Mk5 nopeusmittari sekoilee??
Mk5 nopeusmittari sekoilee??
Eli -91 Stw ekkerin nopeusmittarinneula jumittaa, trippi- ja matkamittari kyllä pyörii eli poskilaakerit OK!! Oliskohan voitelunpuutetta kun sisustan lämmetessä speedokin herää henkiin??
Re: Mk5 nopeusmittari sekoilee??
Mullakin "pomppii" kylmänä... Ja kieppikello jumittuu n.3800rpm. eikä nous edes lämpösenä...GeeTee kirjoitti:Eli -91 Stw ekkerin nopeusmittarinneula jumittaa, trippi- ja matkamittari kyllä pyörii eli poskilaakerit OK!! Oliskohan voitelunpuutetta kun sisustan lämmetessä speedokin herää henkiin??

Paljon mahdollista,mutta vaijerin päät ei perjaatteessa kestä sellaisia jumituksia ainakaan kovassa vauhdissa......koska vaihteisto pyörittää kyllä väkisin sitä vaikka vaijeri olis jumissa.......
mutta tiedä häntä.ä..
Muuutta se mittaristo kannattaa ottaa pois ja kattoo se vaijeri samalla.....muista vaan ottaa vaijeri ensin irti lootasta....mulla ei ainakaan ollu niin paljoo pelivaraa että mittarin ois saanu vedettyy ulos ilman vaijerin lootasta pois ottamista

Muuutta se mittaristo kannattaa ottaa pois ja kattoo se vaijeri samalla.....muista vaan ottaa vaijeri ensin irti lootasta....mulla ei ainakaan ollu niin paljoo pelivaraa että mittarin ois saanu vedettyy ulos ilman vaijerin lootasta pois ottamista

Milläs otat jos sinne ei saa kättä väliin??????
Ja ensimmäistä kertaa oli mukavaa käsikopelolla yrittää selvittää että miten se vaijeri on ees kiinni siinä mittaristossa......just ja just pysty sormilla ronkkimaan että missä kohtaa se vaijeri on puhumattakaan sen pois ottamisesta........
Mulla ainakin se mittaristo tuli just rattiin asti mutta kääntämään ei pystyny koska vaijeri loppu ja se on niin jäykkä että ei mittaristo mahtunu tulee ratin takaa sivulta.........

Offtopikkia, mutta mullapa Sierrassa nopeusmittari on aamusin aina "hieman" jäässä.
Kiihdyttelee Kehälle ja sitten kun on vitonen silmässä ja kiekkoja vaikkapa 2500, niin nopeusmittari näyttää about 50km/h
Se nousee törkeesti myöhässä ja sairaan hitaasti. Hauska kattella sitä kun on pysähtynyt jo ja silti laskee vielä
Kiihdyttelee Kehälle ja sitten kun on vitonen silmässä ja kiekkoja vaikkapa 2500, niin nopeusmittari näyttää about 50km/h

Se nousee törkeesti myöhässä ja sairaan hitaasti. Hauska kattella sitä kun on pysähtynyt jo ja silti laskee vielä