Missä sijaitsee KA:n tyhjäkäyntiventtiili? '''LÖYTYI JO'''

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
KAA

Missä sijaitsee KA:n tyhjäkäyntiventtiili? '''LÖYTYI JO'''

Viesti Kirjoittaja KAA »

Osaako joku kuvailla, minkä näköinen on KA:n tyhjäkäyntiventtiili ja missä kohtaa se sijaitsee?

Venttiili on ilmeisesti tukkeessa, koska vaihdetta vaihtaessa kierrokset jää korkealle. Paikalaan käyttäessä ongelmaa ei ole. Silloin kierrokset palautuu heti normaaleiksi. Mutta ajossa kierrokset jää ylös.

Katselin konepellin alle;

Onkohan tyhjäkäyntiventtiili se metallinvärinen osa, joka on melkein päällimmäisenä kun konepellin avaa, sen toinen pää on lieriön mallinen ja siihen käy johto, toisesta päästään osa on kiinni kahdella pultilla. Onko tämä tyhjäkäyntiventtiili? Jos on, niin tapahtuuko sen puhdistaminen siten että nuo kaksi pulttia avataan jolloin osa irtoaa, ja voiko sisustan puhaltaa paineilmalla puhtaaksi? Vaiko miten?

Tarkoitus alkaa huomenna aamulla operoimaan sitä kuntoon.
Viimeksi muokannut KAA, 01 Heinä 2006 13:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
xr4ti
Viestit: 31
Liittynyt: 19 Huhti 2005 12:09

Viesti Kirjoittaja xr4ti »

vika ei ole siinä vaan kaasuläpän asentoanturin johtosarjassa.uusi korjausjohto fordilta ja kytkentää muutetaan (ohitetaan osa johtosarjaa ja tinataan johdot kiinni.)boxin nollaus ja ok
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tuo vena on yleensä kevytmetallimotikka joka on toisesta päästtään kiinni "kaasarissa" kahdella 6mm (?) pultilla ja toiseen päähän tulee pari piuhaa. Sellainen pitkulainen motikka joka on "kaasarin" ala- tai yläosassa, kuitenkin ennen läppää, siis yleensä kun Kakatista en tiedä! :oops:
Yleensä liotus jossain liottimessa auttaa, siis jos auttaa! 8)
KAA

KORJATTU

Viesti Kirjoittaja KAA »

Homma oli varsin helppo: nyppäisin johtoliittimen U-mallisen pidikkeen pois, liitin auki, kiinnityspultit pois ja tyhjäkäyntiventtiili oli kädessäni. Sitten avonainen osa täyteen CRC:tä, samoin liittimet, puhdistus ja kuivaus. Osa takaisin paikoilleen ja kyllä pelaa taas. Kierrokset palaa normaaliksi heti kun helppaa kaasupolkimesta.

Eipä olisi uskonut että nykyajan autossa voi vielä olla näin helposti korjattava vika.
larza
Viestit: 3
Liittynyt: 30 Touko 2005 16:09

Viesti Kirjoittaja larza »

xr4ti kirjoitti:vika ei ole siinä vaan kaasuläpän asentoanturin johtosarjassa.uusi korjausjohto fordilta ja kytkentää muutetaan (ohitetaan osa johtosarjaa ja tinataan johdot kiinni.)boxin nollaus ja ok
Joo, minulla ei puhdistus auttanut, vaan piti vaihdattaa tosiaan tuo johtosarja, ja samoin myös koko anturi, koskapa uudessa johtosarjassa on erilainen liitin. Bye bye 125 e vai mitähän se maksoi.

Mutta osaisiko kukaan selittää, mikä ihme siinä johtosarjassa voi vikaantua ja mitä parempaa tuossa uudessa on? Ihan mielenkiinnosta vaan.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

meikäläisella ois samaa vaivaa DOHC sierrassa, osaako joku jelppiä
Focus 1.0 edition a6 2017
Vastaa Viestiin