Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Eli ongelma ilmenee n. alle 50 vauhdissa suoraan ajettaessa. Ilmeisesti jarrupalat kitisee. Ääni poistuu kun kääntää renkaita tai jarruttaa. Onko focuksen yleinen vika? Saako kitinää millään korjaussarjalla kuriin?
Ite en oo ikinä käyttäny ja töissäki menee arviolta sata sarjaa jarrupaloja yhtä 'kitinänestolevysarjaa' kohti joten eipä noita kovin yleisesti taideta enää käyttää.
Ulkoreunaan.
Elikkä siis tarkennuksena,mäntien puolelle.
Itsellä riitti Taunukseen yksi "arkki" kahteen palaan.
Semmoisia tupakki-askin kokoisia tarroja olivat.
Krisse kirjoitti:Ite en oo ikinä käyttäny ja töissäki menee arviolta sata sarjaa jarrupaloja yhtä 'kitinänestolevysarjaa' kohti joten eipä noita kovin yleisesti taideta enää käyttää.
Aika oldschool-meininkiä tuo tarrojen liimaus, moni palavalmistaja pinnoittaa/valmistaa taustan "kitinää vaimentavaksi" Joissain autoissa paloissa on erillinen peltilärpäke taustalla, tosin kitinä on monen asian summa. Jumittavat liu'ut, palat ja männät, riittämätön sisäänajo, palojen lasittuneisuus, kuluneet levyt yms. Materiaaleissakin on eroja, niitä on vaikeampi lähteä analysoimaan, huomioon täytyy ottaa myös vastakappaleen materiaali, eli jarrulevyn.
Muutaman kerran olen korjannut ulisevat jarrut pelkällä putsauksella ja likujen rasvauksella. ATEn satulossa kannattaa voidella myös palan "korvat" jotka tulevat satulan uraan.
Chevrolet K1500 pick-up
Toyota Corolla E12 1.4 D4D