Ford KA Kytkin(työsylinteri)

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
JJrace

Ford KA Kytkin(työsylinteri)

Viesti Kirjoittaja JJrace »

Hei, onko kenelläkään tietoa missä vika??KA kytkin ei irrota kunnolla, ei luista,ei vuotoja(näkyviä), ei mitään ihme ääniä. Käsittääkseni vika "työsylinterissä??Kuinka vaihdetaan? Hopalla huisa hinta hommalle.Löytyykö tietoa, linkkiä.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Säätöä kokeilisin ensin! 8)
futura68
Viestit: 239
Liittynyt: 22 Maalis 2006 09:46
Paikkakunta: Köyliö

Viesti Kirjoittaja futura68 »

Ei säädettävissä! Työsylinterin vaihto melko työläs, vaihdelaatikko täytyy irrottaa. Samalla kannattaa kyl vaihtaa se kytkin, epäilen et sylinteris ei vikaa lainkaan. Minkä tuntuinen kytkinpoljin on?
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kaikki pystyy säätään, siis myös hydrauliset! 8)
JJrace

M.

Viesti Kirjoittaja JJrace »

Kytkinpoljin aivan normaalin tuntuinen, ei takkuile, ei täristä. Mistä hydraalista kytkintä voi säätää??Ilmattu on, ei ollut ilmaa. Mitään näkyvää säätöä ei laatikon ulkopuolella tai polkimessa.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Ei kyllä tietoa tuosta mutta muista on löytynyt säätö kytkinkopasta, polkimesta tai polkimen "vastaraudasta". 8)
futura68
Viestit: 239
Liittynyt: 22 Maalis 2006 09:46
Paikkakunta: Köyliö

Viesti Kirjoittaja futura68 »

Ei säädettävissä kuten aiemmin totesin! Työsylinteri ja painelaakeri yhtä komponenttia, laakeria ei tietääkseni myydä erikseen. Kytkin on viallinen tai kytkinlevy tiukka "booreihin". ST200 Mondeossa oli samat oireet, siinä kytkimen ja työsylinterin/painelaakerin vaihto auttoi!
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

Työsylinterissä vika tuskin kuitenkaan on. Vaihteistoöljyn vuotaminen kytkinlevylle voi olla yksi syy ongelmaan, ei aiheutakaan ,yllätys yllätys, luistoa (paitsi hyvin raskaassa kuormituksessa ehkä) vaan kytkimen ollessa "irti" ovat kitkapinnat kuitenkin hyvin lähellä topisiaan ja välissä oleva öljystä ja kytkinpölystä muodostuva kalvo pyrkii "liimaamaan" pintoja toisiinsa ja kytkin ei tunnu irrottavan kunnolla vaikka toimiikin muutoin moitteetta (eli pykälät menee huonosti päälle, auto ei kuitenkaan jaksa liikkua pykälä päällä j kytkin pohjassa).
Sierrassa oli tuommoinen ongelma, ensiapuna "poltin" öljyn pois laittamalla paikoillaan ollessa vitosen päälle, kaasun pohjaan ja päästämällä kytkimen sen verran ylös ettei kone sammu ja pitämällä jonkin aikaa. Toiminta palaa normaaliksi siksi aikaa kun öljyä ja pölyä taas kertyy tarpeeksi kitkapinnoille.
Jos tuo raaka luistatus ei auta vika on sitten muualla...
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kyllä nuo kaikki pystyy säätään! :twisted:
Vastaa Viestiin