Mondeo '93 alatukivarsien vaihto
Mondeo '93 alatukivarsien vaihto
Olen selaillut foorumia aiheesta ja kysyisin, että onko tuo operaatio kovinkin aikaavievää ja saako siinä tehtyä isompaa vahinkoa?
Alatukivarret on ostettu ja pitäis vaihtaa pian, kun on uusintakatsastus jo 19. pvä...
Alatukivarret on ostettu ja pitäis vaihtaa pian, kun on uusintakatsastus jo 19. pvä...
Eilen saatiin vaihettua (ojentelin työkaluja tekijälle)pelkääjän puoleinen, piti vaan kesken kaiken lähteä ostamaan lisää pultteja ja sitte olikin jo niin pirun kylmä että päätettiin vaihtaa se kuskin puoleinen tänään. Ja nyt se sujuu nopeemmin kun on osat ja kaikenlaiset työkalut valmiina 
Pelkääjän puolella tarvi kuumentaa sen pallonivelen pulttia, muut lähti hakkaamalla ehjinä irti, uuden alatukivarren paikalleenlaitto vei aikaa, kun siinä on ne bensaletkut eessä
kiitos neuvostasi
Onko kellään/missään tietoa Helsingin alueella sijaitsevista kohtuuhintaisista autokorjaamoista, jotka tekee oikeesti hyvää jälkeä?

Pelkääjän puolella tarvi kuumentaa sen pallonivelen pulttia, muut lähti hakkaamalla ehjinä irti, uuden alatukivarren paikalleenlaitto vei aikaa, kun siinä on ne bensaletkut eessä

kiitos neuvostasi

Onko kellään/missään tietoa Helsingin alueella sijaitsevista kohtuuhintaisista autokorjaamoista, jotka tekee oikeesti hyvää jälkeä?
"Kun ite tekee, ni saa mitä tulee" 

Mä käytin sielläpäin asuessani Melasalmella vantaanpuistossa, sai nainenkin asiallista palvelua.Neito79 kirjoitti: Onko kellään/missään tietoa Helsingin alueella sijaitsevista kohtuuhintaisista autokorjaamoista, jotka tekee oikeesti hyvää jälkeä?
'70 Escort 1300 deluxe
Escort 1.8 ghia stw '97
Escort 1.8 ghia stw '97
alatukivarsi
Vaatii hyvät työkalut ja reilusti voimaa, mikäli pultit pahasti ruosteessa. Mikäli tosi pahasti ruostuneet, kannattaa suosiolla lämmittää (hitsipilli/kaasupoltin/yms...), ettei katkaise pultteja.
Kuskinpuolen etummaisen pultin joutuu katkaisemaan, koska vaihdelaatikko tiellä.
Fordin tehtaan ohje; uusi pultti alakautta ja mutteriksi nyloc-mutteri (kysytty Adita Oy:stä --> valtuutettu Ford-korjaamo).
Hyvin toimii vaihdon jälkeen, käväsin Stadista Turussa
Vaatii hyvät työkalut ja reilusti voimaa, mikäli pultit pahasti ruosteessa. Mikäli tosi pahasti ruostuneet, kannattaa suosiolla lämmittää (hitsipilli/kaasupoltin/yms...), ettei katkaise pultteja.
Kuskinpuolen etummaisen pultin joutuu katkaisemaan, koska vaihdelaatikko tiellä.
Fordin tehtaan ohje; uusi pultti alakautta ja mutteriksi nyloc-mutteri (kysytty Adita Oy:stä --> valtuutettu Ford-korjaamo).
Hyvin toimii vaihdon jälkeen, käväsin Stadista Turussa

"Kun ite tekee, ni saa mitä tulee" 

-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Tossa uudemman Mondeon ohjeessa sanottiin just noin että pitää apurunkoa pudottaa. Sitten siinä puhuttiin myös että rungon paikka pitää merkitä tarkalleen että sen saa takaisin oikeaan kohtaan ja se pitää tukea ettei jotkut puslat hajoa.lapazu kirjoitti: Kaukana tehtaan ohjeesta.... Tehdas opastaa pudottamaan apurunkoa sen verran että pultti sopii tulemaan pois. (Tietolähde: Tehtaan kirjoittama korjaamokäsikirja) Kai se nylokkikin toimii kun niin moni on sen jo tehnyt.
Mutta ehkä se on loppupeleissä kuitenkin helpompi katkaista se pultti niin ei tartte koskea siihen apurunkoon...
--=< Mondeo 1.8L Duratec 125hv Mk III 2002 >=--
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
lapazu kirjoitti: Kaukana tehtaan ohjeesta.... Tehdas opastaa pudottamaan apurunkoa sen verran että pultti sopii tulemaan pois. (Tietolähde: Tehtaan kirjoittama korjaamokäsikirja) Kai se nylokkikin toimii kun niin moni on sen jo tehnyt.

No, me tehtiin tuo pihamaalla ja Aditassa neuvoivat, että voi katkaista sen pultin ja laittaa uuden alakautta ja nylocilla varmistetaan, ettei se putoile.
"Kun ite tekee, ni saa mitä tulee" 
