Ei oo paljoo autot kehittyny?
Porukoilla on Toyotan RAV4 -kinderi (-03) ja kyllähän sillä ajelee. On lyhyempi kuin sierra, mutta takakonttiin menee ohari heittämällä ja perä laske juuri ollenkaan. 50-50 nelikko ja pirteä vvti-moottori (150hv). On ilmastointia, kyynärtukea, mukitelinettä ja kaikkea muuta nippeliä. Jos mälläät niin oot kun Michelin-ukkeli 300-airbagin välissä. Automaattilootalla kun tykittää niin toivoo, että olisi dvd-soitin, näyttö ja automaattiohjaus. Auto on korkea, alusta jäykkä ja kaikin puolin hyvä ajaa.
Silti.. kun istahtaa Sierraan, niin siinä on jotain. Auto on vanha, karu ja turvallisuudesta kertoo sigun video.. Eipähän tartte rampana jäädä kituu kun konepelti hoitaa giljotiinin tehtävää mällätessä.. Takatuuppari on kuitenkin jotenkin oma juttunsa ja siitä saa viboja kun runttaa pedaalin metalliin ja vaihtaa niitä vaihteita. Sierralla on noin 34662-kertaa kivempi ajaa, mutta kai sitä käyttikseksi ottaisi jonkun uuden auton. Sillä koti-duuni-kauppa-koti ja sitten muut reissut riesalla Eihän neljän kympin maasturi ole millään verrattavissa riesaan, mutta kun tässä kerta fiilisteltiin eroja
Silti.. kun istahtaa Sierraan, niin siinä on jotain. Auto on vanha, karu ja turvallisuudesta kertoo sigun video.. Eipähän tartte rampana jäädä kituu kun konepelti hoitaa giljotiinin tehtävää mällätessä.. Takatuuppari on kuitenkin jotenkin oma juttunsa ja siitä saa viboja kun runttaa pedaalin metalliin ja vaihtaa niitä vaihteita. Sierralla on noin 34662-kertaa kivempi ajaa, mutta kai sitä käyttikseksi ottaisi jonkun uuden auton. Sillä koti-duuni-kauppa-koti ja sitten muut reissut riesalla Eihän neljän kympin maasturi ole millään verrattavissa riesaan, mutta kun tässä kerta fiilisteltiin eroja
Lähtee se kaks litranen vakiokin jos tarpeeksi polkee - jyrkänteeltä
Ford Riesa 2.0 -89 HB - NCAP 5 tähteä - Auto, joka ei jätä kitumaan
Ford Riesa 2.0 -89 HB - NCAP 5 tähteä - Auto, joka ei jätä kitumaan
Jos tuo taunus olisi likikään päivittäisessä ajossa ja samassa kunnossa kuin on uutena ollut ei ajoonlähtö silläkään olisi yhtään sen kummempaa kuin tuolla cortinallakaan.Tinde kirjoitti:
Taunuksen käynnistys:
startataan konetta, odotellaan että mekaaninen pumppu nostaisi ainetta, poljetaan kaasua jotta kiihdytyspumppu edes hieman ruokkisi konetta, startataan, otetaan apuvirtaa, startataan ja lähti se lopulta. Sitten käytellään konetta aikansa, automaattiryyppy kun ei heti tahtonut pitää konetta käynnissä. Lähdetään varoen ajamaan jotta kone ei sammuisi, kone vähän nykii mutta ei pahasti.
Tästähän tässä lähinnä on kysymys:
Vakio kaasarikone 70-luvulta = aikas talkoot oli ajoonlähdössä
Vakio (efi)ruiskukone 90-luvulta = aika helppoa oli ajoonlähtö
Molemmat olivat n.puoli vuotta säilytyksessä, molemmilla on myös tänä vuonna ajettu suht saman verran, ruiskutekniikka pesee kaasuttimen aika 4-0 edelleen.WSE kirjoitti: Jos tuo taunus olisi likikään päivittäisessä ajossa ja samassa kunnossa kuin on uutena ollut ei ajoonlähtö silläkään olisi yhtään sen kummempaa kuin tuolla cortinallakaan.
Ja jälleen se jos.
No joojoo ..onhan nykytekniikassa puolensa.Tinde kirjoitti: Enemmän tuolla Cortsun ruiskukoneella on ajettu kuin Tanella, eiks sen pitäisi jo olla ihan loppuun kulunut sontakasa Taneen verrattuna kun kerran ennen vanhaan oli pelit niin tajuttoman hyviä?
Mutta kaasarit on silti ihan käypäsiä härveleitä,ja niille osaan tehdä iitsekkin jotain,spruutalla en osaa kuin ajaa..joten jos tulee ongelma niin tien poskeen jää. Ei mua pieni kylmänä nykiminen sun muu haittaa mitenkään,hetkessä ne lämpiää kumminkin,harvoin on niin kiire että siitä mikään kiinni on.
ei sieltä mitään junia t...
Aika naurettava juttu muuten toi että nykyruiskulle ei voi mitään tehdä. OBD laite ja läppäri mukaan vaan... Ja loppupeleissä tuo ruiskuautolla tien poskeen jääminen vs ajetut kilometrit on aika eri luokkaa kuin kaasaripeleillä. Eikä niihin nyt yleensä mitään ihme vikoja tule, puolaa tai bensapumppua yms.
Yleensä ruiskuautot on sitä ikää että niiden vakuutus korvaa hinauksen...
Ja miettii jos työkseen vaikka ajelee paljon niin ei sitä raaski harrasteautolla ajella. Siihen kuitenkin menee aika paljon työtunteja että auton saa todella hienoon kuntoon.
Yleensä ruiskuautot on sitä ikää että niiden vakuutus korvaa hinauksen...
Ja miettii jos työkseen vaikka ajelee paljon niin ei sitä raaski harrasteautolla ajella. Siihen kuitenkin menee aika paljon työtunteja että auton saa todella hienoon kuntoon.
Ei kai se olekkaan kuin opiskelun puutetta,ihmisethän noi on rakentaneet,joten oppis kai sitä nuokin jos tahtoisi.eskomk4 kirjoitti:Aika naurettava juttu muuten toi että nykyruiskulle ei voi mitään tehdä. OBD laite ja läppäri mukaan vaan... Ja loppupeleissä tuo ruiskuautolla tien poskeen jääminen vs ajetut kilometrit on aika eri luokkaa kuin kaasaripeleillä. Eikä niihin nyt yleensä mitään ihme vikoja tule, puolaa tai bensapumppua yms.
Yleensä ruiskuautot on sitä ikää että niiden vakuutus korvaa hinauksen...
Ja miettii jos työkseen vaikka ajelee paljon niin ei sitä raaski harrasteautolla ajella. Siihen kuitenkin menee aika paljon työtunteja että auton saa todella hienoon kuntoon.
Mutta kun on jästipää ja tuossa vanhoillinen asenne,en ala mitään
tietokoneita autossa kuljettamaan.
Rautalanka saa riittää!!
Ja jos ei riitä niin opettelen ratsastamaan hevosella rrkele!!
ei sieltä mitään junia t...
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Jaa-a. Taannoin ajoin joka päivä töihin 2,0 kaasari tanella. Kone lähti käymän laakista, sahaamatta, automaattiryyppy toimi niinkuin pitikin ja ajamaan sai lähteä saman tien vuodenajasta riippumatta (jos lasit ei olleet pahemmin jäässä). Ei nykinyt tai muutakaan poikkeavaa. Ei ruisku sierra sen huonommin ole pelannut muttei juuri paremminkaan.Tinde kirjoitti: Molemmat olivat n.puoli vuotta säilytyksessä, molemmilla on myös tänä vuonna ajettu suht saman verran, ruiskutekniikka pesee kaasuttimen aika 4-0 edelleen.
Ja jälleen se jos.
Tinde kirjoitti:
Taunuksen käynnistys:
startataan konetta, odotellaan että mekaaninen pumppu nostaisi ainetta, poljetaan kaasua jotta kiihdytyspumppu edes hieman ruokkisi konetta, startataan, otetaan apuvirtaa, startataan ja lähti se lopulta.
Tossa on suurin juttu se kun auto on seisonut kauan bensalinja valuu tyhjäksi ja mekaanisella pumpulla polttoaineen nostaminen kestää. Takaiskuventtiili vuotaa siis hieman (=vika)... silti päivittäisessä ajossa tuotakaan proseduuria ei olisi.
mä en ite rupeais yleistämään mikä on parempi ku joku toinen... jokainen toimii jos siitä pidetää huolta. Ja se joka moittii audia niin vetää sen... eräänki mulla oli vanha 100 avant 2.0 td ja mittarissa vaivaiset 735 000km. ikinä ei oltu konetta aukastu. kaikki koneessa toimi niinku pitiki. 25 asteen pakkasessa ei tarvinnu tolppaa, senku hehkutti pari kertaa ja laakista käymää. kaasari toimii jos sitä huolletaa.. jos ei niin ei toimi. Ruisku toimii jos siitä pidetää huolta, jos ei niin ei toimi. Kaikki nää vempeleet on tarkotettu kulutettavaks, mut ei se sitä tarkota etteikö niistä huolta voi pitää. ja kyllähän noi matukatki kunnossa olis jos ihmiset noista autoistansa huolta pitäis
Ajan millä pääsen perille. Sierra DOHC 2.0i -90
Pakko lainata todella vanhaa... Kerran metällä ollessani katselin että mikäs keles täällä keskellä tietä yrittää edetä Noh rav4:hän se oli. Eikun pomppasin sierrasta ulos ja kyselemään jotta onko hätää, ja hätähän siellä oli olivat yrittäneet jo puolituntia päästä eteenpäin. Tuumasin heille vain että odottaavat hetken käyn kääntämässä sierran toisinpäin. Kytkimme liinan kiinni toijjotaan ja vedin sen pois sopivan matkan päähän. Tuumin sen jälkeen itse että en paha-setä rupea kävelemään kahta kilometriä aluita joilla ei riistaa yksinkertaisesti ole---> reilusti sierralle happea ja kas kummaan se ikäänkuin pomppasi siitä mudasta yli mihin tämä "maasturi" oli kiinni jäänyt. Joten se niistä sitimaastureistaNsa kirjoitti:Porukoilla on Toyotan RAV4 -kinderi (-03) ja kyllähän sillä ajelee. On lyhyempi kuin sierra, mutta takakonttiin menee ohari heittämällä ja perä laske juuri ollenkaan. 50-50 nelikko ja pirteä vvti-moottori (150hv). On ilmastointia, kyynärtukea, mukitelinettä ja kaikkea muuta nippeliä. Jos mälläät niin oot kun Michelin-ukkeli 300-airbagin välissä. Automaattilootalla kun tykittää niin toivoo, että olisi dvd-soitin, näyttö ja automaattiohjaus. Auto on korkea, alusta jäykkä ja kaikin puolin hyvä ajaa.
Ja ite täytyy sanoa vielä, että kuskissa se vika aika usein on jos auto kiinni jää. Sierrallaki pääsee melkein vaikka minne jos vaa toimii oikein ratin ja penkin välissä.
Kunhan ei vaa pohjan varaa jää, tai painopisteet sillee vituillaa, että vetopyörästö liian kepeenä.
Kunhan ei vaa pohjan varaa jää, tai painopisteet sillee vituillaa, että vetopyörästö liian kepeenä.
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
Nopee oot editoimaan ku just meinasin kettuilla että kuinka kauas tarttee mennä että voi jäädä pojasta kiinniMr_Who kirjoitti:Ja ite täytyy sanoa vielä, että kuskissa se vika aika usein on jos auto kiinni jää. Sierrallaki pääsee melkein vaikka minne jos vaa toimii oikein ratin ja penkin välissä.
Kunhan ei vaa pohjan varaa jää, tai painopisteet sillee vituillaa, että vetopyörästö liian kepeenä.
Escort 1.8 sport -97
Nopeus on valttiaRegu kirjoitti:
Nopee oot editoimaan ku just meinasin kettuilla että kuinka kauas tarttee mennä että voi jäädä pojasta kiinni
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
caddy kirjoitti:Pakko lainata todella vanhaa... Kerran metällä ollessani katselin että mikäs keles täällä keskellä tietä yrittää edetä Noh rav4:hän se oli. Eikun pomppasin sierrasta ulos ja kyselemään jotta onko hätää, ja hätähän siellä oli olivat yrittäneet jo puolituntia päästä eteenpäin. Tuumasin heille vain että odottaavat hetken käyn kääntämässä sierran toisinpäin. Kytkimme liinan kiinni toijjotaan ja vedin sen pois sopivan matkan päähän. Tuumin sen jälkeen itse että en paha-setä rupea kävelemään kahta kilometriä aluita joilla ei riistaa yksinkertaisesti ole---> reilusti sierralle happea ja kas kummaan se ikäänkuin pomppasi siitä mudasta yli mihin tämä "maasturi" oli kiinni jäänyt. Joten se niistä sitimaastureista
Urbaani ei-ihan-legenda kertoo, että osaava markkinointihenkilö oli onnistunut saamaan Battery-Hummerin sen verran jumiin keskellä kuivaa sänkipeltoa että piti käydä traktorilla nyppäämässä liikenteeseen.
Re: Ei oo paljoo autot kehittyny?
Kyllä mitä mä Sierroilla oon pari kertaa ajanut, en ehkä ensimmäisenä 2002 vm Audiin vertais Voi se uudehkon Ladan voittaa, onhan se kuitenkin Fordurria kirjoitti:Täytyy kyllä ihmetellä, että kuinka vähän autojen ajo-ominaisuudet on kehittyny sitten 90-luvun alun.
Oma Sierraní vm.-91 on lähes yhtä vakaa ja mukava ajaa kuin faijan Audi A6 vm.2002.
Mutta ei Sierra todellakaan häpeä, vaikka audi vähän pidemmän korren vie 11 vuotta uudempana autona.
Muut samaa mieltä?
Voisi kärjistetysti jopa sanoa, että autot ovat meneet osaltaan takapakkia!
Enää ei vain tehdä niin idioottivarmoja autoja kuin ennen...
Eihän nämä nykyiset pyörillä kulkevat tietokoneet kestä mitään kun vertaa esim. '70-luvun lopun legendaariseen Datsun 100A:han tai vaikka toiseen '70-lukulaiseen Volvo 244GL:ään. Kumpikaan ei koskaan jättänyt tielle vaikka olisi kokenut kuinka kovia!
Nykyautot tehdään todellakin sillä otteella, että ne vaihtuvat uusiin viimeistään 5 vuoden "wanhana" tai ennen kuin 200tkm kilahtaa mittariin...
Enää ei vain tehdä niin idioottivarmoja autoja kuin ennen...
Eihän nämä nykyiset pyörillä kulkevat tietokoneet kestä mitään kun vertaa esim. '70-luvun lopun legendaariseen Datsun 100A:han tai vaikka toiseen '70-lukulaiseen Volvo 244GL:ään. Kumpikaan ei koskaan jättänyt tielle vaikka olisi kokenut kuinka kovia!
Nykyautot tehdään todellakin sillä otteella, että ne vaihtuvat uusiin viimeistään 5 vuoden "wanhana" tai ennen kuin 200tkm kilahtaa mittariin...
meilläpäin on 6 vuotta vanha astra ollut jossa oli aina jotain vikaa.sitten on ollut myös tuollainen volvo tosin vuosimallia -84 ja on vieläkin.volvo 800 000 km vähän päälle ajettu ja tuntuu kuin vasta ois sisäänajot ajettu hyvin toimiiFord1 kirjoitti:Voisi kärjistetysti jopa sanoa, että autot ovat meneet osaltaan takapakkia!
Enää ei vain tehdä niin idioottivarmoja autoja kuin ennen...
Eihän nämä nykyiset pyörillä kulkevat tietokoneet kestä mitään kun vertaa esim. '70-luvun lopun legendaariseen Datsun 100A:han tai vaikka toiseen '70-lukulaiseen Volvo 244GL:ään. Kumpikaan ei koskaan jättänyt tielle vaikka olisi kokenut kuinka kovia!
Nykyautot tehdään todellakin sillä otteella, että ne vaihtuvat uusiin viimeistään 5 vuoden "wanhana" tai ennen kuin 200tkm kilahtaa mittariin...