ford vv kulutus

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

ford vv kulutus

Viesti Kirjoittaja late »

Eli kulutus on melkoinen,Tarkempia mittauksia ei ole tehty mutta kyllä maistuu.Kone on kyllä kunnossa eli purituksia on,sytytys 8 astetta eykk,pitäsi olla 12 mutta vaikuttaako paljonkin?kaasutin on säädetty syksyllä,Mutta olisiko kaasutin sitten vaan ihan yleisesti kulunut tms?tai ryyppy jumittaa?
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Ja tankissa/linjoissa ei ole vuotoja varmaan?
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

Juu ei ole,Ei ainakaan ole tallin lattialle läikkiä ilmestyny.
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Re: ford vv kulutus

Viesti Kirjoittaja Herkko »

late kirjoitti:Eli kulutus on melkoinen,Tarkempia mittauksia ei ole tehty mutta kyllä maistuu.Kone on kyllä kunnossa eli purituksia on,sytytys 8 astetta eykk,pitäsi olla 12 mutta vaikuttaako paljonkin?kaasutin on säädetty syksyllä,Mutta olisiko kaasutin sitten vaan ihan yleisesti kulunut tms?tai ryyppy jumittaa?
Ilmavuotoja ko.kaasarissa ei kestä olla
yhtään,nimittäin "kaikki"toimii alipaineella,
ryyppyä myöten.
Lisäksi jos ryypyn pieni alipaineella
toimiva "mäntä"on kulunut,on
imu osittain päällä jatkuvasti ja kulutus
sen mukainen.
Tuon verran ennakko heittoa,ei
vaikuta huomattavasti kulutukseen.

Itsellä oli TOIMIVA vv-kaasari Taunuksessa,
kulutus matka-ajossa 7,4 ja kaupunki kympin pintaan.

Olethan tarkastanut,että etujarrut ei laahaa...
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

Ei laahaa jarrut,Täytynee koettaa kiristää kaikki ruuvit.Muuten kone kyllä käy ihna kohtuullisesti,lukuun ottamatta pientä tyhjäkäynnin vaeltamista kylmänä ja nykimistä.
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Usein ilmavuoto ei tulekkaan kaasarin
juuresta,vaan niistä lukuisista pienistä
"lommeista"joita kaasarissa on.

Joskus niitä saattaa jopa puuttua ja
ilmavuoto on kova.

Näin oli itelläkin,tungin reikään
earin ja kulutus tippui puoleen :)
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

Mitä tarkoitat lommeilla?
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Viesti Kirjoittaja Herkko »

late kirjoitti:Mitä tarkoitat lommeilla?
Niitä pieniä pyöreitä peltilätkiä,
joilla kaasarin rungossa siellä täällä
olevia reikiä on tukittu.
Näyttää lohkon lommeilta minikoossa. :wink:
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

Lommi?Siis ikään kuin pakkasproppu? :oops:
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

No näin.
ei sieltä mitään junia t...
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

tunnetaan myös nimellä PLOMMI
Focus 1.0 edition a6 2017
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

Juu,tutkin kaasaria ja kyllä kaikki näyttäisi olevan paikalla,Mutta voivatko silti vuotaa?
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Viesti Kirjoittaja Herkko »

late kirjoitti:Juu,tutkin kaasaria ja kyllä kaikki näyttäisi olevan paikalla,Mutta voivatko silti vuotaa?
Oliko yhtään tyhjää "reikää"
Jos oli,tulppaa.

Jos ei,epäilen että "ryyppy mäntä"
on kulunut,eli imu on osittain
päällä jatkuvasti.

Senkin voi muuttaa manuaaliseksi,
niin saa kulutuksen kuriin.
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

Mutta toisaalta auto kyllä meni katsastuksestakin läpi,ja kaasari säädettiin syksyllä liikkeessä,co2 jotain 2%.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Minkäslainen se kulutus sitten on?
Noin suurinpiirtein..?
Ja mites ilmanputsari,likainen putsari yksin saa aikaseksi ihan että huomaa..
Niin ja vielä,mikä ryyppy siinä,sähköinen vai vedellä vai..
voisko olla säädössä jotain pientä pielessä?
ei sieltä mitään junia t...
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

Ilman putsari on uusi,Ja vedellä ryyppy.Muistaakseni tankilla taisi päästä melkein 300km,Tosin auto on ollut talven seisonnassa,Mutta tulee vakuutukseen ensi kuussa joten pääsee tekemään kunnon mittaukset.ajo ollut sekalaista mutta rauhallista.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

On se aika paljon tosiaan,tankillisella vain 300 km..
Nyt kun on kesäkeli,niin vois kai sen kokeilla että irrottaa sen ryypyn pois pelistä,ja katsoo vaikuttaako.
Tietysti ensin tarkistaa vielä kerran että säädöt on tosiaan oikein.
Tulppien kärkivälit kohdallen,jakajan kannen kunnon katsominen..
kokeilee ettei tulpanjohdot anna läpi ja yleensä nuo tavallisimmat perus-tarkistuskohteet.
Vaikka eipä niissä kai vikaa ole,noilla arvoilla.
ei sieltä mitään junia t...
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kun oli kaasareita minulla vielä, niin yleisintä vuoto oli kaasarin juuressa tai imusarjan liitoksessa lokiin, siis jos kaasari ei ollut "horo"! 8)
Tietenkin alipaineletkut ja -putket kans joskus reistaili! :roll:
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

Tosiaan tulpat on uudet(ngk ja yksi meni jo pimeäksi).Ja sieltä ryyppy systeemistä löyty yksi reikä minkä ilmeisesti kuuluisi olla tukossa,Tukin sen ja pitää vaan odotella et saa auton ajoon.
Vastaa Viestiin