Elikkä olisi tarkoitus käyttää auton alkuperäistä piuhoitusta ja jättää alkuperäinen ecu autoon koska autossa on ajonesto jne.. laitetta.
Elikkä johdotus olisi tällainen.
EEC-IV ecu code"SLUG" Escorth vm-98 zetec 1.8
Ecun liitin 60 pinninen
--- liitin 1 AMP Superseal ----
Johto 15 injector 1 ---> EC36p07
Johto 12 injector 2 ---> EC36p19
Johto 54 injector 3 ---> EC36p08
Johto 42 injector 4 ---> EC36p20
----------------------------------
----Liitin 2 AMP Superseal ----
Johto 58 Ignition coil 1 ja 4 ---> EC36p34
Johto 21 Idle speed valve ---> EC36p06
Johto 59 Ignition coil 3 ja 2 ---> EC36p36
----------------------------------
Eli nuo johdot vedetään poikki ecun liittimen juuresta ja väliin laitetaan AMP Superseal liittimet 4-napaset,
Näin voisi vaihdella johdostusta vemsin ja orggis ecun välillä tarvittaessa
Lisäksi anturisingnaalit ajattelin jakaa. Eec-iv koppaan tulisi 9 pinninen D-liitin josta jako tapahtuu.
Ecu pinni 47 kaasuläppä anturin signaali ---> EC36p01
Ecu pinni 7 Moottorin lämpötila ---> EC36p14
Ecu pinni 24 Nokka-akseli anturi (syl. 1->46 astetta JYKK) ---> EC36p13
Ecu pinni 46 anturi singnaalit maa ---> EC36p26
Ecu pinni 25 imuilma lämpötila ---> EC36p02
Ecu pinni 55 - signaali kampiakseli ---> EC36p26
Ecu pinni 56 + signaali kampiakseli ( 90 astetta EYKK) ---> EC36p27
Ecu pinni 44 lambda (ei käytössä-> laajakaista rulez)
----------------------------
EC36p25 ---> Vems syöttö virtalukolta esim.
----------------------------
Vemsin liittimen (36-pinnisen) maat
EC36p05(GND5), EC36p21(GND5) ja EC36p32(GND5) viedään omassa piuhassa akun miinukseen.
EC36p26(GND) liittimen"juuressa" yhdistetäään anturisignaalien maa. tästä viedään myös johto akun miinukseen. Eli lyhyesti GND5 ja GND
ei yhdistetä vasta kun akun miinus navassa, näin pidetään häiriöt minimaalisena
Lämpötila anturit imu/moot.
0 C = 88000-102000 ohm
20 C = 35000-40000 ohm
40 C = 15000-17000 ohm
60 C = 7100-8000 ohm
80 C = 3000-4500 ohm
