Kysymys? Miten sierran takajousen saa vaihdettua???
Kysymys? Miten sierran takajousen saa vaihdettua???
Eli en keksi mitään muuta vaihtoehtoa kun laskea koko apurunko alas jotta ne jouset sieltä suostuu poistumaan, onko tämä ainut keino?

Ei ole ainutkeino.
Jarruletku irti jarruputkesta. Vetari irti, iskari irti, kallistuksenvakaajan kiinnitys irti jos on.
Sitten taistelee vaan sorkkaraudan kanssa vähän aikaa niin a vot jousi on irti. Ja kannattaa varoa leukaan pomppaava jousi ei oo kiva, vaan hengenvaarallinen jos käytät jotain harakiripuristimia.
Kieltämättä vakiomittaiset jouset on melko veemäiset irroittaa ja asentaa, no siihen auttaa säätö rälläkällä tai "oikeat" madallusjouset
Jarruletku irti jarruputkesta. Vetari irti, iskari irti, kallistuksenvakaajan kiinnitys irti jos on.
Sitten taistelee vaan sorkkaraudan kanssa vähän aikaa niin a vot jousi on irti. Ja kannattaa varoa leukaan pomppaava jousi ei oo kiva, vaan hengenvaarallinen jos käytät jotain harakiripuristimia.
Kieltämättä vakiomittaiset jouset on melko veemäiset irroittaa ja asentaa, no siihen auttaa säätö rälläkällä tai "oikeat" madallusjouset

Voi p... kattelin niit vetareita ja on huonommat versiot kun granadassa eli ei ole pulttilaippaa vaan yhtenäinen koko vetari.Jaakko85 kirjoitti:Ei ole ainutkeino.
Jarruletku irti jarruputkesta. Vetari irti, iskari irti, kallistuksenvakaajan kiinnitys irti jos on.
Sitten taistelee vaan sorkkaraudan kanssa vähän aikaa niin a vot jousi on irti. Ja kannattaa varoa leukaan pomppaava jousi ei oo kiva, vaan hengenvaarallinen jos käytät jotain harakiripuristimia.
Kieltämättä vakiomittaiset jouset on melko veemäiset irroittaa ja asentaa, no siihen auttaa säätö rälläkällä tai "oikeat" madallusjouset
Olis vaa tarkoitus asettaa edellisen omistajan toimesta olevien vahvistettujen jousien tilalle motonetin -40mm jouset.

No, täytyykin vielä toi vaihtoehto katsastaa, olis mahdollista toteuttaa omassa tallissa, ei tarttis ettii nosturillista versiota kun niitä on aika nuukasti. Onko vetarin kierteet normaali kätiset? Pirun kauan aikaa kun viimeks takaveto auton vetareita irroitellut?Jaakko85 kirjoitti:No purkamisen kannalta se on ehkä helpompi versio tuo ei laipallinen vetoakseli. Eli rumpu irti ja ne neljä sinistä pulttia auki, veto ja vetari on kourassa.

"Kuningaspultteja" siis vetoakselien pään saa ainakin ihan tosissaan kammeta irti ja taisi olla "väärät" kierteet ainakin kuskin puolella.
Siniset pultit lähti ainakin itsellä kahdesta perästä tänään päivällä kivutta irti ja akselit irtoaa helposti sitten.
Pitkä rautaputki oli asiallinen säätöapuna.
Siniset pultit lähti ainakin itsellä kahdesta perästä tänään päivällä kivutta irti ja akselit irtoaa helposti sitten.
Pitkä rautaputki oli asiallinen säätöapuna.

Niin joo onhan siinä napamutterissa toisella puolella vääränkätinen jenga, mutta niiihin ei tarvi kajota jossei laakeriremppaa oo sitten tekemässä.
Siis vain ne neljä sinistä 13mm kannalla olevaa pulttia auki niin vetarin saa pois.
Nuo siniset pultit pitäisi varmaan uusia aina kun ne käyttää auki, mutta omassa ovat pysyneet käytetyilläkin osat paikallaan. kop kop..
Siis vain ne neljä sinistä 13mm kannalla olevaa pulttia auki niin vetarin saa pois.
Nuo siniset pultit pitäisi varmaan uusia aina kun ne käyttää auki, mutta omassa ovat pysyneet käytetyilläkin osat paikallaan. kop kop..
Autokorjaamolla ainakin väittivät et piti koko takapää tipauttaa alas et sai vaihdettua, mut muut on sitte sanoneet et lähtee ne muutenkin. Mulla siis vaihdettiin silloin jouset sekä iskarit ja iskarit oli omasta takaa eli jouset ja työ maksoikin vajaa 2sataa. Mun mielestä aika kallista. Ihan vakiojouset siis. Ja mietityttää kun kuitissakin luki mersu, onkohan edes sierran jouset kun auton peräpää on vieläkin aivan pystyssä vaikka vaihdosta kai jo pari vuotta. Siis ihan tosi korkea se peräpää.
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
No jospa ovat laittaneet sinnekin ne vahvistetut jouset, nimittäin omassa on kans lookki ku jossain 70 luvun rokki corollassa. Tahtoo ne matalat sinne joutuun...Henna kirjoitti:Autokorjaamolla ainakin väittivät et piti koko takapää tipauttaa alas et sai vaihdettua, mut muut on sitte sanoneet et lähtee ne muutenkin. Mulla siis vaihdettiin silloin jouset sekä iskarit ja iskarit oli omasta takaa eli jouset ja työ maksoikin vajaa 2sataa. Mun mielestä aika kallista. Ihan vakiojouset siis. Ja mietityttää kun kuitissakin luki mersu, onkohan edes sierran jouset kun auton peräpää on vieläkin aivan pystyssä vaikka vaihdosta kai jo pari vuotta. Siis ihan tosi korkea se peräpää.
Nii joo ja kiitoksia jo näistä vastauksista.

Hitto kun oisin tonkin tiennyt niin oisin jättänyt vääntämättä auki nekinJaakko85 kirjoitti:Niin joo onhan siinä napamutterissa toisella puolella vääränkätinen jenga, mutta niiihin ei tarvi kajota jossei laakeriremppaa oo sitten tekemässä.
Siis vain ne neljä sinistä 13mm kannalla olevaa pulttia auki niin vetarin saa pois.
Nuo siniset pultit pitäisi varmaan uusia aina kun ne käyttää auki, mutta omassa ovat pysyneet käytetyilläkin osat paikallaan. kop kop..
No ainahan voi vaihtaa laakerit samalla kun ne auki kerran on

No ainakaan mitään vahvistettuja en sinne ole halunnut, ehkä ne sit on laittaneet sellaiset. Tosi hankala toisinaan varsinkin talvella sellainen peräpää, ihan holtittoman tuntuinen verrattuna edellisiin jo todella väsyneisiin jousiin.
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...