mitä bensaa?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
Mondeomies
Viestit: 661
Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
Paikkakunta: Perniö, Salo

mitä bensaa?

Viesti Kirjoittaja Mondeomies »

mitäs bensaa olette juottaneet ´87 kaasari escortille? meinaan pitäiskö olla 98e+venttiilin suoja-aine. olen juottanut ysivitosta raakana ja tuppaa jälkikäyntiä ensiintymään, vaikka ajoitus on kohdallaan.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Moottori oli Valencia 1.3 ja 95:sta sai raakana , ei esiintynyt jälkikäyntiä ja muutakaan häikkää. Ettei sulla kone olisi reiluhkossa karstassa?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Niinpä,ei kun sumutinpullo käteen ja kaveri pitämään
kierrokset jossain 3000 ja yli,ja vettä kaasariin
ikään kuin järkeä käyttäen.
Saattais loppua jälkikäynnit ihan tuolla keinoin.
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
Mondeomies
Viestit: 661
Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
Paikkakunta: Perniö, Salo

Viesti Kirjoittaja Mondeomies »

janzamar kirjoitti:Niinpä,ei kun sumutinpullo käteen ja kaveri pitämään
kierrokset jossain 3000 ja yli,ja vettä kaasariin
ikään kuin järkeä käyttäen.
Saattais loppua jälkikäynnit ihan tuolla keinoin.
mitäs automaatti loota tykkää noista kierroksista?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

:) No jos automaatille sitten max 3000?
Mutta eihän tuota tarvitse kauaa pitää tuolla asti,
sen verran että se vesi käy venttiileissä ja poistuu pakoputkeen.
Kierroksia niin ettei sammumaan pääse kumminkaan.
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Saattaa se jälkikäyntiäkin aiheuttaa jos 95:llä ajaa. Ainakin itellä on molemmissa sierraoissa ollut sama ilmiö. Koneena siis 1.6 ohc kaasarilla.

Jos 98:lla käy kunnolla niin aja sitten sillä :wink:
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Tai sitten sitä shellin 99+ pensaa... on kehitetty oikeen verrarin kanssa :mrgreen: :wink: ....
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Kessi kirjoitti:Tai sitten sitä shellin 99+ pensaa... on kehitetty oikeen verrarin kanssa :mrgreen: :wink: ....
No mun mielestä tuossa ei nyt sitten korjata sitä vikaa, sen pitäisi varmaan käydä jollakin 91oktaanisellakin ihan oikein ja ilman jälkikäyntejä.
adrian
Viestit: 55
Liittynyt: 08 Helmi 2005 07:44

Viesti Kirjoittaja adrian »

Mro. Aikaisemmassa kulkineessa, (ks.sigu) oli tosiaan toi 1.3OHV, Valencia hernekeppikone ( =mekaaniset nostajat)

Ajelin aluksi aina 95:lla ja satunnaista jäkikäyntiä esiintyi sillontällön.

Pidemmän tähtäimen kirjanpidolla huomasin että litrahinnaltaan kalliimmalla ysikasilla, motti vei kaakkua vähemmän ja kulki mielestäni pirteämmin.

Sitten joskus venttiilejä säätäessä huomasin että ilman lisäainetta venat tahto jäädä jumiin. Ajossa tuota featurea ei huomannut mutta välyksiä säädettäessä muutama vena oli kuin liimalla kiinni. Napauttamalla aukes.

Loppukilometrit tuli sitten ajeltua 98E + lisäainelitkulla, eikä mitään suurempia probleemoja enää esiintynyt....

terv. Ari
Viimeksi muokannut adrian, 30 Kesä 2006 13:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"hyvää tuloo vaikka tavallista yrittää"
99 MONDEO 2.5GT Wagon
"Kerran elettyä elämää"
"vanha, mennyt ja entinen"
Arska123
Viestit: 53
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:53

Viesti Kirjoittaja Arska123 »

Jos moottorissa ei ole nakutuksentunnistinta, eikä sytytyksen ajoitusta säädetä aikaisemmalle, kulutus ei alene ja teho ei lisäänny vaikka käyttäisi valmistajan suosittelemaa oktaanilukemaltaan korkeampaa bensaa.
adrian
Viestit: 55
Liittynyt: 08 Helmi 2005 07:44

Viesti Kirjoittaja adrian »

Arska123 kirjoitti:Jos moottorissa ei ole nakutuksentunnistinta, eikä sytytyksen ajoitusta säädetä aikaisemmalle, kulutus ei alene ja teho ei lisäänny vaikka käyttäisi valmistajan suosittelemaa oktaanilukemaltaan korkeampaa bensaa.
. . .epäilemättä asia on näin. Anyway jälkikäynti ym. venttiiliprobleemat hävisi kun alko käyttämään 98E+lisäainetta. Taisin muuten säädättää myös sytkän tolle kombinaatiolle.....nyt kun tarkemmin asiaa muistelee.

Mitä taasen 1.3 OHV:n tehoihin ( 60hp ) tulee, vaikee sanoa. Mun eskorvette kuitenkin vastas kaasuun pirteämmin/ terävämmin tuolla 98E+lisäaine yhdistelemällä. Ja tankillisella päsi pitemmän matkan....

terv. Ari
"hyvää tuloo vaikka tavallista yrittää"
99 MONDEO 2.5GT Wagon
"Kerran elettyä elämää"
"vanha, mennyt ja entinen"
tursas
Viestit: 4113
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

Mistä ihmeen lisäaineesta te ny puhutte, ku ei oo tullu vastaan ?
Hinta/Merkki/Myyjä ?

98:lla mäkin ajelen, en ymmärrä miksi, ai niin, muija sano, että vanhoihin koneisiin pitää sitä laittaa ja talvella Sinolia aina löräys silloin tällöin :roll:
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
adrian
Viestit: 55
Liittynyt: 08 Helmi 2005 07:44

Viesti Kirjoittaja adrian »

Ainakin Teboililla myytiin aikanaan lyijyn korvaavaa lisäainetta joka suojaa vanhoja moottoreita.

Nesteelläkin on kai joku tuote tuohon käyttöön.

http://www.neste.fi/artikkeli.aspx?path ... ;2708;3220


terv. Ari
"hyvää tuloo vaikka tavallista yrittää"
99 MONDEO 2.5GT Wagon
"Kerran elettyä elämää"
"vanha, mennyt ja entinen"
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Varaosaliikkeissäkin myydään...usein halvemmalla kuin huoltsikalla.
ei sieltä mitään junia t...
esaq
Viestit: 78
Liittynyt: 14 Kesä 2006 08:42

Viesti Kirjoittaja esaq »

Minä käytin 1.3Kentissä eli ohv:ssa 98+Lisäaineet.. On homattavasti parempi käynti ja kulkee pirteämmin..

Ja aion käyttää samaa settiä myös uudessa viri koneessa.
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Jos konetta kerran tekee, niin miksei samontein vaihda pakopuolelle kovat seetit?
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Vastaa Viestiin