtaa virrata vakiona entä 2.0
kansi varmaan sopii suoraan? ja sopiiko is:n kansi suoraan?
juu kulutuksessa alle kympin ja mielellään hiukan jopa tyhjäkäyntiä![]()
boori???
saako tuplat käymään nätisti ja tasaisesti kavereilla vähän huonoja kokemuksia.
niin ja vähän noita kaasarien/imusarjojen hintoja
ja mitähän tehoja on
-2.0
-2.0is
-2.0doch
jos saisi jostain vaikka koko ruisku tekniikan mitähän joutuisi muuttamaan nytten olisi helppoa kun auto on fileinä.

Ja iS:n kansi sopii kyllä suoraan, kannessa ei ole muuta eroa (kiinnityksissä siis) kuin imupuolella suutimien viisteet.
Ja käyhän se tyhjäkäyntiä (ellei nokka ole joku +300-asteinen) ja menee alle kympin tuplillakin kun säätää ne oikein eikä aja nilkka suorana..
Tehoja? vakionako siis? no 2.0 kaasarioharissa on 100heppaa, iS OHC:ssa on 115heppaa, ruisku Dohc:ssa 120 (ilman kattia, ruisku 124hp)
Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!
/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik
Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik
Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
Taas ollaan virittämässä vanhoja vehkeitä...
Laitetaas taas mutu listaa.
-1,6 kannesta saa hyvän, kunhan muotoilee palotilat esim GP1 venat paikoille, ja imukanaviin pieni avarrus.
-4-2-1 peltisarja ja 2,5-3" putkella ulos asti.
-hyvä keppi missä on mahd. paljon nostoa.
-säädettävä nokkapyörä, mieluiten semmoinen ympäri pyörivä.
-pitkä imusarja + 45 dcoe:t ja "säästöpussi" suuttimia
-tehokas bensapumppu+paineensäädin
-induktiivinen jakaja johon siirtymän kiristys ja ennakon rajoitus
-205 lohko, mukit, ja veivit. 20:nen voi sanoa poks!
-vielä kunnon tiivisteet, öljyt ja pultit.
-vauhtipyörää kevennetään tai hankitaan valmiiksi kevyt + hyvä asetelma.
eiköhän noilla se 200 ala lähentelemään, mutta alle 10 kulutuksia on turha ajatella ennemminkin 20l
tuplilla ei alle 10 pääse vaikka itse jumala ne säätäisi ja olisivat vakio koneessa kiinni

Laitetaas taas mutu listaa.
-1,6 kannesta saa hyvän, kunhan muotoilee palotilat esim GP1 venat paikoille, ja imukanaviin pieni avarrus.
-4-2-1 peltisarja ja 2,5-3" putkella ulos asti.
-hyvä keppi missä on mahd. paljon nostoa.
-säädettävä nokkapyörä, mieluiten semmoinen ympäri pyörivä.
-pitkä imusarja + 45 dcoe:t ja "säästöpussi" suuttimia
-tehokas bensapumppu+paineensäädin
-induktiivinen jakaja johon siirtymän kiristys ja ennakon rajoitus
-205 lohko, mukit, ja veivit. 20:nen voi sanoa poks!
-vielä kunnon tiivisteet, öljyt ja pultit.
-vauhtipyörää kevennetään tai hankitaan valmiiksi kevyt + hyvä asetelma.
eiköhän noilla se 200 ala lähentelemään, mutta alle 10 kulutuksia on turha ajatella ennemminkin 20l
tuplilla ei alle 10 pääse vaikka itse jumala ne säätäisi ja olisivat vakio koneessa kiinni

niin no noi tehot nyt aluksi riittäisi semmoset 150hv ja laajasti vääntävä kone olisi kiva
ja kun käyttö autosta on kysymys niin sen kulutuksenkin tarttisi olla alle 10
mitäs jos laittais jonkun yhden isomman kaasarin esim:Weber 38/38 DGMS. tai Weber 38/38 ADL
mihin suosittelette ton kannen viemistä ja hiukan hinta osviittaa

ja kun käyttö autosta on kysymys niin sen kulutuksenkin tarttisi olla alle 10
mitäs jos laittais jonkun yhden isomman kaasarin esim:Weber 38/38 DGMS. tai Weber 38/38 ADL
mihin suosittelette ton kannen viemistä ja hiukan hinta osviittaa
Venttiilit on 200€ sarja ja koneistus saman verran, koneistamoita löytyy lähes joka kaupungista.
38/38 vaiheittain aukeavalla, et saa kuin max 130hv, ja mikäli laitat tarpeeksi jyrkän nokan siinä taas ei riitä tuotto
. 2.0 garburaattori sierrahan vie seka-ajossa 10l jo vakionakin. että ei se siitä virittämällä ainakaan pienene.
Sillä nokan nostolla nimenomaan saadaan sitä vääntöä alemmaksi, kuten myös pitkällä imusarjalla...
Jos minimi kulutukseen halutaan päästä, niin siinä tapauksessa ruisku ja turbo, mut sit taas alkaa muutos katsastukset ja alustan vaihdot. eikä silläkään yli 150:n päästä, kunnes taas alkaa suuremmat muutokset syötön kanssa...
38/38 vaiheittain aukeavalla, et saa kuin max 130hv, ja mikäli laitat tarpeeksi jyrkän nokan siinä taas ei riitä tuotto

Sillä nokan nostolla nimenomaan saadaan sitä vääntöä alemmaksi, kuten myös pitkällä imusarjalla...
Jos minimi kulutukseen halutaan päästä, niin siinä tapauksessa ruisku ja turbo, mut sit taas alkaa muutos katsastukset ja alustan vaihdot. eikä silläkään yli 150:n päästä, kunnes taas alkaa suuremmat muutokset syötön kanssa...

niin mäkin aattelin et vakio kaasari olisi siinä 8-9 paikkeilla sekalaisessa ajossa jos on kunnossa ja ruiskulla ei ainakaan enempää.
ja kevyesti viritettynä matka-ajossa tarttis päästä alle kympin ja kaupungissa siinä 11-13.
onhan noita tupliakin eri"kokoisina" jos laittais jotkut hillityn kokoiset?
kuinka pitkää imusarjaa suosittelisitte?
entä mitä nokkaa?
ja jos jollain sattuu olemaan kyseisiä viriosia ylimääräisenä niin voidaan keskustella.
ja kevyesti viritettynä matka-ajossa tarttis päästä alle kympin ja kaupungissa siinä 11-13.
onhan noita tupliakin eri"kokoisina" jos laittais jotkut hillityn kokoiset?
kuinka pitkää imusarjaa suosittelisitte?
entä mitä nokkaa?
ja jos jollain sattuu olemaan kyseisiä viriosia ylimääräisenä niin voidaan keskustella.
Mitkäs suuttimet siellä on paikoillaan?Tinde kirjoitti:Escortissa 40 DCOE:t, ~300° nokka, 5-vaihteinen laatikko. Maantiellä pääsee alle 9L/100km, kaupunkiajossa nätisti ajaen alle 12. Täytyy olla säädöt päin "tuotetta" jos ei kysytyn kaltaisella miedolla koneella pääse alle 10 kulutuksiin maantiellä.
no sitten on kärsittävä ton kulutuksen kanssa.pasi kirjoitti:niinhän se olisi![]()
mutta kun on tottunut nopeisiin peleihin niin takaisin ei ole paluuta
vaikka eihän tota oikeen saa kunnolla liikkumaan ilman ahdinta kumminkaan mutta hiukan lisää tahtoo
tosta Cossu2:sen sanomasta pakoputken halkasijasta voi olla montaa mieltä.. no ääntä sillä 3" ainakin saa

OHC on kyllä vakiona sen verran karkeaa työstöä kanneltaan, kanaviltaan ja varsinkin pakosarjaltaan (eikä se putkistokaan kummoinen ole) jotta hyötysuhteessa on parantamisen varaa. Asiallisesti kohtuudella viritetty kone päihittää kyllä taloudellisuudessa vakion mennen tullen.cossu2 kirjoitti:Tuohon voisi suositella.
vakio nokka
vakio imusarja
vakio kaasari
tehoa on sopivasti, eikä vie bensaa, eikä rahaa
Helpolla pääsee
Taunuskin liikkui maantiellä 90-100 nopeudella 7,2 litran paikkeilla joten miksei sierrakin. Vakiona (ja väljänä) em. tane söi liki 10...; kone juurikin 2,0 OHC.
Isommalla kaksikurkkuisella voi päästä yli 130hv lukemiinkin mutta myös kaasaria täytyy muokata...
http://www.spannerfodder.com/the_works_ ... -pinto.php
ja katso sitä kaasarin kohtaa...
Jos lähdetään alusta miettimään tuota projektia, pakosarjasta ja putkistosta täytyy joka tapauksessa aloittaa koska voimaa haettaessa ne ovat ensimmäinen pullonkaula ja haittaavat vakion koneenkin virtauksia.
Pelkästään niillä et saa kuitenkaan kuin korkeintaan 5-8% lisää tehoa.
Puristuksen nostaminen voi merkitä paljonkin; riippuu toki kuinka suureen puristussuhteeseen uskalletaan ja voidaan mennä (kestävyys). Kuitenkin hyötysuhde paranee ja kulutuskin pienenee.
Tehovaikutus arviolta 5-10%. Kanavien muotoilu ja imu/pakosarjojen sovitus kanteen parantaa ainakin hyötysuhdetta pienentäen kulutusta ja tehoa (ja kierrosaluetta)saadaan parantuneen virtauksen vuoksi muutama % lisää.
Sitten kun virtauksia on vielä mietitty myös kaasarin ja ilmanputsarin osalta optimaalisiksi voi olla saatu jopa 120-130hv kone vaihtamatta nokkaa taikka kaasaria. Mutta sen jälkeen tarvitaan lisää bensaa ja suuttimen vaihto ainakin on voinut olla tarpeen jo aikaisemmin.
Tästä edettäessä olisi sitten kaasuttimen vuoro ja sitten samalla mahdollisesti nokka- akseli ja lisää kannen työstämistä jne...
Jokatapauksessa tärkein asia on pitää kaikki keskenään sopivassa suhteessa toisiinsa niin savutetaan paras hyöty sekä tehon että kulutuksen kannalta. Ja toki säädöt on aina haettava kohdalleen.
Hhmmm, noiden kulutuslukemien aikaan 32mm kurkut, tyhjäkäynti 50F8 (tai 55F8), seosputket F16, pää 140, lisäilma 170 (tai 180). Toki tuolloin oli sytkässä alipainesäätökin. Nykyään on ohjelmoitava sytytys jossa ei alipainesäätöä, 36mm kurkut ja hieman eri suuttimet, pääsee silti maantiellä alle 10.cossu2 kirjoitti: Mitkäs suuttimet siellä on paikoillaan?
Minkälainen moottori muilta osin? Näyttäisi olevan aika isot tyhjäkäyntisuuttimet? Miksi isot pääsuuttimet ja lisäilmat? Iso lisäilmahan laihentaa seosta kierrosalueen yläpäässä.cossu2 kirjoitti:itsellä paikoillaan tällähetkellä 65f9 tyhjät, 155bensat ja 200 ilmat
36 sisäkurkut, 18l menee heittämällä maantiellä![]()
mutta kone ei kylläkään ole mieto