Fiestan jarrupoljin pehmeä
Fiestan jarrupoljin pehmeä
Joo, nyt sain jarrut lopulta kasaan ja ilmasin. Poljin painuu pohjaan silti ja aivan lopussa ottaa sen verran kiinni että auto pysähtyy.
Ilmatessa kuulu pääsylinteristä päin sellaista imaisevaa ääntä aivan poljinliikkeen lopussa. Oliskohan pääsylinteri mennyt? Vai tehostin? Vai molemmat mun tuurilla?
Ilmatessa kuulu pääsylinteristä päin sellaista imaisevaa ääntä aivan poljinliikkeen lopussa. Oliskohan pääsylinteri mennyt? Vai tehostin? Vai molemmat mun tuurilla?
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Ehkä aivan pikkuriikkisen painuu enemmän pohjaan, vaikea sanoa, kun vasta lattiassa rupeaa olemaan normaalin tuntuinen.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
No ettei olis sitten vaan vieläkin ilmaa?
Menitkö järjestyksessä lyhyimmästä piiristä taaksepäin,ja suljit ruuvin aina poljin pohjassa/pinnan alla ettei varmasti tule kuplia enää?
Ei sillä etteikö tuo olis yksinkertainen toimenpide..ei sitten näy niitä vuotojakaan missään?
Se mun vanha Savanna-coupe,niin sen jarrut laitoin kolme kertaa,päivässä hävis johonkin,eikä näkyvää vuotoa missään..en kyllä selvittänyt sitten koskaan kun myin pois..
Menitkö järjestyksessä lyhyimmästä piiristä taaksepäin,ja suljit ruuvin aina poljin pohjassa/pinnan alla ettei varmasti tule kuplia enää?
Ei sillä etteikö tuo olis yksinkertainen toimenpide..ei sitten näy niitä vuotojakaan missään?
Se mun vanha Savanna-coupe,niin sen jarrut laitoin kolme kertaa,päivässä hävis johonkin,eikä näkyvää vuotoa missään..en kyllä selvittänyt sitten koskaan kun myin pois..
ei sieltä mitään junia t...
Takana on uudet sylinterit.
Nuo jarrut ilmasin tyyliin ruuvi auki ja polkemista ja kiinni. Yksin siis tein, joten vika voi toki siinäkin olla. Jotain kuplaa kyllä tulee säiliön etuosaan kun painaa poljinta, olisko sitten ne tiivisteet mennyt?
Kattelin niin uus sylinteri 40e, tiivisteet 8e. Joten tiivisteet sinne sitten laitan, jos vika niissä.
Edit: Ei merkittävästi kylläkään poljin kovene aikasemmin, nopeasti poljettaessa.
Nuo jarrut ilmasin tyyliin ruuvi auki ja polkemista ja kiinni. Yksin siis tein, joten vika voi toki siinäkin olla. Jotain kuplaa kyllä tulee säiliön etuosaan kun painaa poljinta, olisko sitten ne tiivisteet mennyt?
Kattelin niin uus sylinteri 40e, tiivisteet 8e. Joten tiivisteet sinne sitten laitan, jos vika niissä.
Edit: Ei merkittävästi kylläkään poljin kovene aikasemmin, nopeasti poljettaessa.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Siis, menikös sulla sieltä ruuvista letkua astiaan jossa on jarrunestettä?Sultzi kirjoitti:Takana on uudet sylinterit.
Nuo jarrut ilmasin tyyliin ruuvi auki ja polkemista ja kiinni. Yksin siis tein, joten vika voi toki siinäkin olla. Jotain kuplaa kyllä tulee säiliön etuosaan kun painaa poljinta, olisko sitten ne tiivisteet mennyt?
Kattelin niin uus sylinteri 40e, tiivisteet 8e. Joten tiivisteet sinne sitten laitan, jos vika niissä.
Edit: Ei merkittävästi kylläkään poljin kovene aikasemmin, nopeasti poljettaessa.
Ite kans vaihoin nuo tiivisteet pääsylinteriin. osasilla maksoi muistaakseni 14€..
Viimeksi muokannut Jaakko85, 15 Touko 2006 09:58. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Tottakai meni letku astiaan jossa jarrunestettä. Ei ollut siis vain ruuvit auki
Onko paha homma tuo tiivisteiden vaihto?
Edit: Eipä tuo iso investointi ole vaihtaa noita sylinterin tiivisteitä, vaikkei vika niissä oliskaan. Mutta tosiaan kun polkee niin siellä aivan lopussa (jossa kuulu se imevä äänikin) tulee pari kuplaa säiliön etuosaan.
Onko paha homma tuo tiivisteiden vaihto?
Edit: Eipä tuo iso investointi ole vaihtaa noita sylinterin tiivisteitä, vaikkei vika niissä oliskaan. Mutta tosiaan kun polkee niin siellä aivan lopussa (jossa kuulu se imevä äänikin) tulee pari kuplaa säiliön etuosaan.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Mitä tarkotat lista avaimella?
Edit: Täytyy huomenna käydä kysymässä motonetistä noita tiivareita, ei näyttäny hyllyssä kylläkään olevan.
Edit: Täytyy huomenna käydä kysymässä motonetistä noita tiivareita, ei näyttäny hyllyssä kylläkään olevan.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Se mikä on monesti lenkin toisessapäässä, eli se avoinainen pää. Sillä avaat jarruputkien liitokset sylinteristä ja toisella irroitat sylinterin tehostimesta.Sultzi kirjoitti:Mitä tarkotat lista avaimella?
Kannattaa ensin purkaa ja katsoa onko se remontoitavassa kunnossa edes. Eli jos löytyy syöpymiä sylinteristä / männistä niin silloin ei enään remppakaan ainakaan pitkään auta.
Jaahas. Kävin hieman tiellä kokeilemassa. Pumppasin hieman poljinta niin nousi hieman ylemmäs ja jäi siihen niin kauan kuin jarrua painoi. Olisiko sitten vain ilmaa vieläkin putkissa.
Kai sitä pitää äitiä pyytää polkemaan jarrua että saa ilmattua kunnolla
Kai sitä pitää äitiä pyytää polkemaan jarrua että saa ilmattua kunnolla
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
No joo,joku kaveriksi tai sitten joku sopiva paino polkimen päälle siksi aikaa että käy sulkemassa ruuvin.Eihän sen pitäis vaikuttaa jos kaikkiilmat saa pumpattua pois,jos se pää on nestepinnan alla,mutta voi silti varmistaa..
Itte oon vaan laittanu nestepurkin siihen säiliöön ylösalaisin tietysti,korkki pois ja sinne vaan,ei valu yli.
Siitä sitten polkenu vaan nestettä läpi sen purkin tyhjäksi ja sulkenut ruuvin..
ottanu sen purkin mihin tyhjennetään piiriä ja toistanu joka nipan kohdalla.
Itte oon vaan laittanu nestepurkin siihen säiliöön ylösalaisin tietysti,korkki pois ja sinne vaan,ei valu yli.
Siitä sitten polkenu vaan nestettä läpi sen purkin tyhjäksi ja sulkenut ruuvin..
ottanu sen purkin mihin tyhjennetään piiriä ja toistanu joka nipan kohdalla.
ei sieltä mitään junia t...
Irroitin sitten tuon pääsylinterin. Tehostimeen ei ainakaan ole vuotanut. Otin irti sen ensimmäisen mäntä sydeemin (missä päässä jousi, kaksi mäntää ja kaksi tiivisterengasta). Onko siellä edes enempää noiden lisäksi? Ei taida, ei ainakaan tullut ulos.
Taitaa olla tiivisteet mennyt, kun mäntätappi melkein tipahtaa alas, kun tiivisteen ujuttaa sylinteriin.
Taitaa olla tiivisteet mennyt, kun mäntätappi melkein tipahtaa alas, kun tiivisteen ujuttaa sylinteriin.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
On siellä toinenkin "mäntä". Irroita se rajoitintappi sieltä jarrunestesäiliön reijästä, lähti muistaakseni kun mäntiä hieman painoi sisään sylinterin ollessa ylösalaisin. Sitten vaan jollakin kuminuijalla taputtelee sitä sylinteriä niin se toisiomäntäkin valuu sieltä hiljakseen pois.Sultzi kirjoitti:Irroitin sitten tuon pääsylinterin. Tehostimeen ei ainakaan ole vuotanut. Otin irti sen ensimmäisen mäntä sydeemin (missä päässä jousi, kaksi mäntää ja kaksi tiivisterengasta). Onko siellä edes enempää noiden lisäksi? Ei taida, ei ainakaan tullut ulos.
Taitaa olla tiivisteet mennyt, kun mäntätappi melkein tipahtaa alas, kun tiivisteen ujuttaa sylinteriin.
Pari paskalaatuista kuvaa:
kuva
kuva
Niitä sylintereitä oli tosin usemapi eri versio...
Viimeksi muokannut Jaakko85, 16 Touko 2006 20:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ajattelinkin, ette tuo tossa voi olla Täytyy huomenna purkaa loppuun. Ja käydä jostain niitä tiivisteitä kysymässä.
Edit: Motonetistä keskiviikkona tilasin tiivisteet, äiti kävi tänään hakemassa. No ne taliaivot oli tilannu työsylinterin tiivisteet, vaikka selvästi ilmaisin että jarrupääsylinterin tiivisteet, tehostinmalli. Jossei huomenna pääse sinne valittamaan, niin enpä saa ens viikolla autookaan koululle.
Edit: Motonetistä keskiviikkona tilasin tiivisteet, äiti kävi tänään hakemassa. No ne taliaivot oli tilannu työsylinterin tiivisteet, vaikka selvästi ilmaisin että jarrupääsylinterin tiivisteet, tehostinmalli. Jossei huomenna pääse sinne valittamaan, niin enpä saa ens viikolla autookaan koululle.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Ratsastetaan nyt omassa topicissa sen verran, että kysytään kannattaako ostaa 50e xr2 fiestan jarrusatulat paloineen ja ok kuntoiset levyt? mk2 mallin, mutta nuohan pitäis mennä heittämällä mk1 myös, eikö?
Mitäs krisse mieltä?
Mitäs krisse mieltä?
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45