Montukan kytkin

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
GeeTee-

Montukan kytkin

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

Oujee nyt on Mondeo haettu kotiin 8)
Mutta tosiaan, meneekö tuossa kytkinpolkimesta vielä vaijeri vai onko nesteet ja jos joku vois vähä valasta sen toimintaa? joskus kun painaa tai päästää kytkimen, niin kengänpohjaan tuntuu ikäänkuin "rutinaa"..
Joskus taas painuu alas siististi ilman mitään kummempia tuntemuksia, en tiedä oikee vaikuttaako mitään se että kuinka sitä sitte painaa.
Monteonisti

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Aukaise konepelti ja katso onko vaijeria, minulla ainakin toimii nesteellä! :D
GeeTee-

Netistä jostaki lukasin jotta olis -94 eteenpäin nesteellä, jotta kyllä se taitaa olla.. Pitää kattoo se nestetaso tänää ku kerkee, pääsis vähällä ku olis vaan vajaata. Eikö kellään muulla muka oo tuollalailla "narskunu" ku polkasee kytkintä?? Oon saanu vissii harvinaisella "ominaisuudella" ryyditetyn yksilön :D
GeeTee-

tuota rutinaa tuntuu aina vaan, mutta vain sillon kun auto on käynnissä.. Onko kytkimen sylintereille erilliset ilmausruuvit? Vien autoa huoltoon ens viikolla, saisivat samalla koittaa ilmata sitä. Nesteet on vaihdettu noin vuosi sitten, tuskin siis vielä vaihtoa kaipaa. :roll:
TuningUkkeli

Viesti Kirjoittaja TuningUkkeli »

Montun kytkytin on ihan perseestä. Ei kestä kunnon rasitusta.
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
suklaa-auto

Viesti Kirjoittaja suklaa-auto »

Kyllä mun mondeon kytkin on kestäny aikas paljon, sillä on vedetty kaksakselista traileria dartti päällä(ei kevyt yhdistelmä) helsingistä myrskylään, ei voinu ajaa yli 60km/h kun ei meinannu pysyä keula tiessä.

Muutto puuhissa kaks akselisella käryllä, melkein 1,5m korkeet laidat täynnä tavaraa peruuttelin proidin pihaan ja siinä pihas oli sellanen betoni kynnys mistä piti nousta ylös niin kärry veti aina jarrut päälle, mut kyllä siitä päästiin kun oikein kunnolla ranko mondeota :D niin ja se kärry oli viel semmonen kun siihen laitto paljon painoa niin peruuttaessa kärrylöi jarrua päälle
Ingman saa maidon maistumaan ja opel muovin ruostumaan :D
liuhu

Viesti Kirjoittaja liuhu »

itse ajelen kanssa -97 mond. ja huomasin saman,että tuntuu pientä jyrinää,kun polkaisee kytkimen pohjaan.
mielellään valoissa heitän suosiolla vapaalle..ilkeen tuntunen,kun koko mies tärisee.....emäntä tykkäis!!
jos käytät kerta huollossa,niin pistätkö hiukan informaatioo,missä hierti.
Arska123

Viesti Kirjoittaja Arska123 »

Onko kellään tietoa mistä johtuu mondeon kytkinpolkimen jäykistyminen, kun ajaa pidemmän matkan, ja varsinkin kesällä. Ahdistaako työsylinterin mäntä, kytkinakselin poorit vai mikä ihme?
Vastaa Viestiin