Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Olen tässä pari vuotta hautonut tätä asiaa ja lopultakin ajattelin toteuttaa sen, mutta sitä ennen pari tärkeää kysymystä suurempien vahinkojen välttämiseksi:
1) Kuinka läheltä bensatankkia putki saa mennä? Kuskin puolella tilaa on oikein mukavasti, mutta hanslaakarin puolella vähän nihkeämmin.
2) Kumpi seuraavista on järkevämpää vapaahengitteisessä
a) jako keskivaimentimen jälkeen
b) jako pakosarjalta
3" rööriä olisi siis tarkoitus laittaa, kun kaverilla on ylimääräistä rosterista viemäriputkea.
Tommosta putkea käytettäessä tulos on järkyttävät äänet ja aleneva vääntöalemmilla kierroksilla. Kun kaasu tulee pakosarjasta ja siellä on vastassa kaksi 3" putkea, niin se tyssää kuin seinään hidastuessaan, mikä ei todellakaan ole se mitä pakoputken pitäisi tehdä.
Yksikin 3" putki on jo kauheata liioittelua. Mutta kukin tyylillään.
Jos nyt välttämättä haluat kaksi ulostuloa, niin tee sitten sieltä ihan loppupäästä.
Zaarin kirjoitti:Itse en virtauksista tiedä mitään, mutta 2,5" --> 3" ei pitäisi puolen metrin pätkällä varmaan suurempia ihmetyksiä aiheuttaa?
Ideana on poistaa puhkiruostunut peltiputki keskivaimentimesta taaksepäin ja 4" ulostulolla oleva "amis"takaänkkäri.
No eikös sinne sitten voi duuna suoraan ehjää 2,5":sta?
Tee siitä 2,5:sta kaksi ulostuloa, mutta tee vasta lopusta, eli jos se keskipönttön jälkeen on rikki, vedä siitä etiäpäin ja tee hyvä kartio, eli ei mitään T virityksiä
Tommosta putkea käytettäessä tulos on järkyttävät äänet ja aleneva vääntöalemmilla kierroksilla. Kun kaasu tulee pakosarjasta ja siellä on vastassa kaksi 3" putkea, niin se tyssää kuin seinään hidastuessaan, mikä ei todellakaan ole se mitä pakoputken pitäisi tehdä.
Yksikin 3" putki on jo kauheata liioittelua. Mutta kukin tyylillään.
Jos nyt välttämättä haluat kaksi ulostuloa, niin tee sitten sieltä ihan loppupäästä.
Myös vaihtoehdon C kannalla. Kunhan päivität moottorin (2,9 V6) sinne scorpparin pellin alle niin jako tulee ihan luonnostaan ja kukaan vakavammin autoja rakenteleva ei pidä sinua pellenä.
markkul kirjoitti:No eikös sinne sitten voi duuna suoraan ehjää 2,5":sta?
Voisihan sitä, mutta 3-tuumasta kun lojuu nurkissa.
Kasilta se ei kuulosta siltikkään...
No ei, mutta saahan sitä haaveilla.
WSE kirjoitti:Kunhan päivität moottorin (2,9 V6) sinne scorpparin pellin alle niin jako tulee ihan luonnostaan ja kukaan vakavammin autoja rakenteleva ei pidä sinua pellenä.
Jos tuo pirun DOHC laukeaa vielä kerran käsiin, niin tungen samantien Mussen 5-litrasen kasin keulalle ja meneehän tuolla tiellä noita kummallisia lasikuituisia juustohöyliäkin, joilla ei pääse hidastöyssyjen yli....
Noi molemmilta puolilta tulevat putket kiinnostaisi myös meissiä.
Nyt kun ei kukaan kyennyt nälvimiseltään Zaarinia auttamaan niin kysyn ensin ,että olisko toi 24V kone riittävä aihio ko. putkiston rakentamiseen??? Vai vieläkö pitää olla enemmän jerkkua tms.?
Nimittäin toi on ihan hyvä kysymys, että miten sen vänkärin puolen putken rakentaa kun tankki on tiellä???
Pitääkö muuttaa koko tankki takaluukkuun kuljeksimasta vai onko siihen jotain konstia???
Noita on briteissä tehty kyllä. Kannattaa muuten kai laittaa H tai X putki, eli sellainen, jossa on downpipejen jälkeen yhdysputki. Pitäisi parantaa vääntöä alemmilla kierroksilla (X parempi).
Omaan V6 12V koneeseen meinaan duunata vain yhden putken.
Turvallisin olisi varmaan kierrättää se toinenkin putki sieltä samalta puolen kuin alkuperäinen ja sitten puskurin takaa. Tuleehan sille vähän lisämittaa, mutta... pitäisi kuulemma mahtua sieltä tankin toiseltakin puolen. (Scorparista en tiedä tosin, koskee lähinnä Sierraa.)
En nyt sillai kauheasti halunnut veetuilla, mutta ihan tehojen kannalta jo tommonen tupla 3" putki 2l koneessa ei ole hyvä juttu...
TeRoK kirjoitti:Nimittäin toi on ihan hyvä kysymys, että miten sen vänkärin puolen putken rakentaa kun tankki on tiellä???
Tänään sovittelin putkea sinne ja aika ahdasta, n.5cm jäi tilaa tankin ja putken väliin kun putki oli puskurin reunassa kiinni. Lisää ilmatilaa saisi kyllä sillä, että laittaisi putken roikkumaan alemmas, mutta se ei taasen näyttäisi kovinkaan hyvältä.
Ja jos minut noin helpolla lannistettaisiin, niin olisin jättänyt syntymättä.
markkul kirjoitti:En nyt sillai kauheasti halunnut veetuilla, mutta ihan tehojen kannalta jo tommonen tupla 3" putki 2l koneessa ei ole hyvä juttu...
Tuskimpa nuo tehot tuosta paljoa putoaa, jos ollenkaan, korkeintaan kansirempassa palautetut hepot menevät takaisin lepotilaan...
Joo x flow ratkaisu siihen varmaan sitten tulisi tehtyä.
Saattaa kyllä olla, että tulee vaan tungettua ne samalta puolelta vierekkäin. Vähän karsastaa laittaa niin lähelle kuuma putki niin lähelle tankkia. Pikku vuoto sopivaan kohtaan tankissa ja whumps!!!
Valmis on
pappa kirjoitti:Kiusaa: Ota kaikki pöntöt väliltä pois ja irrota yksi tulpanjohto?
Alkaa pannu vaappumaan sopivasti ja kuulostaakin melkein kasilta
En viitti hajottaa kallista konetta.
jaska74 kirjoitti:tai joku tollanen systeemi ku tossa mazdan viimesessä kuvassa, ilman änkkäriä tietenkin
Tuollaisista systeemeistä olen kuullut, että puhaltaisivat vain tuolta lyhyemmän matkan puolelta ja talvella näyttäisi hassulta kun vain toisestä rööristä tulloo ilmansaasteita.
oon itte kans miettiny mitenkä ois mahollista kehitellä tuollasta tuplaputki tsydeemiä tuohon ford sierra 2.0l myllyyn. vaihoin tuossa jonkiaikaa kokeiluks motonetin leluänkkärin 4" ja tuntu että vääntöjä ei oo enää nii paljoo. kertokaapa urpolle onko mahd? no varmasti on höhöö.
mut mites tuon aiemman sivuston vika vaihtoehto onko millane rakennella ja mitkä on vaikutukset? Tossa joku rakentanu penariinsa vähä erikoisemman laitoksen ja tässä toinen threadi, missä parilla vikalla sivulla enemmän kuvia.