
Mondeo Si:n madallus
Mondeo Si:n madallus
no niin elikkä mitenkä onnistuu pelkillä jousilla? ku siinä on nuo jäykkyys säädettävät iskarit.. eli pystynkö laittaan siihen madallusjousia ja minkälaiset? passaako samat jouset ku muihinki kakslitrasiin mondeo mk1:siin..? auttakaa tyhmää.. mul ois 35mm puottavat jouset mut en tiiä tohtiiko heittää paikalleen ja ajella menemään. jos ne yleensä sinne passaa 

"Elämä on ihmisen parasta aikaa" -Matti Nykänen
siis iskarit on semmoset että ku painaa nappia mikä on kässärikahvan vieressä ni menee päälle asento "sport".. tai ainaki pitäs mennä. en kyllä oo sen kummemmin eroa huomannu, liekkö ois rikki koko systeemi
pitäs vissiin säätyä jollain lailla jäykemmäksi.. enkä tosiaan yhtään tiiä millä (kaasulla tai jollain muulla?) ja miten ne toimii mut huomena vähän selviää ku käytän ne irti ja vähän tutkin niitä. ainaki aattelin testata niitä jousia sinne paikalleen.. mielenkiintosta 


"Elämä on ihmisen parasta aikaa" -Matti Nykänen
siis ei oo tomaattivaihteet ku ihan on normi manuaali.. tiiän kyllä mitä tarkotat,automaatissa syttyy mittaristoon valo "sport" ku panee sportin päälle. tää kyseinen juttu on semmonen että siihen nappiin syttyy "s" ku sitä painaa ja mittaristoon semmonen iskarin kuva. tänään sit käytin irti ne iskarit. sieltä löyty semmonen musta mötikkä jossa luki päällä että "do not open" eli en todellakaan sitä menny sen kummemmin repimään irti. siihen kyllä meni joku letku tai johto että tiiä siitä sitten millä toimii tai ei toimi. kuitenki laitoin sinne eibachin 35mm madaltavat jouset ja hyvinhän nuo passas,ja ajettavuus parani myös,ja ennenkaikkea ulkonäkö
ois vaan kiva tietää niistä iskareista enemmän jos joku osais kertoo
itekki oon voortin liikkeessä töissä mut eipä sielläkään kukaan oo tommosiin törmänny,aika harvinaiset vissiin..


"Elämä on ihmisen parasta aikaa" -Matti Nykänen
siin iskarissa on solenoidi tms. joka vaikuttaa öljyn virtaukseen eli
jäykkyyteen ja takaloosterissa on musta boksi joka ohjaa systeemiä.
itellä on vissiin se boksi risa kun ei syty iskarin kuva mittaristoon.
ja vikakoodit pystyy lukeen samalla kytkennällä kuin ecu:lta
siihen ohjaukseen tulee nopeus yms. tieto eculta.
Si: varusteissa juuri em. säätö+ lämmitettävä tuulilasi,pesuneste suuttimet, kuppipenkit luiston esto abs, ainakin -94:ssa
p. jos jollakulla ois ylimääräinen ohjaus yksikkö niin voipi laittaa viestiä.
jäykkyyteen ja takaloosterissa on musta boksi joka ohjaa systeemiä.
itellä on vissiin se boksi risa kun ei syty iskarin kuva mittaristoon.
ja vikakoodit pystyy lukeen samalla kytkennällä kuin ecu:lta
siihen ohjaukseen tulee nopeus yms. tieto eculta.
Si: varusteissa juuri em. säätö+ lämmitettävä tuulilasi,pesuneste suuttimet, kuppipenkit luiston esto abs, ainakin -94:ssa
p. jos jollakulla ois ylimääräinen ohjaus yksikkö niin voipi laittaa viestiä.

Mondeo -94 2.0 Si
On si:tä saanut tilattua myös vakio alustalla, ainakin oma tilattu aikoinaan. Onneksi..artss kirjoitti:Si: varusteissa juuri em. säätö+ lämmitettävä tuulilasi,pesuneste suuttimet, kuppipenkit luiston esto abs, ainakin -94:ssa
Luistonesto aina lisävaruste.
Si:ssä vaikiona:
-Urheilulliset istuimet (kangas verhoilu)
-Sähköpenkki kuskilla
-Etuistuinten ristiselänsäätö
-Lämmitettävä tuulilasi
-Matalemmat jouset(&eri iskarit?), saanut myös vakioalustalla.
-Sähköpeilit ja etuikkunat
-ABS-jarrut
-Tihkukytkin pyyhkijöissä
-Takaistuimen keskikyynärnoja
niin tuli vaan mieleen että kyllä itseasiassa Si tarkottaa muutakin ku varustetasoa (kaikkitietävä lapazulle tiedoksi) mm. alusta on todellakin mallia säädettävä,kuin myös tiheämmät vaihdevälit löytyy.. että semmosta. välillä ku lukee näitä viestejä täällä foorumilla ni tuntuu että lapazu "kaikkitietävä" luulee tietävänsä vähän enemmän ku oikeesti tietääkään
monessa ketjussa oon huomannu,ei millään pahalla silti. varmaan joku oikee rohvessori..?

"Elämä on ihmisen parasta aikaa" -Matti Nykänen
Myös sinä olet oikeassa veliseni, turha kaveri on kyseessä. Adios Lapasukkamasi kirjoitti:niin tuli vaan mieleen että kyllä itseasiassa Si tarkottaa muutakin ku varustetasoa (kaikkitietävä lapazulle tiedoksi) mm. alusta on todellakin mallia säädettävä,kuin myös tiheämmät vaihdevälit löytyy.. että semmosta. välillä ku lukee näitä viestejä täällä foorumilla ni tuntuu että lapazu "kaikkitietävä" luulee tietävänsä vähän enemmän ku oikeesti tietääkäänmonessa ketjussa oon huomannu,ei millään pahalla silti. varmaan joku oikee rohvessori..?
Eihän se sen kummempi olekaan kuin vakiomalli. Tiheämpää vaihteistoa ei huomaa kuin että 100km/h ajettaettaessa kone huutaa enemmän. Matalempihan se ei käytännössä ole. Käsittääkseni kaikissa si:ssä ei ole säädettävää alustaa. (Mitähän sellasella ees tekee, kunnon alustapalikat alle, ei niitä tarvii ajon aikana säätää)lapazu kirjoitti: Tuo Si:n varustetaso oli nopea päätelmä siitä linjasta jota hoppa on noudattanut erikoismallien kanssa, useinkaan kyse ei ole karvalakkia paljonkaan kummemmasta vehkeestä. Nythän tuonkin sitten tietää.
Penkit on paremmat..

Viimeksi muokannut JHE, 25 Kesä 2006 22:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.