Takalasien tummennukset
Takalasien tummennukset
Heipä hei!
Olen aikeissa laitattaa tulevaan autooni, Ford Focus 5D, tummennuskalvot takaikkunoihin. Auton on väriltään Panther Black. Nyt vain pitäisi päättää kuinka tummat kalvot laitatan. Käsittääkseni esimerkiksi 3M:llä on neljää eri tummuuksista kalvoa tarjolla: 5, 20, 35, 50. Ajatuksena kalvoilla olisi toimia häikäisysuojana lapsilla ja säästää auton sisustaa polttavalta auringon valolta. Toisaalta lasten olisi kiva nähdä ulos myös hieman hämärämmässä ettei matkanteko ala tökkimään. Itsellä ei ole kokemusta kalvoista aiemmin, joten josko täältä löytyisi avuliaita voorttimiehiä, jotka osaisivat suositella sopivaa kalvon tummuutta?
Kommentteja ja hyviä perusteluita kiitos!
Olen aikeissa laitattaa tulevaan autooni, Ford Focus 5D, tummennuskalvot takaikkunoihin. Auton on väriltään Panther Black. Nyt vain pitäisi päättää kuinka tummat kalvot laitatan. Käsittääkseni esimerkiksi 3M:llä on neljää eri tummuuksista kalvoa tarjolla: 5, 20, 35, 50. Ajatuksena kalvoilla olisi toimia häikäisysuojana lapsilla ja säästää auton sisustaa polttavalta auringon valolta. Toisaalta lasten olisi kiva nähdä ulos myös hieman hämärämmässä ettei matkanteko ala tökkimään. Itsellä ei ole kokemusta kalvoista aiemmin, joten josko täältä löytyisi avuliaita voorttimiehiä, jotka osaisivat suositella sopivaa kalvon tummuutta?
Kommentteja ja hyviä perusteluita kiitos!
Viimeksi muokannut juippi, 28 Huhti 2006 10:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla oli volvossa sellaset tosi tummat kalvot (prosentteja en muista), ne oli tosi mukavat kun ei ollut ilmastointiakaan siihen aikaan. Ulos näki päivällä hyvin, sisällepäin ei mitään. Kyllä sen huomasi ettei auton sisälläkään ollut ihan polttavan kuuma aurinkoisella kelillä kuin ennen. Mutta annas olla kun tuli ilta ja pimiä, peruuttaminen ei onnistunut kuin peilien kautta. Takalasien läpi ei nähnyt mitään.
Hese, sähläri: savun haihduttua tarkistamme kytkennät ja vahingot.
Itsellä fiestassa 5% kalvot takalaseissa. Päivällä tosiaan näkee hyvin ulos, mutta ulkoa ei helpolla sisälle. Yöllä voi tosiaan olla niin, että peilit ainoa vaihtoehto nähdä taakse.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Eipä sen kalvon tarvi olla kovinkaan tumma että se vähentää häikäisyä. Tuollainen 50-60% on ulkonäöllisestikin kaikista paras vaihtoehto (heti ilman kalvoja olevien lasien jälkeen ), mun mielestä siis. Ed. mainituista näkee uloskin jotenkin, toki kalvon laatukin vaikuttaa siihen miten sisältä näkee ulos.
hyvä ja edullinenhan ei kuulu samaan lauseeseen...wentor kirjoitti:Aihetta sivuten: Suositelkaa hyvää ja edullista kalvottajaa eteläsuomesta. Mieluiten Hyvinkään ympäristöstä. Tai jos joku itse tuntee olevansa sellainen ni otapa yhteyttä!
http://www.auto-kalvo.com/
eikös normaalihinta pyöri siinä suurinpiirtein 50 per ruutu
Focus 1.0 edition a6 2017
http://www.juhalustig.fi/wentor kirjoitti:Aihetta sivuten: Suositelkaa hyvää ja edullista kalvottajaa eteläsuomesta. Mieluiten Hyvinkään ympäristöstä. Tai jos joku itse tuntee olevansa sellainen ni otapa yhteyttä!
Tuota on kehuttu ja hinta taitaa olla keskitasoa.
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 04 Huhti 2005 13:14
jep
Kannattaa melkein ajatella et haluaako et joku näkee sisään jos tulee uteliaita vieraita tai sit laittaa 35% kalvot mitkä mulla on...niistä näkee ulos ja ei kauheesti näy sisällekkään..
Pari kuukautta sitten itsekin paineskelin tuon opngelman parissa. Päädyin laittamaan monteoon 20 kalvot. Hyvä valinta mun mielestä. Näkee hämärälläkin ulos, mutta sisälle ei hyvin, edes päiväsaikaan. Koira saa olla rauhassa enimmiltä katseilta ja koputtelijoilta ja auringolta.
Fordson Super Dexta -62
Ford Escort MK1 1300 -75
Ford Mondeo ST220 STW -03
Ford Escort MK1 1300 -75
Ford Mondeo ST220 STW -03
Täälläkin nyt sitten kovasti mietitään mitä tummuutta laitetaan laseihin, auto Fiesta 3d -06 ja mietinnässä kovasti 3M:n 5% tai 20% kalvo. Mutta kumpi parempi?
Sisälle ei tarttisi nähdä ollenkaan (koirien/kuljetettavien tavaroiden takia), mutta ulos olisi kiva edes jotain nähdä peruuttaessa myös hämärämmässäkin.
Sisälle ei tarttisi nähdä ollenkaan (koirien/kuljetettavien tavaroiden takia), mutta ulos olisi kiva edes jotain nähdä peruuttaessa myös hämärämmässäkin.
2021 Tesla Model 3 LR
Kalvot tulee kaikkiin laseihin, ja kaipa se tuo 5% tulee sitten valittua. Kyseessä siis FiestaVan, eli voi olla kaikenlaista rojua takana kyydissä minkä ei tartteis ulos näkyä kauheesti -> ei oikein vaaleampaa takalasia sen puoleen.janzamar kirjoitti:Laita mustat kalvot sivuihin,ja vaaleampi takaikkunalle,tai sitten ihan verho vaan siihen takimmaiseen?
Ja ei se pahaa tee että opettelee peileistä peruuttamaan
viikon kun treenaa niin menee jo helposti
Ja kai sitä peileistä oppii peruutteleen ok
2021 Tesla Model 3 LR
Tänään sain auton alle ja suu nousi heti korvasta korvaan hymyyn. Ei voi kuin olla tyytyväinen tähän. Nyt kuitenkin alkoi jo kaduttamaan koko tummentaminen. Poika on sen verran iso, että aurinkolasit jne. saa riittää ja toinen syntyy vasta syksyllä. Puolinahat saavat kestää tämän kesän aurinkoa. Pitää vaikka tuupata rasvaa pintaan useammin. En vaan kerta kaikkiaan raaski laittaa kalvoja autoon vielä. Tärkeää on, että poika näkee katsella kuuta iltataivaalta myös ensi talvena ja siis muutenkin iltahämärässä jaksaa kiinnostua ulkona tapahtuvista asioista eikä kiukuttele matkan tylsyyttä...
Alkoi joka tapauksessa hieman kaduttaa kalvotusajatus. Tulee vaan jotenki amistuunaus mieleen ja sitä ei sallis uudenkarheeseen autoon. Ehkä sit ens kesänä. Kiitoksia kaikille vastanneille. Asia kuitenkin selviintyi itselleni hieman, että millaiset kalvot joskus hommaan ja ehkäpä tämä auttoi jotakuta muutakin.
Alkoi joka tapauksessa hieman kaduttaa kalvotusajatus. Tulee vaan jotenki amistuunaus mieleen ja sitä ei sallis uudenkarheeseen autoon. Ehkä sit ens kesänä. Kiitoksia kaikille vastanneille. Asia kuitenkin selviintyi itselleni hieman, että millaiset kalvot joskus hommaan ja ehkäpä tämä auttoi jotakuta muutakin.
Omista mieltymyksistähän tuo on täysin kiinni. Porukat hommas pari vuotta sitten Toyotan RAV4:sen ja ainakin siihen sopi tummat kalvot todella hyvin. Tosin oli auton värinäkin tumma metallinhohtovihreä. Syy oli lähinnä koirat takakontissa, mutta kyllähän siitä paljon "kalliimman" näköinen kalvoilla tuli. Kesäpäivänä kun ajeli pitkää matkaa, niin pääsi Sierroihin tottuneena yllättymään, kun auton sisällä olikin 10 astetta viileämpi kuin ulkona Sopii siis ainakin maasturiin omasta mielestäni. Muutenkin on aika paljon kalvotettu uusia autoja. Alkaa olemaan harvassa esim avensikset ja volvot, joissa kalvoa ei olisi, joten ei se nyt enään _niin_ amis-look ole
Lähtee se kaks litranen vakiokin jos tarpeeksi polkee - jyrkänteeltä
Ford Riesa 2.0 -89 HB - NCAP 5 tähteä - Auto, joka ei jätä kitumaan
Ford Riesa 2.0 -89 HB - NCAP 5 tähteä - Auto, joka ei jätä kitumaan
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 19 Huhti 2006 17:14
lapazu kirjoitti:
Niin. Mutta saahan ne lasit suoraan autotehtaaltakin tummennettuna. Että se siitä amistuunauksesta. Vaikka tehdastummennus ei ole kalvosellainen, ei lopputulos ole sen ihmeellisempi.
Mutta totuushan on kumminkin se että nykyään tummat takalasit löytyy hyvinkin monesta uudenkarheasta autosta! Kyllä se aika on jääny taakse jolloin ikkuna tummennukset oli vaan amispoikien juttuja. Eli ihan huoletta vaan tummennuttamaan!