Sierra 2.0 Dohc tyhjäkäynti
Sierra 2.0 Dohc tyhjäkäynti
Tämä nyt on ensimmäinen viestini ja oon huomannu, että näistä tyhjäkäynneistä on paljon juttua täällä, mutten ole löytäny että missään puhuttais kummemmin kaasari sierrasta, joten pistin uuden aiheen.
Elikäs ostin ensimmäisen autoni joka on vm. 90 Sierra. Pirssi tuntuu toimivan muuten hyvin, mutta tyhjäkäynti on aika epävakaa kylmänä ja pörisevä vieläpä. Lämmettyään ei ole niin paha, myös kun ajaa alhaisilla kierroksilla niin tuosta röpöttämisestä johtuen nykittää. Tuossa on automaattiryyppy, eli ennen käynnistämistä kun käyttää kaasua pohjassa, niin ryyppy menee päälle, sillon auto kyllä käy tasaisesti, tosin ylemmillä kierroksilla.
Mistäs kannattaisi lähteä liikkeelle ongelman (mahdollisessa) ratkaisemisessa?
Elikäs ostin ensimmäisen autoni joka on vm. 90 Sierra. Pirssi tuntuu toimivan muuten hyvin, mutta tyhjäkäynti on aika epävakaa kylmänä ja pörisevä vieläpä. Lämmettyään ei ole niin paha, myös kun ajaa alhaisilla kierroksilla niin tuosta röpöttämisestä johtuen nykittää. Tuossa on automaattiryyppy, eli ennen käynnistämistä kun käyttää kaasua pohjassa, niin ryyppy menee päälle, sillon auto kyllä käy tasaisesti, tosin ylemmillä kierroksilla.
Mistäs kannattaisi lähteä liikkeelle ongelman (mahdollisessa) ratkaisemisessa?
Hyvät tulpat,kiristät kaasarin kannen ja kaasarin imusarjaan,ja imusarjankin ehkä.Ja tulpanjohdot,sekä vaihdat bensansuodattimen,jos kone on muuten ehjä niin ei pitäis tuon kummemmasta olla minkään kiinni.
No ilmanputsari vielä,puhdas ja näillä keleillä jo varmaan kesäasentoon,jos ei automaattisäätö sitä hoida jo valmiiksi.
No ilmanputsari vielä,puhdas ja näillä keleillä jo varmaan kesäasentoon,jos ei automaattisäätö sitä hoida jo valmiiksi.
ei sieltä mitään junia t...
Oon myös huomnnut, että auto käy kolmella nykysin. Mikä merkitys on pakosarjan päältä lähtevällä putkella, joka päätyy ilmanpuhdistinkoteloon? Kun omassani sitä putkea ei edes ole paikallaan.
Viimeksi muokannut Artery, 10 Syys 2006 20:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
jos siinä on alkuperänen ja toimiva putsarin kotelo niin silloin ei vaikuta mitenkään,mutta jos se ei toimi sillai et lämpimällä ilmalla tukkii sieltä pakosarjalta tulevan ilman,niin periaatteessa tehot putoo kuumemman ilman takia kesäsin.se on sit eri asia tunteeko sitä missään,mut tuskin tuohon ongelmaan auttaa.
Ei sillä tee ruiskukoneessa ainakaan mittään. Omastani köytin sen konehuoneen nurkkaan häpeämään kartiofilsun tieltä. Tehoihin vaikutuksesta en mene vannomaan, kun sattui kone olemaan työstökuntoinen aikanaan ja nykyisin ei ole tullut testattua k-filsun takia vaikutusta.Artery kirjoitti:No voihan tuohon putken laittaa kiinni, jos sillä jotai merkitystä siinä olisi... Eihän tehoihin vaikuta mitenkään?
Voisin sanoa vanhasta muistista että kaasari doch toimii äärettömän hyvin kun kaikki on ok. Mulla oli ekana autona Sierra 2,0 DOHC kaasarimalli ilman kattia. Ajelin autolla n. 70tkm, ja se pelitti äärettömän hyvin. Lähti talvipakkasilla hyvin käyntiin, joskus seisoi jopa 2 viikkoa n. -20 asteen pakkasessa (olin intissä Niinisalossa siihen aikaan). Kulutti vähän polttoainetta, n. 7,5l kesäkumeilla (sisälsi myös ruoskintaa) sekä talvikumeilla n. 8l satasella. Autolla oli ajettu n. 150tkm kun ostin sen, tän kärryn jälkeen en ole päässyt muilla autoillani näin pienellä polttoaineella. Mielestäni on hyvä moottori tämä 2,0 DOCH (kaasuttaja) Korjauksiin en osaa sanoa mitään kun moottortipuolelle ei tarvinnut korjata muuta kuin virranjakajan kansi...