Sierra 2.0 Dohc tyhjäkäynti

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Artery
Viestit: 150
Liittynyt: 24 Huhti 2006 14:42
Paikkakunta: Nivala

Sierra 2.0 Dohc tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Artery »

Tämä nyt on ensimmäinen viestini ja oon huomannu, että näistä tyhjäkäynneistä on paljon juttua täällä, mutten ole löytäny että missään puhuttais kummemmin kaasari sierrasta, joten pistin uuden aiheen.

Elikäs ostin ensimmäisen autoni joka on vm. 90 Sierra. Pirssi tuntuu toimivan muuten hyvin, mutta tyhjäkäynti on aika epävakaa kylmänä ja pörisevä vieläpä. Lämmettyään ei ole niin paha, myös kun ajaa alhaisilla kierroksilla niin tuosta röpöttämisestä johtuen nykittää. Tuossa on automaattiryyppy, eli ennen käynnistämistä kun käyttää kaasua pohjassa, niin ryyppy menee päälle, sillon auto kyllä käy tasaisesti, tosin ylemmillä kierroksilla.

Mistäs kannattaisi lähteä liikkeelle ongelman (mahdollisessa) ratkaisemisessa?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Hyvät tulpat,kiristät kaasarin kannen ja kaasarin imusarjaan,ja imusarjankin ehkä.Ja tulpanjohdot,sekä vaihdat bensansuodattimen,jos kone on muuten ehjä niin ei pitäis tuon kummemmasta olla minkään kiinni.
No ilmanputsari vielä,puhdas ja näillä keleillä jo varmaan kesäasentoon,jos ei automaattisäätö sitä hoida jo valmiiksi.
ei sieltä mitään junia t...
mn2346
Viestit: 55
Liittynyt: 11 Loka 2005 19:23
Paikkakunta: Sauvo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mn2346 »

Sitten kaivat vielä kaasarin kyljestä lisäilma luistin ja putsaat sen niin korjaantuu joutava käynti.
Taitaa sijaita kaasarin ja tulipellin välissä, siis takapuolella.
-M
Artery
Viestit: 150
Liittynyt: 24 Huhti 2006 14:42
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Artery »

Oon myös huomnnut, että auto käy kolmella nykysin. Mikä merkitys on pakosarjan päältä lähtevällä putkella, joka päätyy ilmanpuhdistinkoteloon? Kun omassani sitä putkea ei edes ole paikallaan.
Viimeksi muokannut Artery, 10 Syys 2006 20:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
markkul
Viestit: 242
Liittynyt: 09 Elo 2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Siis onko kyseessä muka 2.0 DOHC kone, '90 joka on kaasari? Onko tommosta tehty vai onko kyseessä joku viritys?
Artery
Viestit: 150
Liittynyt: 24 Huhti 2006 14:42
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Artery »

Siis kaasari dokkilainen tämä on. SIinä on pakoputkesta semmonen lähtö johon saa putken kii ja toinen lähtö on sitte yläpuolella olevassa ilmanputsarin lootassa...
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Artery kirjoitti: Onko kyseeessä huohotinputki, no joka tapauksessa omassani sitä putkea ei edes ole paikallaan.
kyseessä on niinkin hieno ominaisuus kun imuilman esilämmitys...
Focus 1.0 edition a6 2017
Artery
Viestit: 150
Liittynyt: 24 Huhti 2006 14:42
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Artery »

Elikkäs vaikuttaako se käyntiin mitenkään, jos heitän siihen jonkin putken kii?
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

talvella voi vaikuttaa jos on putki
Focus 1.0 edition a6 2017
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

markkul kirjoitti:Siis onko kyseessä muka 2.0 DOHC kone, '90 joka on kaasari? Onko tommosta tehty vai onko kyseessä joku viritys?
kaasarilla tehtiin 89-90
hevosia 109 kpl (ruiskussa 120)
Focus 1.0 edition a6 2017
Artery
Viestit: 150
Liittynyt: 24 Huhti 2006 14:42
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Artery »

No voihan tuohon putken laittaa kiinni, jos sillä jotai merkitystä siinä olisi... Eihän tehoihin vaikuta mitenkään?
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

jos siinä on alkuperänen ja toimiva putsarin kotelo niin silloin ei vaikuta mitenkään,mutta jos se ei toimi sillai et lämpimällä ilmalla tukkii sieltä pakosarjalta tulevan ilman,niin periaatteessa tehot putoo kuumemman ilman takia kesäsin.se on sit eri asia tunteeko sitä missään,mut tuskin tuohon ongelmaan auttaa.
mn2346
Viestit: 55
Liittynyt: 11 Loka 2005 19:23
Paikkakunta: Sauvo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mn2346 »

Oletkos kokeillut mitään mainituista yllämainituista keinoista?
-M
Artery
Viestit: 150
Liittynyt: 24 Huhti 2006 14:42
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Artery »

Huomennapa meinasin tulpat vaihtaa kun on jo hommattu, ongelma vaan kun ei soppelia tulppa-avainta löytynyt kotoa. :)

Jos se ei paranna tuota käyntiä huomattavasti sittenpä sietää miettiä, että missä vika.
Zaarin
Viestit: 145
Liittynyt: 18 Huhti 2005 00:34

Viesti Kirjoittaja Zaarin »

Artery kirjoitti:No voihan tuohon putken laittaa kiinni, jos sillä jotai merkitystä siinä olisi... Eihän tehoihin vaikuta mitenkään?
Ei sillä tee ruiskukoneessa ainakaan mittään. Omastani köytin sen konehuoneen nurkkaan häpeämään kartiofilsun tieltä. Tehoihin vaikutuksesta en mene vannomaan, kun sattui kone olemaan työstökuntoinen aikanaan ja nykyisin ei ole tullut testattua k-filsun takia vaikutusta.
Avatar
jamo
Viestit: 74
Liittynyt: 04 Syys 2005 00:10
Paikkakunta: turun tienoo

Viesti Kirjoittaja jamo »

Voisin sanoa vanhasta muistista että kaasari doch toimii äärettömän hyvin kun kaikki on ok. Mulla oli ekana autona Sierra 2,0 DOHC kaasarimalli ilman kattia. Ajelin autolla n. 70tkm, ja se pelitti äärettömän hyvin. Lähti talvipakkasilla hyvin käyntiin, joskus seisoi jopa 2 viikkoa n. -20 asteen pakkasessa (olin intissä Niinisalossa siihen aikaan). Kulutti vähän polttoainetta, n. 7,5l kesäkumeilla (sisälsi myös ruoskintaa) sekä talvikumeilla n. 8l satasella. Autolla oli ajettu n. 150tkm kun ostin sen, tän kärryn jälkeen en ole päässyt muilla autoillani näin pienellä polttoaineella. Mielestäni on hyvä moottori tämä 2,0 DOCH (kaasuttaja) Korjauksiin en osaa sanoa mitään kun moottortipuolelle ei tarvinnut korjata muuta kuin virranjakajan kansi...
Artery
Viestit: 150
Liittynyt: 24 Huhti 2006 14:42
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Artery »

Juu elikäs tulpat vaihdettiin (yksi oli märkänä, ilmeisesti juuri se joka ei toiminut) ja sieltä oli kait kaasarin alipaineletku irronnut. Nyt toimii tyhjäkäynti aika ihanteellisesti ja kierroksia ottaa ja kaikkea! :D

Auto alkaakin olemaan jo valmis, että kortti vielä puuttuu.
Vastaa Viestiin