Osaako joku kuvailla, minkä näköinen on KA:n tyhjäkäyntiventtiili ja missä kohtaa se sijaitsee?
Venttiili on ilmeisesti tukkeessa, koska vaihdetta vaihtaessa kierrokset jää korkealle. Paikalaan käyttäessä ongelmaa ei ole. Silloin kierrokset palautuu heti normaaleiksi. Mutta ajossa kierrokset jää ylös.
Katselin konepellin alle;
Onkohan tyhjäkäyntiventtiili se metallinvärinen osa, joka on melkein päällimmäisenä kun konepellin avaa, sen toinen pää on lieriön mallinen ja siihen käy johto, toisesta päästään osa on kiinni kahdella pultilla. Onko tämä tyhjäkäyntiventtiili? Jos on, niin tapahtuuko sen puhdistaminen siten että nuo kaksi pulttia avataan jolloin osa irtoaa, ja voiko sisustan puhaltaa paineilmalla puhtaaksi? Vaiko miten?
Tarkoitus alkaa huomenna aamulla operoimaan sitä kuntoon.
Missä sijaitsee KA:n tyhjäkäyntiventtiili? '''LÖYTYI JO'''
Missä sijaitsee KA:n tyhjäkäyntiventtiili? '''LÖYTYI JO'''
Viimeksi muokannut KAA, 01 Heinä 2006 13:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Tuo vena on yleensä kevytmetallimotikka joka on toisesta päästtään kiinni "kaasarissa" kahdella 6mm (?) pultilla ja toiseen päähän tulee pari piuhaa. Sellainen pitkulainen motikka joka on "kaasarin" ala- tai yläosassa, kuitenkin ennen läppää, siis yleensä kun Kakatista en tiedä!
Yleensä liotus jossain liottimessa auttaa, siis jos auttaa! 8)

Yleensä liotus jossain liottimessa auttaa, siis jos auttaa! 8)
KORJATTU
Homma oli varsin helppo: nyppäisin johtoliittimen U-mallisen pidikkeen pois, liitin auki, kiinnityspultit pois ja tyhjäkäyntiventtiili oli kädessäni. Sitten avonainen osa täyteen CRC:tä, samoin liittimet, puhdistus ja kuivaus. Osa takaisin paikoilleen ja kyllä pelaa taas. Kierrokset palaa normaaliksi heti kun helppaa kaasupolkimesta.
Eipä olisi uskonut että nykyajan autossa voi vielä olla näin helposti korjattava vika.
Eipä olisi uskonut että nykyajan autossa voi vielä olla näin helposti korjattava vika.
Joo, minulla ei puhdistus auttanut, vaan piti vaihdattaa tosiaan tuo johtosarja, ja samoin myös koko anturi, koskapa uudessa johtosarjassa on erilainen liitin. Bye bye 125 e vai mitähän se maksoi.xr4ti kirjoitti:vika ei ole siinä vaan kaasuläpän asentoanturin johtosarjassa.uusi korjausjohto fordilta ja kytkentää muutetaan (ohitetaan osa johtosarjaa ja tinataan johdot kiinni.)boxin nollaus ja ok
Mutta osaisiko kukaan selittää, mikä ihme siinä johtosarjassa voi vikaantua ja mitä parempaa tuossa uudessa on? Ihan mielenkiinnosta vaan.